Domov » Žurnál+ » Autor: Zuzana Šmehylová

Žurnál+

Naše pobaltské dobrodružstvo, 2. časť

Zuzana Š. » Osobné Blogy / 2020-07-29 12:16:59 /  7 komentárov / 14 lajkov

Prvou zastávkou v Estónsku je zámok Alatskivi. Prezeráme bez sprievodcu, komnaty sú krásne, nachádzajú sa tu aj voskové figuríny a zámok slúži ako múzeum. Je posadený do rozsiahleho parku. Obedujeme v miestnej reštaurácii, konečne som natrafila na vegánske karbonátky. Po obede smerujeme k Čudskému jazeru.

Čudské jazero

Ubytujeme sa v malom penzióne a ideme do neďalekej dedinky Kalaste pozrieť jazero a miestnu architektúru, pre ktorú sú typické drevom obložené domčeky. Čudské jazero (Peipsi) nás ohromilo. Vôbec nevyzerá ako jazero, ale ako more a má krásnu modrú farbu. Nie je vidieť na druhý breh. Schádzame po strmých schodoch až k nemu. Ideme pozdĺž jazera, kým nenarazíme na malú "pláž" s kúpajúcimi sa otužilcami. Kúsok od jazera je výhľadňa. Na druhý deň sa ideme s jazerom rozlúčiť, ale musíme rýchlo do auta, je tu veľa ovadov. Asi sú tu dosť typické, keďže sa dajú kúpiť ako suvenír zobrazené na tričku:)

Talin, hlavné mesto Estónska

V Taline sme si naplánovali dve noci, hotel je útulný. Ubytujeme sa a ideme hneď pozrieť more, keďže je asi 800 m od hotela. Okolie je čisté a pokojné, v mori sa nachádzajú veľké, vodou vyhladené kamene. V diaľke sa vynárajú siluety prepravných lodí. Atmosféra je úžasná, ani sa nám nechce odísť.

Na druhý deň ideme autobusom do mesta, prezrieť si centrum. Dostávame sa kúsok od starého Talinu (Vanalinn). Najskôr prechádzame zaujímavou záhradou plnou rôznych kvetov, až kým sa nedostaneme do blízkosti hradu, kde je tiež park s kvetmi. Potom robíme prechádku cez staré uličky Talinu, navštívime honosnú katedrálu Alexandra Nevského, avšak vnútri je zakázané fotiť, čo je veľká škoda, lebo je prekrásna, bohato zdobená.

Nakoniec sa vydáme smerom k moru a natrafíme na obrovský prístav. Dostávame sa do blízkosti výletných lodí.

Keila Joa

Smerujeme do oblasti Keila Joa, kde sa nachádza menší zámok a v jeho blízkosti krásne vodopády. Zámok slúži aj ako hotel. Lesopark s vodopádom je nádherným miestom na výlet a relax.

Ostrov Saaremaa, Estónsko

Na ostrov sa dostaneme trajektom, po zaparkovaní auta sa prechádzame po terase lode, jazda trvá asi 30 min. Vylodíme sa na ostrove Muhu, odtiaľ cez most prejdeme na ostrov Saaremaa. Náš hotel je veľký a moderný s wellness a plaveckým bazénom. Z hotela je výhľad na more a v blízkosti sa nachádza aj hrad. Okolie je krásne a udržiavané. Je tu aj malý prístav. Na druhý deň vyrážame na prehliadku hradu (6 eur/osoba). Je tu múzeum, ktoré mapuje dejiny Estónska.

Angle, Estónsko

Po prehliadke hradu smerujeme do Angle, kde sa nachádzajú drevené veterné mlyny. Niektoré sú sprístupnené, takže sa môžeme dostať do ich útrob. Stretávame aj reálneho vlka:) Žiaľ tu sa naše estónske dobrodružstvo končí a my sa cez Lotyšsko, kde znova prespíme v Rige vraciame do Litvy, kde poslednou zastávkou v putovaní po Pobaltí je Kurská Kosa.

Kurská Kosa

je ostrov, ktorý patrí Litve a Rusku. Klaipéda je najväčší lodný prístav Litvy. Na ostrov nás prevezie trajekt (12,30 eur dve osoby plus neskôr mýto na ostrove 20 eur). Autom prechádzame medzi lesmi, chceme sa dostať k moru. Odstavíme auto a po pár metroch chôdze natrafíme na dlhú pláž. More je prekrásne, čisté, je tu málo ľudí. Pre mňa je studené, ale Janko sa vrhá do vĺn. O chvíľu ani ja neodolám tejto romantike. Po kúpaní ešte spravíme zastávku v malebnom mestečku Nida a trajektom sa vraciame do Klaipédy, kde prespíme. Po raňajkách nás čaká dlhá cesta domov. Posledné miesto, kde prespíme je v Poľsku, vzdialené 600 km. Hotel Batory je krásny, vybavený rustikálnym nábytkom. Náhodou sa nám podarilo vychytiť last minute a dostávame 5 lôžkovú izbu. Naše pobaltské dobrodružstvo končí a je mi do plaču. Aj teraz keď toto píšem mi zviera srdce, pretože tie spomienky sú úžasné. Kto miluje cestovanie a slobodu s ním spojenú to určite chápe.

Na svete je veľa krásnych miest, som rada, že som bola práve na týchto...

Celkové náklady vyšli len na necelých 690 eur na osobu (nafta, hotely, jedlo, vstupy, trajekty). Uvádzam aj ceny vstupov a trajektov, možno to niekomu pomôže, ak by sa inšpiroval našou trasou. Pevne verím, že po ukľudnení situácie si zas všetci budeme môcť užívať cestovanie a naberať nové nádherné zážitky. ❤️

Komentáre

Sandante no naozaj výýborné čítanie! krátke, múdre a zaujímavé + tie fotky = veľká inšpirácia ! vďaka (opäť)

2020-07-29 15:04:45

ivyn joj, ďakujem, tento kút sveta mám hlboko zapísaný v srdiečku. Mesto Talin som navštívila 2x. Po prvý raz ešte ako študentka VŠ, a potom po 30 rokoch:) Obe návštevy mi rozochveli srdiečko, pre mňa nádherné mesto s dušou, atmosférou. Určite ma ovplyvnil aj prvý zážitok, kedy sa nám dvom študentkám venoval jeden domáci manželský pár. Oni nám čo-to poukazovali a oboznamovali nás s reáliami. Objednali nám domáci bylinkový nesmierne voňavý likér Vana Talin, ktorý sa podával v cukrárni ku zmrzline. Po 30 rokoch som tú cukráreň našla(!) a našli sme aj miestny likér Vana Talin. Chutil opäť rovnako čarovne. Je mi ľúto, že ostatné krásy Estónska, o ktorých píšete, som nevidela. Ale súčasťou prvej cesty boli aj Riga a Vilnius, takže aspoň to... Ešte raz vďaka za pestré čítanie.

2020-07-29 16:32:061x

GaleriaBlueMoon Sandrika ďakujem za pekný komentár, potešila som sa, že sa Vám žurnál páčil a bol inšpiráciou.

2020-07-29 16:56:19

GaleriaBlueMoon Ivyn verím Vám, že krásne zážitky zostanú navždy v spomienkach a viem sa vcítiť do Vašej radosti, ktorú ste prežili po 30 rokoch pri opätovnej návšteve Estónska.

2020-07-29 16:59:42

holena fajné!)

2021-01-16 21:12:09

KouzloDomova Také jsem měla to štěstí se podívat do pobaltí. Z Talinu jsme potom jeli na výlet do Helsink. Bylo tam moc krásně a tak děkuji za krásnou připomínku. Snad se tam ještě někdy podívám, je pořád co nového objevovat. ♥♥♥

2021-02-14 09:13:14

GaleriaBlueMoon Áno, to je dobrý nápad spojiť Pobaltie s návštevou Helsínk, nám už nevyšiel čas, ale verím, že by to bolo krásne rozšírenie tohto dobrodružstva.

2021-02-14 10:28:15

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

P
GaleriaBlueMoon
43 predaných ks, 15 hodnotení

Priatelia, vítam vás ❤️ Maľujem olejovými farbami a na plátne sa snažím zachytiť krásu vysokovibračných svetov.
Verím v silu božej iskry v každom z nás.

Pre aktuálne dostupné olejomaľby zvoľte filter "len skladom".

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »