Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi kupujúcim a predávajúcim:
LujzaMarko s.r.o., Kapušianska 5799, 071 01 Michalovce
IČO: 50157116
DIČ: 2120192679
Nie je platca DPH.
Zapísaný v obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, Vložka číslo: 38473/V
Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky zo strany predávajúceho a jej uhradením kupujúcim.
Za záväzné potvrdenie objednávky zo strany predávajúceho sa považuje potvrdenie objednávky, v ktorom je uvedená presná cena objednaného tovaru, náklady na doručenie a potvrdenie termínu jeho vyhotovenia a dodania, na základe zvolených požiadaviek v odoslanej objednávke kupujúcim.
1. Všeobecné ustanovenia
Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Zákazník svojím nákupom súhlasí s použitím elektronických komunikačných prostriedkov na diaľku, predovšetkým prostredníctvom siete internet. Zákazník svojím nákupom súhlasí so znením týchto obchodných podmienok.
2. Vymedzenie pojmov
Predávajúci (dodávateľ) – osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý spotrebiteľovi ponúka alebo predáva výrobky alebo poskytuje služby a tiež podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobok.
Spotrebiteľ (kupujúci) – fyzická osoba , ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre príslušníkov svojej domácnosti a ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
Uzatvorenie kúpnej zmluvy – objednávka kupujúceho predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho s návrhom kúpnej zmluvy kupujúcemu, t. j. záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho. Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito obchodnými podmienkami, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
Obchodné podmienky – zmluvné ustanovenia dohodnuté medzi predávajúcim a kupujúcim v tomto dokumente. Kupujúci v momente odoslania svojej objednávky potvrdzuje, že súhlasí s týmito obchodnými podmienkami platnými v čase odoslania svojej objednávky a je nimi viazaný od momentu uzatvorenia kúpnej zmluvy. Kupujúci odoslaním svojej objednávky potvrdzuje, že pred uskutočnením svojej objednávky sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil a s obchodnými podmienkami bez výhrad súhlasí.
3. Odstúpenie od zmluvy
V súlade s ustanovením §7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. Po prijatí tovaru bude vrátené zákazníkovi plnenie za tovar do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. V zmysle § 7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Z.z. spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo tovaru určeného pre jedného spotrebiteľa alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.
Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia. V prípade, ak spotrebiteľ už prevzal objednaný tovar, je povinný ho vrátiť v originálnom nepoškodenom balení. V prípade, ak spotrebiteľ vráti objednaný tovar poškodený, čiastočne spotrebovaný, resp. v stave, ktorý nezodpovedá stavu, v ktorom bol predávajúcim odoslaný, berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený si takto vzniknutú škodu, uhradiť zo sumy, ktorá bola uhradená spotrebiteľom za objednaný tovar.
Pri uplatnení si práva na odstúpenie od zmluvy, musí spotrebiteľ informovať predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy. K tovaru, ktorý vracia poštou, pridáva aj vyhlásenie" Formular_odstupenie_od_zmluvy" alebo ho zašle e-mailom. Nestačí len tovar odoslať späť. Predávajúci peniaze vracia do 14 dní od prijatia oznámenia o odstúpení od zmluvy a doručenia objednaného tovaru. Táto lehota môže byť predĺžená v prípade, že tovar nebol späť doručený alebo nie je dôkaz o tom, že bol vôbec poslaný. Vrátanie kúpnej ceny musí zahŕňať náklady na poštovné, ktoré kupujúci zaplatil pri objednávke tovaru. Predávajúci však môže účtovať dodatočné dodacie náklady, ak bolo žiadané napríklad o expresnú dodávku. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu hradí kupujúci.
Spotrebiteľ je zároveň povinný v odstúpení od zmluvy uviesť kontaktné údaje, či číslo účtu, na ktorý má byť uhradená suma za objednaný tovar poukázaná zo strany predávajúceho.
Pokiaľ sa kupujúci s predávajúcim nedohodnú inak, odstúpenie od zmluvy sa riadi ustanoveniami § 7 Zák. č. 102/2014 Z.Z o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a podľa §642 zb. zák. č.40/1964 Občianskeho zákonníka v zmysle ktorého: „Až do zhotovenia diela môže objednávateľ od zmluvy odstúpiť; je však povinný zaplatiť zhotoviteľovi sumu, ktorá pripadá na práce už vykonané, pokiaľ zhotoviteľ nemôže ich výsledok použiť inak a nahradiť mu účelne vynaložené náklady. Predávajúcemu vzniká nárok na storno poplatok, ktorý zahŕňa aj výrobné náklady, ktoré vznikli predávajúcemu do doby zrušenia zmluvy kupujúcim.“
4. Zodpovednosť za chyby, záruka a reklamácia
Podľa § 619 zákona č. 40/1964 /Občiansky zákonník/ Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim.
Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Ak zistíte chybu výrobku počas záručnej doby máte právo na reklamáciu.
