Žurnál+

Výťah 2020 - Ako pracovať so svojou značkou na SAShE, 3. diel

P
SAShE.sk990 predaných ks, 545 hodnotení

SAShE s.r.o. . » Rady predajcom / 2021-03-04 12:55:00 /  10 komentárov / 55 lajkov / 826x zobrazený

Posledný zo série článkov mapujúcich našu spoluprácu s finalistami súťaže Výťah bude venovaný dvom značkám, ktoré vedú svoje tvorivé kroky od surového materiálu až po prekrásne výrobky. Napriek originalite a kvalite ich tvorby potrebovali nájsť balans v ponuke výrobkov tak, aby si u nich dokázali nakúpiť rôzne typy zákazníkov s rôznym rozpočtom.

Priadka

Ďalšia zo značiek, s ktorou sme mali možnosť spolupracovať v rámci súťaže Výťah je značka Priadka. Tvorba tejto pracovitej žienky je rukodielna "od gruntu". Nela pracuje so surovou ovčou vlnou, ktorú svojimi rukami vedie krok po kroku, od ovečky až po sveter. Vlne rozumie a s láskou sa o ňu stará. Češe ju, spriada na kolovrátku, ručne farbí, suší na slnku a nakoniec z nej pletie výrobky.

 

 

Nela dlhodobo stavala ponuku svojej galérie na SAShE len na predaji ručne robeného materiálu, teda jej originálne pradených a farbených klbkách vlny. Keď sme objavili jej značku v nomináciách na súťaž Výťah, vedeli sme, že s týmto jedinečným typom výrobku bude radosť pracovať a rozvíjať jeho potenciál ďalej. Zdalo sa nám veľmi dôležité podporiť Nelu nielen v predaji vlny iným autorom, ale najmä v tom, aby využila svoj talent na výrobu originálnych výrobkov z nej.

A nielen štandardných výrobkov ako svetre, čiapky, či rukavice. Jej netypicky štruktúrovaná a farbená vlna je ideálna na tvorbu jedinečných bytových doplnkov ako tapisérie, či vankúše. Popularita takýchto výrobkov aktuálne rastie. Výrobky s prvkami minimalistického severského štýlu máte možnosť vidieť v mnohých časopisoch, katalógoch, v ponuke svetových značiek. Nelinou odpoveďou na tento dopyt sú nástenné tapisérie a vankúše, ktoré vyniknú v každom interiéri a budú neprehliadnuteľným kúskom rukodielnej krásy v interiéri. Aj z našich ovečiek a tradičnou slovenskou technikou pradenia vlny sa dajú dosiahnuť moderné a zároveň nadčasové výrobky. Rozšírenie Nelinej ponuky týmto smerom jej môže priniesť iných zákazníkov ako doterajšie zameranie na predaj vlny ďalším autorom.

 

 

Pri rozširovaní ponuky vašich autorských rukodielnych galérií nemusíte váhať nad širším rozhľadom vo vašom segmente. Pinterest, youtube, ale aj internetové obchody komerčnejších značiek môžu byť pre vás šikovným vodítkom k tomu, čo zákazníci aktuálne hľadajú, potrebujú, radi nakupujú. Vaša tvorba pritom môže zostať stále výsostne rukodielna, originálna a autorská. Všímať si zmysluplné, nadčasovejšie trendy, ktoré lahodia vášmu oku, vkusu a filozofii vašej značky môže byť veľmi inšpiratívne, aj užitočné. 

Nela mala už pri prvom stretnutí s nami premyslené celé spektrum výrobkov, koncept výroby, aj balenia. Jej konceptuálne premýšľanie bolo pri posune značky veľmi nápomocné. Okrem predaja vlny a výrobkov z nej, prišla s nápadom ponuky kreatívnych sád na výrobu jednoduchých tapisérií pre zákazníkov, ktorí by si to mali chuť vyskúšať. Je vidieť, že Nela je rozhľadená vo svete svojho segmentu. Jej originálna vlna sa úspešne predáva aj na Etsy a Nela vie, že aktuálne má množstvo zákazníkov chuť a priestor skúšať rukodielne techniky. A keďže ona disponuje jedinečným materiálom na ich výrobu, ponuka kreatívnych sád bola veľmi logickým krokom.

Nela potrebovala v týchto aktivitách najmä povzbudiť a utvrdiť. Ďalej to už išlo ako po masle. Na našom fotostretnutí o pár mesiacov u nej doma mala už všetko dôsledne pripravené. Za čo jej pri troch maličkých deťoch patrí naozaj veľký obdiv. Dala si vyrobiť malé drevené rámy na tkanie tapisérií, ktoré vkladá do každej kreatívnej sady, aby zákazníkovi k domácemu vyhotoveniu tapisérie naozaj nič nechýbalo. Pripravila kompletné sady, aj ich rôzne farebné variácie. Mala zabezpečené kartónové krabice, pečiatky, nálepky, teda kompletné balenie svojho nového produktu, ktorý nazvala Sada na tkanie tapisérie.

Pri jej fotení sme si dali záležať, aby sme ukázali celý obsah sady, predstavili rôzne farebné varianty, aké sa dajú zvoliť a navodili príjemnú tvorivú atmosféru, ktorá zákazníkovi priblíži pocit radosti z tvorby vlastnej malej tapisérie. 

 

 

 

Okrem sady na výrobu tapisérie sme mali v pláne fotiť hotové výrobky, ktoré sa Nela chystala zaradiť do svojej ponuky. Najmä hotové nástenné tapisérie. Keďže Nela veľmi citlivo vníma možné potreby svojich zákazníkov, pripravila si rôzne veľkostné a farebné varianty tapisérií v rôznych cenových hladinách. 

Nie každý zákazník má rovnaký rozpočet na nákup, ktorý sa chystá u vás vykonať. Ak sa niekomu páči váš štýl, je dobré ponúknuť mu podobné výrobky v rôznych cenových hladinách na základe veľkosti, použitého materiálu, prácnosti. Nový zákazník sa skôr odhodlá na kúpu menej nákladného kúsku a ak s ním bude spokojný, pri inej príležitosti sa vráti alebo odporučí vašu značku.

Ponuka takýchto menej časovo, aj finančne nákladných kúskov sa môže stať súčasťou vašej obchodnej stratégie. Pomôže vám zabezpečiť menší, ale pravidelný príjem z predaja a priestor pre tvorbu náročnejších výrobkov. Pri ich tvorbe určite nemusíte podliezať latku vašej kreativity. Aj jednoduchšie a lacnejšie výrobky môžu byť zaujímavé a autorské. 

Stratégia ponuky výrobkov v rôznych cenových hladinách sa dá využiť aj opačne, ponukou nákladnejších, prácnejších, luxusnejších výrobkov pre zákazníkov, ktorí majú chuť a možnosti zainvestovať.

Takáto efektívna šírka ponuky sa dá krásne pozorovať práve v galérii Priadka. V jej ponuke tapisérií môžete nájsť maličké tapisériové ozdoby napríklad do auta, či na vianočný stromček, menšie a lacnejšie nástenné tapisérie, stredné nástenné tapisérie až po veľké umelecké tapisérie, ktoré obnášali mesiace práce a množstvo materiálu.

 

 

Nela do ponuky zaradila aj vankúše, deky, svetre, čiapky a šály zo svojej ručne pradenej vlny. A samozrejme súčasťou jej ponuky je aj samotná ručne pradená vlna.

 

 

 

Galériu vizuálne zjednotilo aj harmonické fotenie výrobkov na bielom pozadí, ale pri niektorých produktoch sme sa nechali uniesť atmosférou dielne a charizmou samotnej autorky, ktorá pri svojom kolovrátku alebo s ihlicami v ruke pôsobila až rozprávkovo.

 

 

Ako bonus sme Nele vymysleli a dali vyrobiť jednoduchú a efektnú grafiku, ktorú môže používať na štítky, letáčiky, kartičky, či visačky. Chceli sme zákazníkovi odkomunikovať kvalitu a originalitu Nelinej značky a to, že dostáva naozaj poctivý rukodielny výrobok. Také detaily vedia zákazníci veľmi oceniť a dávajú prácnej rukodielnej tvorbe zaslúžený punc.  

 

 

Viac o stratégii rôznych cenových hladín nájdete v našom návode Tvorím na internete.

 

MMosaic

Posledná značka, s ktorou sme na sklonku minulého roka pracovali, bola značka ponúkajúca trošku odlišný typ výrobku ako všetci ostatní finalisti súťaže Výťah. MMmosaic je značka ručne robených keramických obkladačiek. Jej doterajšie zameranie bolo najmä na predaj samotných kachličiek do bytov, domov alebo prevádzok. Kuchyňa alebo kúpeľňa v ich prevedení je naozaj originálnym skvostom, takže po ich výrobkoch radi siahali aj interiéroví dizajnéri a architekti.

 

 

Mladá rodinka stojaca za touto značkou však cítila, že menší slovenský trh nie je pre ich značku schopný zabezpečiť dostatok dopytu po ich originálnych, ale cenovo náročnejších obkladačkách. V lete sme sa teda v SAShE redakcii stretli s Martinom a Lenkou a spoločne sa pokúsili nájsť odpoveď na otázku, ako poziciovať značku MMmosaic na SAShE. Teda, čo ponúknuť našim zákazníkom?

Martin je človek úplne pohltený procesom výroby obkladačiek, takže niekedy mu nezostáva čas premýšľať nad rozširovaním alebo propagáciou ich výrobkov. Výrobu obkladačiek sa naučil celkom sám cestou pokusov a omylov a vypracoval ju do profesionálnej dokonalosti. Je pánom svojej malej dielne a najradšej by svoje neprehliadnuteľné obkladačky videl na stenách kaviarní po Slovensku a aj v zahraničí. Spočiatku sa musel trošku zžiť s našou snahou presvedčiť ho, že do galérie MMmosaic na SAShE by sa hodili menšie úžitkové výrobky z jeho obkladačiek, ktoré by si mohli kúpiť bežní zákazníci a mať radosť z originálnej keramiky. Nie každý si môže dovoliť obložiť kuchyňu ručne robenými obkladačkami, ktoré sú o niečo nákladnejšie. Originálne podložky pod šálky s prekrásnymi slovenskými motívmi, ktoré Martin s láskou vtláča svojim obkladačkám si však pre seba alebo ako darček môže dovoliť širšie spektrum zákazníkov.

