Domov » Žurnál+ » Autor: Zuzana Šmehylová

Žurnál+

Naše pobaltské dobrodružstvo, 1. časť

Zuzana Š. » Osobné Blogy / 2020-07-24 19:10:51 /  2 komentáre / 12 lajkov

Pred nedávnom som sem pridala článok, ako sme sa s priateľom rozhodli každý rok precestovať autom jednu krajinu. Po absolvovaní 10 dňového výletu po Rumunsku sme sa nadšení novými zážitkami rozhodli precestovať Pobaltie, konkrétne Litvu, Lotyšsko a Estónsko za 11 dní, čiže naraz tri krajiny. Na tomto výlete sme najazdili 4448 km, minuli 228,6 l nafty a celkové náklady na osobu (ubytovanie v hoteloch s raňajkami, jedlo, nafta, vstupy) vyšli na necelých 690 eur. Vyrazili sme 15.7. 2018 o 8.30. Samozrejme najskôr sme museli precestovať Poľskom, takže celý deň cestovania sme si spríjemnili návštevou zámku Pszczyna, ktorý prezývajú aj poľský Versailles. Do prvého ubytovania v Lomži po absolvovaní cca 780 km sme dorazili okolo 22.30.

Hrad Trakai, Litva

Posilnení výbornými raňajkami (mimochodom na tie sme mali šťastie, vždy pestrý výber aj pre mňa vegetariánku, aj keď v reštauráciach zohnať niečo vegetariánske bol skôr problém) vyrážame k prvej naplánovanej atrakcii, ktorou je vodný hrad Trakai. Dostávame sa k nemu cez drevený most, vstup 8 eur/osoba. Hrad má tehlovú farbu, je krásny, udržiavaný, prehliadku robíme sami bez sprievodcu, čo nám vyhovuje, keďže môžeme prezerať vlastným tempom. Ďalej smerujeme do Viniusu, kde prenocujeme v hoteli Urbihop, milé je, že na recepcii si môžeme vybrať farbu izby. Izba je krásna, moderná, miesto jednej steny je obrovské okno.

Hora krížov, Litva

Po raňajkách smerujeme k zvláštnemu miestu plnému krížov. Pred vstupom si zakúpime kríže pre seba a našich blízkych, aby sme im tu mohli nájsť miesto. Stretávame českých motorkárov, ktorí smerujú do Petrohradu, sme radi, že prehodíme pár slov so skoro krajanmi. Takisto nám mávajú ľudia z Fábie so značkou Prievidze, príjemný pocit. Hora krížov je fascinujúca, väčšia než sme si predstavovali, sú tu tisíce krížov rôznych veľkostí. Pôvodne táto hora stála na pamiatku poľských povstalcov a neskôr sa stala symbolom boja proti komunistickému režimu Sovietského zväzu. Po prehliadke opúšťame Litvu a smerujeme do Lotyšska.

Pilsrundale, Lotyšsko

Má povesť najkrajšieho lotyšského zámku, pochádza z 18. storočia. Vchádzame do obrovského areálu. Prehliadka je bez sprievodcu, 13 eur/osoba. Komnaty sú krásne a honosné, záhradný park zatiaľ najväčší aký sme navštívili, dá sa pohybovať vláčikom.

Pokračujeme do hlavného mesta Lotyšska Rigy. Izba v moteli Autosole je efektná, s presvetlenou stenou, mužom sa tu asi dobre zaspáva:)

Večer spravíme ešte prechádzku po okolí, je tu veľmi málo ľudí, úplný pokoj.

Národný park Gauja, Lotyšsko

Na druhý deň vyrážame do národného parku Gauja. Vstupné do tohto areálu je 6 eur/osoba. Je to obrovský prírodný areál s krásnym parkom, jazierkami a dobovými domčekmi, súčasťou areálu je hrad Turaida. Úžasné miesto na relax a načerpanie pozitívnej energie.

Smerujeme do Estónska, po ceste ešte zastavíme na zámku Lielstraupes, ktorý však nie je sprístupnený. Prespíme v hoteli Tigra v Priekuli a na druhý deň prekročíme hranice Estónska.