Reklamácie nám prosím doručte poštou alebo osobne na adresu :
LujzaMarko s.r.o., Kapušianska 5799, 071 01 Michalovce
- K reklamácii je treba predkladať len tovar vyčistený a zbavený všetkých nečistôt.
- Priložte kópiu dokladu o kúpe - faktúru, ktorá zároveň slúži ako záručný list.
- Ďalej priložte definíciu vady, poškodenia a miesto ak sa dá prosím označte.
Reklamácie budú vybavené do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru za nový tovar
c) vrátením kúpnej ceny tovaru
d) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Predávajúci vydá Kupujúcemu o vybavení reklamácie písomné vyrozumenie najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie, ktoré mu bude zaslané na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke reklamovaného tovaru alebo poštou v listinnej podobe.
5. Platobné podmienky
Platbu za objednaný tovar uhradí kupujúci po dohode s predávajúcim bankový prevodom alebo dobierkou.
6. Storno objednávky
Zákazník má právo stornovať svoju objednávku do 12 hodín od momentu jej vytvorenia.
Dodacia lehota začína plynúť dňom prijatia záväznej objednávky, pri tovare ktorý je skladom. V prípade tovaru na objednávku je dodacia doba vždy riadne uvedená.
7. Ceny
Všetky ceny uvedené na stránke sú konečné. Konečná cena pre kupujúceho je uvedená v potvrdení objednávky. Predávajúci nie je platcom DPH a všetky ceny sú zobrazované vrátane DPH.
8. Ochrana osobných údajov zákazníkov
8.1 Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť Predávajúcemu svoje pravdivé a správne osobné údaje, a to najmä meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane poštového smerovacieho čísla, číslo telefónu a e-mailovú adresu. Predávajúci nezodpovedá za škody a nepriaznivé následky spôsobené Kupujúcim porušením
povinnosti podľa tohto bodu.
8.2 Kupujúci zaslaním objednávky Predávajúcemu vyhlasuje, že súhlasí v súlade s § 13 ods. 1 písm. b) Zákona č. 18/2018 Z.z. (Zákona o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ďalej len ,,ZoOOÚ“), aby Predávajúci získaval a spracúval jeho osobné údaje.
8.3 Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s § 13 ods. 1 písm. b) ZoOOÚ bude osobné údaje získavať a spracúvať výlučne na účel uzavretia a plnenia Kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim.
8.4 Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi Kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade so ZoOOÚ, inými všeobecne záväznými predpismi SR a v súlade s dobrými mravmi.
8.5 Kupujúci ako dotknutá osoba udeľuje Predávajúcemu súhlas so spracovaním osobných údajov na dobu neurčitú.
8.6 Predávajúci sa zaväzuje, že v súlade s § 31 ods. 4 ZoOOÚ po splnení účelu spracúvania osobných údajov zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov Kupujúceho.
8.7 Súhlas so spracovaním osobných údajov môže Kupujúci v súlade s § 14 ods. 3 ZoOOÚ odvolať kedykoľvek formou akou osobné údaje Predávajúcemu poskytol alebo písomne.
8.8 Kupujúci ako dotknutá osoba je oprávnená voči Predávajúcemu kedykoľvek uplatniť všetky práva dotknutej osoby v súlade s ustanoveniami ZoOOÚ.
8.9 Predávajúci sa zaväzuje v súlade s § 31 ods. 1 a § 39 ods. 1 ZoOOÚ zabezpečiť ochranu osobných údajov poskytnutých Kupujúcim Predávajúcemu, a zároveň Predávajúci vyhlasuje, že tieto osobné údaje bez výslovného súhlasu Kupujúceho neposkytne tretím osobám.
9. Alternatívne riešenie sporov a riešenie sporov online (ARS a RSO)
9.1 Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na lujzamarko@gmail.com), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
9.2 Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
9.3 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Hodnotenia predajcu LujzaMarko od kupujúcich
Ďakujem veľmi pekne za rýchle dodanie. Náušnice sú prekrásne. Objednala som si ich ako náhradu, lebo som sa bála, že na mojich uškách budú vyzerať veľké. Nikdy sa mi žiadne náušnice nehodili viac ako tieto :). Najradšej by som ich nosila každý deň, ale treba ich šetriť :)
Nádherná práca. Veľmi pekne ďakujem.
to je naaadhera
som nadsena a velmi spokojna, krasna precizna praca
Brošňa je nádherná. Ďakujem
Super. Ďakujem.
Vitajte v mojom svete :)
Dúfam, že si vyberiete z mojej ponuky niečo pre seba alebo ako darček pre svojich blízkych...
Šperky je potrebné držať mimo dosahu vody a kozmetických prípravkov (parfém, krém, lak na vlasy....atď)
Vecičky na objednávku podľa požiadaviek zákazníka začínam vyrábať až po ich uhradení a nie je možné posielať ich na dobierku. Ďakujem :)