1. Automatické potvrdzovanie objednávok
Pomocou tohto nastavenia sa vám automaticky potvrdí každá nová zákazka. Môžete si ho zapnúť v nastaveniach vášho obchodu. Ak si toto nastavenie zvolíte, tak z procesu zákazky vypadne váš krok potvrdzovania balíka. Kupujúcemu sa zobrazia údaje na platbu rovno v poslednom kroku objednávky.
Plus: Kupujúci môže za svoju objednávku zaplatiť hneď. Klesá šanca, že by si mohli nákup rozmyslieť, platbu odložiť na neskôr a už ju neuskutočniť.
Táto možnosť je určená pre zabehnuté obchody s jednoduchším modelom predaja a hlavne pre tie, ktoré majú vo svojej galérii poriadok, teda majú v ponuke len veci, ktoré majú aj naozaj alebo ich vedia vyrobiť. Automaticky potvrdený balík je samozrejme možné stornovať zo strany predajcu tak ako predtým.
O nových zákazkách bude predajca notifikovaný e-mailom a v červenom menu bude pri zákazkach svietiť nápis (Nová).
Vybavovanie zákazok v Nápovede alebo Automatické potvrdzovanie vo Fóre
2. Merné jednotky
Táto novinka umožňuje predajcom udať množstvo dostupných výrobkov nielen v kusoch, ale aj v pároch, sadách, baleniach, gramoch, metroch, atď.
Plus: Jasnejšie informácie o cene pre kupujúcich.
Pri predaji jedného, alebo viac kusov (sád, párov, balení atď.) sa kusy automaticky odpočítavajú zo zadaného počtu. Po predaji posledného kusu vecička automaticky zmení status na Predaná a zmizne z ponuky vo vašom obchode. Mernú jednotku si môžete vybrať zo zoznamu pri počte kusov v nastaveniach výrobku.
Merné jednotky v Nápovede alebo Merné jednotky vo Fóre
3. Nový výpočet zoradenia podľa popularity
Upravili sme výpočet, pomocou ktorého sa zoraďujú výrobky podľa popularity vo výsledkoch vyhľadávania. Toto zobrazenie testujeme aj v kategóriiach.
V minulosti bol jediným parametrom len počet lajkov. Analyzovali sme správanie návštevníkov a nachádzali vzory správania, ktoré je bežné, a ktoré sa naopak vymyká normálu. Napríklad, ak návštevník dlhodobo lajkuje vecičky len od jedného predajcu, alebo dlhodobo lajkuje veľmi veľa vecičiek (500 denne), atď. Snažili sme sa tieto extrémy potlačiť a výsledkom je nový výpočet popularity vecičky.
Plus: Relevantnejšie výsledky vyhľadávania pre kupujúcich.
Po novom má každý lajk inú váhu, tá závisí od toho, koľko užívateľ, ktorý lajkuje, lajkol za posledné obdobie vecí a od koľkých predajcov. Ďalej váha lajku závisí v menšej miere od toho, či a koľko lajkol predajca lajkovanej veci vecí užívateľovi, ktorý lajkuje. V podstate to znamená to, že ak si dvaja predajcovia lajkujú veci navzájom, má tento lajk o niečo menšiu váhu, ako lajk od kupujúceho, alebo lajk od predajcu, ktorému ste vy nikdy nič neolajkovali.
Okrem lajkov popularita ďalej zavísí aj od toho ako dlho je vec v ponuke a koľko sa predalo kusov. Ak je vec v ponuke dlhšie ako tri roky a nepredal sa napríklad žiadny kus, popularita získaná lajkami jej začína výrazne klesať.
Výpočet podľa popularity v Nápovede alebo Zoradenie podľa popularity vo Fóre
4. Reakčná doba a doba odoslania
Je to čas, za ktorý predajca odpisuje na poštu a potvrdzuje objednávky. Zobrazuje sa v SAShE obchode, v ľavom paneli. Doba odoslania sa zobrazuje priamo v detaile výrobku, pod cenou výrobku.
Reakčnú dobu počítame podľa toho ako rýchlo predajca odpisuje na poštu a ako rýchlo potvrdzuje balíky. Výsledná hodnota je kombináciou týchto dvoch hodnôt, pričom do úvahy je braná prevažne väčšia z nich. Ak nám výjde, že predajca reaguje veľmi rýchlo, čiže do 1, 2 alebo 3 hodín, tak túto hodnotu mu zobrazíme v ľavej časti pod jeho profilovou fotkou. Iná hodnota, ako 1, 2, alebo 3 hodiny sa nezobrazuje.
Doba odoslania sa počíta osobitne pre rôzne dostupnosti výrobkov na základe balíkov, v ktorých bola príslušná dostupnosť najväčšia. Ak vás zaujímajú detailnejšie informácie o výpočte, prečítajte si ich v Nápovede.
Plus: Kupujúci vidí, že obchod je aktívny a jeho objednávka bude rýchlo vybavená. Malo by to zvýšiť šancu, že si kupujúci objedná.
Zobrazovanie Reakčnej doby si môžete vypnúť v nastaveniach vášho obchodu v sekcii Iné nastavenia.
Reakčná doba v Nápovede alebo Reakčná doba vo Fóre
5. Príloha v šablóne správ a v textovej podstránke
Pridali sme možnosť nahrať do šablón správ aj prílohu. Pri tejto príležitosti bol systém šablón vylepšený.
Plus: Predajcovia si môžu vytvoriť šablónu s obchodnými podmienkami, alebo odstúpením od zmluvy.
Ak hľadáte vzor pre obchodné podmienky, alebo neoficiálny vzor formulára, môžete sa inšpirovať podmienkami SAShE alebo formulárom o odstúpení.
Rovnako sme túto možnosť pridali aj do textových podstránok v SAShE obchode. Pojme súbory: .jpeg, .doc. .docx. a .pdf.
Plus: Jednoduché zobrazenie Obchodných podmienok, alebo iných nutných dokumentov.
Šablóny v Nápovede alebo Šablóny vo Fóre
6. Https!
SAShE už funguje so zabezpečeným protokolom a to znamená, že všetky interakcie, ktoré existujú medzi vami a touto webstránkou sú chránené šifrovaním. SAShE teraz pôsobí dôveryhodne aj pre nových návštevníkov, pretože informácia o zabezpečení sa zobrazuje v prehliadači.
7. Medzinárodné poštovné
Pridali sme možnosť uviesť výšku poštovného do zahraničia. Sú tam tri možnosti: Česká republika, EÚ a svet. Ak si medzinárodné poštovné nenastavíte a príde vám zákazka zo zahraničia, bude mať možnosť poštovné zvýšiť pred potvrdením objednávky. Toto bude ale možné len do 1.júna 2017 a potom už nie. Kupujúci z krajiny, pre ktorú nebudete mať nastavené poštovné, si od vás po 1.7. nebude môcť objednať.
Plus: Zákazníkom sa automaticky zobrazí správne poštovné, podľa krajiny doručenia objednávky.
Medzinárodné poštovné je možné nastaviť v sekcii Nastavenia, v časti "Spôsob distribúcie, ceny poštovného". Je potrebné, aby bolo nastavené pre každú krajinu poštovného zvlášť.
Všetky ďalšie nastavenia, ako poštovné zdarma, minimálnu sumu objednávky aj systém rozšíreného poštovného je taktiež potrebné nastaviť pre každú krajinu individuálne.
Medzinárodné poštovné v Nápovede alebo Medzinárodné poštovné vo Fóre.
8. Zjednodušenie registrácie a nákupu
Zjednodušili sme proces registrácie na SAShE - táto zmena pomôže najmä kupujúcim a uľahčí im proces prvého nákupu. Registrácia sa dá vykonať vyplnením iba základných údajov (meno, heslo, e-mail). Následne sa kupujúci môže ihneď prihlásiť a nakupovať.
Adresu doručenia stačí vyplniť až pri objednávke. Táto adresa sa rovno uloží aj do profilu a pri ďalšom nákupe sa pred-vyplní.
Plus: Nechceme odrádzať nakupujúcich komplikovanou registráciou. Teraz bude registrácia ľahká a prvý nákup pre ešte-neregistrovaných kupujúcich bude bez problémov.
Overenie e-mailovej adresy je tak určite jednoduchšie. Kupujúci už nebude vyrušený nutnosťou ísť preč zo SAShE, môže overenie e-mailovej adresy vykonať až neskôr. Ak má kupujúci neoverenú e-mailovú adresu, bude sa mu zobrazovať upozornenie.
Predajcovia musia vykonať overenie e-mailovej adresy predtým, ako pridajú prvé výrobky. V prípade, že niekto uvedie chybnú e-mailovú adresu, na ktorú by mal potvrdzovací e-mail poslaný, môže si chybu opraviť a nechať si overovací e-mail odoslať znova.