PROJEKT " UPCYCLING",
ktorý sa zaujíma hlavne o recykláciu materiálov a ich druhotnému využitie.
Čo to doslova znamená? Je to proces "premieňania odpadového materiálu alebo nepotrebných produktov v nové materiály či produkty lepšej kvality, pre zlepšenie hodnôt životného prostredia. Je to protiklad downcyklace, ktorá na rozdiel od upcyklacie kvalitu produktu znižuje".
Ide o krásnu myšlienku šírenia ekologickom prístupe k "zelenšiemu" životu a inšpirovať tak aj ostatných. Zamerieva sa na tzv. up-cycling alebo znovuvyužitie nepoužívaným veciam (napr. použité reklamné bannery).
Zámer
Projekt ručne šitých batohov z použitých reklamných bannerov v sebe témeticky spája niekoľko jedinečných aktuálnych spoločenských trendov, ktoré sa dostávajú do popredia v rámci tzv. “slow fashion” a “zero waste” kampaní. Jedným z viacerých kreatívnych prístupov je aj tzv. “upcycling”, čiže využitie už ďalej nevyužiteľlných materiálov, v tomto prípade reklamných bannerov. Pridanou hodnotou môjho pohľadu je aj ich ručné spracovanie, čím získavajú výsledné produkty na originalite a podporujú tak aj celkovú filozofiu projektu.
Cieľ
Cieľom je podpora týchto trendov a využitie existujúcich bannerov za účelom výroby batohov s rozlíšiteľným farebným dizajnom.
Počas jej výroby sa myslelo aj na čo najefektívnejšie využitie banneru, teda aby z neho neostal takmer žiadny odpad.
Očakávania
Očakávam, že takto zhotovené batohy oslovia najmä ľúdí, ktorí pozitívne reagujú na netradičné postupy a materiály, čo sa mi osvedčilo už aj pri výrobe batohov z “prateľného papiera”.
Projekt umožní vznik produktu, ktorý podporuje:
• identitu značky
• prihlásenie sa k aktuálnemu spoločenskému trendu “zero waste” a “upcycling”
• možnosť spojenia výnosu z predaja s podporou neziskového projektu
Jamikaa