V lete sme sa lúčili s hlavami plnými otázok a pochybností, ktoré zreli dlhé mesiace. Keď nás potom na sklonku roka 2020 zavolali Martin s Lenkou do svojej dielne na fotenie, aké bolo naše príjemné prekvapenie, keď nám Martin s nadšením ukazoval rôznorodé varianty prekrásnych sád podšálok, podložiek pod hrnce, či kávovary. Ich príprava pre neho nebola jednoduchá. Sám ručne a namieru vyrobil drevené krabičky, v ktorých sú sady obkladačiek slúžiacich ako podšálky uložené. Takže môžu byť prítomné v kuchyni na stole a spĺňajú tak nielen praktický, ale aj dekoratívny účel. 

 

 

 

Keďže sa Martin venuje primárne práci s hlinou, dalo mu zabrať aj vymyslenie drevených rámov na podložky pod hrnce. Veľmi oceňujeme, že tento proces nevzdal, nezadal ho komerčnej výrobe a prišiel na vlastné riešenie, ktoré mu dáva nové, ďalšie možnosti práce s obkladačkami.

 

 

 

Vďaka týmto krokom rozšírila značka MMosaic svoju ponuku o menšie, menej pracné výrobky, ktoré môžu autorom pomôcť finančne preklenúť napríklad obdobie medzi dvomi väčšími zákazkami.

Nadšenie z toho, že Martin našiel zmysel aj radosť v týchto menších úžitkových kúskoch, ktoré zákazníci na SAShE určite ocenia, sa pretavilo aj do nášho fotenia. Priniesli sme so sebou zopár jednoduchých dekorácií, halúzku bavlníka, bobuľky červeného ilexu, starú hlinenú vázu, Lenka napiekla domáci chlebík a Martin urobil výbornú kávu. Z fotiek je cítiť hrejivú domácu atmosféru, aj keď boli fotené v otvorenej keramickej dielni v chladný decembrový deň.

 

 

Svetlo ale v ten deň išlo najmä zvnútra všetkých zúčastnených. Vidieť radosť autorov z toho, ako sa ich tvorivá energia mení na zmysluplné, kvalitné a krásne nafotené výrobky, je až dojímavá. Bolo cítiť, že Martin s Lenkou sa veľmi tešia z tohto posunu značky, jej nových možností a nových zákazníkov. 

Pre nás v redakcii sú to rovnako dojímavé pocity. Dopomôcť k zrodu nových výrobkov na SAShE, k ich kvalitnej prezentácii a v neposlednom rade poradiť na základe toho vám všetkým, ktorí váhate ako so svojou tvorbou ďalej, dáva zmysel našej práci na SAShE a všetkým skúsenostiam, ktoré sme vďaka vám za roky nazbierali.

Týmto článkom končíme našu sériu skúseností zo spoluprác s finalistami súťaže Výťah. Bola to nezabudnuteľná cesta a kúsok z nej sme s radosťou sprostredkovali aj vám. Neváhajte nám prosím napísať, či už do komentára alebo cez kontaktný formulár, ak máte konkrétne otázky týkajúce sa vašej tvorby a vašej galérie na SAShE, radi poradíme. Sme tu pre vás. 

Tu nájdete všetky články týkajúce sa súťaže Výťah.

SAShE tím

Komentáre

taliaa pekná tvorba, pekné fotky.

2021-03-01 11:59:32

fullsewingleather Krásna práca☺☺

2021-03-02 19:49:04

gretchen Nadherne

2021-03-02 21:22:38

MirianaOli Krásna tvorba:)

2021-03-03 12:35:47

vtacatko.usilo nádhera, všetci tvorci (nielen z výťahov), ktorých tu mám možnosť vidieť rásť, sú obrovskou inšpiráciou.

2021-03-03 21:25:31

RozaliaEma Veľmi pekné obkladačky a výborne využiteľné ako podložky pod kávu a pod.

2021-03-06 22:07:46

BarsAtelier Prenádherná tvorba, veľká inšpirácia

2021-03-14 19:35:16

ROMANTIC zaujímavé informácie, krásna práca,

prosím mohli by ste sa pozriet aj na moju galériu a napísat mi aspon pár slov - kam by som sa ja mohla posunút, takým profesionálnym okom? budem velmi vdačná, trochu teraz stagnujem, kedze svadby sa nekonaju a ja ponukam hlavne svadobné svetríky, budem vám velmi vdačná.. :) Luba

2021-03-21 10:50:33

AtelierJela Nadherna praca

2021-03-26 20:23:14

peoniesart Krásne fotky a veľká inšpirácia.

2021-04-09 12:43:31
Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »