Finančné úspechy predajcov SAShe.sk sú asi len myľným obrazom predajnosti niektorých galérií. Viem, každý z nás má iný dôvod aktivity na tomto portáli a taktiež viem, že značná časť radosti a pocitu úspechu je spôsobená objemom zarobených peniažkov.
Poukážem trochu (ale neberte to nikto osobne) na umelo vytváraný pocit nedostatku, ktorý je tým najveľkolepejším dielom a tiež tým najúžasnejším psychologickým trikom zo strany peňažného systému nášho „milého“ kapitalizmu. (nenávidím Smitha :) ) Tento trik, ale bohužiaľ – ak chceme peniažky akýmkoľvek spôsobom, no poctivo zarobiť – musíme využívať aj my sami. Je to tak. (ale to len na okraj)
Je pravdou, že rôznorodosť a pestrosť foriem handmade na tomto portáli medzi predajcami je naozaj široká, no je tiež dôležité si uvedomiť, že dopyt našich milých nakupujúcich nie je úplne po všetkých druhoch vecičiek, ktoré tu predávame. Na druhej strane si nakupujúci taktiež potrpí na kvalitu toho, čo mu príde domov. Sme tu maliari, bábkari, šperkári, krajčíri či výrobcovia galantérie, domáci kutilovia, remeselníci, grafici, viazači väzieb ... a mnoho iných ...
Ale ak dám otázku človeku, ktorý si ide kúpiť nové auto za určitú sumu, napríklad 10 tisíc euro: Kúpiš Daciu alebo Nissan? Odpoveď bude Nissan.
Na čo tým chcem upozorniť, je kvalita a „revolučnosť“ výrobkov handmade. Kvalita prezentácie svojich výrobkov a v neposlednom rade seba samej(-ho). Zákazník v žiadnom druhu obchodu predsa nie je hlúpy. Aj my sme zákazníci. Ale sú veci, ktoré kupujeme automaticky v úrovni základných potrieb, no sú aj tie, pri ktorých sme nútení sa pozastaviť a vybrať si z palety ponuky pre nás to najlepšie, najvýhodnejšie, najuspokojujúcejšie. A tak to funguje aj tu, vo svete handmade nazývanom SASHe.
Myslím, že naozaj si musíme uvedomiť jednu veľmi dôležitú vec. Nikdy nepredáme všetko! Ale tiež predaj vecičiek z našich galérií nesmie byť lotériou. Čo mám na mysli? Vytrvalosť a zdokonalovanie svojej práce. Kreativitu a nápaditosť. A vieru. Bez nej to nejde. To vám určite potvrdí každý úspešný človek v hocijakej branži. (samozrejme je potrebné aj vlastníctvo aspoň minimálneho „obchodného ducha“)
Tento žurnál chcem ukončiť jeho venovaním tým predajcom, ktorí si neveria na základe svojej nízkej predajnosti. Dôvody sú rôzne. Možno sa vecičky nepáčia; možno aj páčia, ale je ich malý výber; niektorých cena možno nie je priamo úmerná s ich kvalitou či prvým dojmom (nedostatočná kvalita prezentácie alebo nekvalitná fotka); ... a tak ďalej ...
Podľa mňa je teda dôležité si uvedomiť, že musíme vyrábať a ponúkať vecičky tak, akoby sme ich ponúkali sami sebe. Jednoducho povedané, PREDÁVAJ TO, ČO BY SI SI KÚPIL(A) OD INÝCH SÁM(A)!
Prajem Vám všetkým krásny deň.