Domov » Žurnál+ » Autor: Richard Santay

Žurnál+

Pozitívne myslenie alebo „Koleso Šťastia“?

Richard S. » 2011-02-18 11:09:46 /  83 komentárov / 75 lajkov / 1070x zobrazený

Finančné úspechy predajcov SAShe.sk sú asi len myľným obrazom predajnosti niektorých galérií. Viem, každý z nás má iný dôvod aktivity na tomto portáli a taktiež viem, že značná časť radosti a pocitu úspechu je spôsobená objemom zarobených peniažkov.
Poukážem trochu (ale neberte to nikto osobne) na umelo vytváraný pocit nedostatku, ktorý je tým najveľkolepejším dielom a tiež tým najúžasnejším psychologickým trikom zo strany peňažného systému nášho „milého“ kapitalizmu. (nenávidím Smitha :) ) Tento trik, ale bohužiaľ – ak chceme peniažky akýmkoľvek spôsobom, no poctivo zarobiť – musíme využívať aj my sami. Je to tak. (ale to len na okraj)
Je pravdou, že rôznorodosť a pestrosť foriem handmade na tomto portáli medzi predajcami je naozaj široká, no je tiež dôležité si uvedomiť, že dopyt našich milých nakupujúcich nie je úplne po všetkých druhoch vecičiek, ktoré tu predávame. Na druhej strane si nakupujúci taktiež potrpí na kvalitu toho, čo mu príde domov. Sme tu maliari, bábkari, šperkári, krajčíri či výrobcovia galantérie, domáci kutilovia, remeselníci, grafici, viazači väzieb ... a mnoho iných ...
Ale ak dám otázku človeku, ktorý si ide kúpiť nové auto za určitú sumu, napríklad 10 tisíc euro: Kúpiš Daciu alebo Nissan? Odpoveď bude Nissan.
Na čo tým chcem upozorniť, je kvalita a „revolučnosť“ výrobkov handmade. Kvalita prezentácie svojich výrobkov a v neposlednom rade seba samej(-ho). Zákazník v žiadnom druhu obchodu predsa nie je hlúpy. Aj my sme zákazníci. Ale sú veci, ktoré kupujeme automaticky v úrovni základných potrieb, no sú aj tie, pri ktorých sme nútení sa pozastaviť a vybrať si z palety ponuky pre nás to najlepšie, najvýhodnejšie, najuspokojujúcejšie. A tak to funguje aj tu, vo svete handmade nazývanom SASHe.
Myslím, že naozaj si musíme uvedomiť jednu veľmi dôležitú vec. Nikdy nepredáme všetko! Ale tiež predaj vecičiek z našich galérií nesmie byť lotériou. Čo mám na mysli? Vytrvalosť a zdokonalovanie svojej práce. Kreativitu a nápaditosť. A vieru. Bez nej to nejde. To vám určite potvrdí každý úspešný človek v hocijakej branži. (samozrejme je potrebné aj vlastníctvo aspoň minimálneho „obchodného ducha“)

Tento žurnál chcem ukončiť jeho venovaním tým predajcom, ktorí si neveria na základe svojej nízkej predajnosti. Dôvody sú rôzne. Možno sa vecičky nepáčia; možno aj páčia, ale je ich malý výber; niektorých cena možno nie je priamo úmerná s ich kvalitou či prvým dojmom (nedostatočná kvalita prezentácie alebo nekvalitná fotka); ... a tak ďalej ...

Podľa mňa je teda dôležité si uvedomiť, že musíme vyrábať a ponúkať vecičky tak, akoby sme ich ponúkali sami sebe. Jednoducho povedané, PREDÁVAJ TO, ČO BY SI SI KÚPIL(A) OD INÝCH SÁM(A)!

Prajem Vám všetkým krásny deň.

Komentáre

nikkita úspech, akýkoľvek, aj tu na SAShe, je ukrytý vo vytrvalosti, tvrdej práci a neustálom sa zlepšovaní, nie v eurových a bezpoštovných akciách.

veľmi dobre napísané. páči sa mi.

2011-02-18 11:16:21

Katu-Hula Posledná veta sa mi páči najviac.

2011-02-18 11:23:12

maru ano aj ja súhlasím posledná veta,to je základná myšlienka,treba sa ňou riadiť..

2011-02-18 11:28:21

bubus Tento zurnalik je odpovedou na vsetky predchadzajuce typu - preco sa moje vecicky nepredavaju a pod.

Dufam, ze bude aj poucny :)

2011-02-18 11:33:17

Lulus amen! svätá pravda :) pekne si to napísal

2011-02-18 11:41:19

LucyHudec palce hore Santo (aj na nohách)

2011-02-18 11:42:10

deny tak tak.. ja som tiež od začiatku fungovala na tomto princípe.. že takéto by som si sama pre seba kúpila :) a takto by ma to potešilo zabalené.. atď

2011-02-18 11:50:23

Icus myslenie je kľúčom ku všetkému :-) ak niečo chceš a ideš si za tým, vesmír sa už postará aby si cieľ dosiahol

2011-02-18 11:55:59

ekodeli Santo, ty sa nezaprieš ;) tak ako píšeš, vystihol si to famózne, teším sa na ďalšie tvoje žurnáliky :) :) :)

2011-02-18 12:04:58

SantoSfery Záleží mi na tom .....

2011-02-18 12:08:41

BerryBlue3 No konečne to niekto napísal. Master key system je veru veľká vec. Ďakovala za článok.

2011-02-18 12:35:05

majam mne pomohla veta s tym, ze si musime v prvom rade verit - aj ked som v situacii ze okolo mna mi nikto neveri ba dokonca hadzu polena pod nohy...ja idem za svojim cielom a ako vravi Icus - mam uz nastavene myslenie a nikto ma neodhovori :)))

dakujem za povzbudenie

2011-02-18 12:37:02

marusz perfektne si to vystihol :)

2011-02-18 12:52:07

QuiltDesign Presne tak - vzdy ked nieco navrhnem a chcem to ist realizovat, tak sa pytam, "Kupila by som si to?" a pravdivo si aj odpovedam veru, nesetrim sa, a ked som si nie ista, tak kabelu ani neusijem, zbytocne stracat cas, je to tak, nic sa neda robit..... A este jednu otazku som si na zaciatku davala - Preco niekto predava a ja nie?..... a zase to chce uprimne si odpovedat a nieco zmenit :-)

2011-02-18 13:53:02

QuiltDesign Ani daciu ani nissan, toyotu chcem!!! :-DDDDD

2011-02-18 14:08:02

SantoSfery ale jedine HYBRID :)

2011-02-18 14:28:46

Lavande dakujem za tento zurnal!! snad si z neho nieco vezmu hlavne ti predajcovia, ktori nerozumeju tomu, preco sa prave ich vyrobkom az tak nedari

2011-02-18 14:34:48

svojska presne..vsetkych pat palcov hore:D piaty je imaginarny

2011-02-18 14:41:02

QuiltDesign akoze Lexus???? no ked nic ine neni na sklade :-P, tak co uz , berem, sem s nim :-P

2011-02-18 14:42:58

SantoSfery Nie, Prius :) .... menší, lacnejší, úspornejší, ekologickejší :)

2011-02-18 14:58:59

Aemea skvely a hlavne pravdivy zurnal Santo :) veru, neda sa zbohatnut zo dna na den - chce to vytrvalu a kvalitnu pracu, neustale vylepsovat hoc len malickosti, posuvat sa v tvorbe.. a tiez pamatat na to, ze nie cesta k uspechu je tym najtazsim - najtazsie je sa na vrchole udrzat..

2011-02-18 15:02:40

QuiltDesign joj ano, ale ten na slovensku nie je, ci?.....

2011-02-18 15:06:45

SantoSfery nie ... :(

2011-02-18 15:14:12

lubacreate Lexus so šoférom, keď už :) aha, a benzín ropovodom priamo zo zdroja, a k tomu ešte veľa veľa drobností :) prečo trocháriť?

Alebo tereňák?

Alebo športiak Volvo?

Ťažký výber!

2011-02-18 17:21:13

EvaLiptakova Presná trefa pre tých, čo nariekajú, že sa ich veci nepredávajú a nevedia prečo. Posledná veta je tak zásadová, ako to známe Zlaté pravidlo. Jednoduchá, je v nej zdravý sedliacky rozum, je múdre sa ňou riadiť :-))

2011-02-18 17:41:21

SantoSfery Autá sú krásne, ale kvôli nim sa čerpajú zdroje Zeme a vykorisťujú ľudia. Mojim snom bol Nissan GTR Skyline. Ale dnes som za pokrok a elektroautá.

Evička, ak máš na mysli: Nerob druhým to, čo sama od nich nečakáš - tak ano, je to tak. Tak som to myslel :)

Je to základná podmienka rovnováhy a vlastne spravodlivého obchodu, o ktorom som písal v žurnáloch o handmade.

2011-02-18 18:17:59

SkaraZu DOBRÉ !

2011-02-18 20:11:08

jednicka Z pohľadu kupujúcej: kvalitná fotka tu spraví straaašne veľa... a hej, marketingové talenty vycítim už na 100 metrov a vážne sa im tu darí, komenty, žurnály, súťaže, praktické veci (lebo je to umenie a ešte to aj prakticky využijem) no hlavne originalita a kvalita!!! Menej úspešným odporúčam sledovať reláciu na ČT1: Deň D...

2011-02-18 20:14:25

_innacreo_ joj, z duše si mi... plus treba dodať, že tu máme všetci rovnakú štartovaciu čiaru, žiadne protekcie a nadržiavanie. každý sa niekam posunie na základe VLASTNEJ snahy.

2011-02-18 20:53:18

lubacreate Kto na auto má, tak ho má a nenadáva. No a kto nemá tak filozofuje.

O zdrojoch- btw : som filozof. Jazdím MHD a podobne.

Ale videla som báječný film , ktorý sa volá: Po čom ženy túžia. No, každá vieme svoje, že? A muži túžia po tátošovi. Je to ich odveká misia :))))))

2011-02-18 22:59:00

lubacreate Robil sa prieskum medzi ženami. Dali im na výber: byť úspešná alebo schudnúť. čo si myslíte? Po čom ženy naozaj túžia? Výsledky ukázali, že druhá voľba vyhrala...

Je rozdiel živiť sa handmade a milovať handmade. Ak miluješ, niet čo riešiť :)) dýchaš tým, robíš to od duše, nepozeráš na iných , vylievaš materiálu svoje pocity. Táto tvorba nebýva často predávaná, ale "koleso šťastia" sa točí... niekedy tak, inokedy naopak. Keď robíš pre obchod, musíš vyrábať viac... a tu je ten kamienok, ktorý koleso šťastia zabrzdí, inšpiráciu odoženie.

Ktovie, čo je to správne "desire", túžba po dobrom pocite, alebo túžba po peniazoch. Každý máme svoje méty. Doba a vkus umelca sa málokedy pretínajú, väčšinou sa správajú podľa Lobačevského a nie podľa Euklida.

2011-02-19 08:48:17

QuiltDesign Je super, ked sa potreba tvorby a potreba penazi stretnu niekde na pol ceste :-), myslim, ze jedno bez druheho nemoze byt, nemoze tu niekto zarabat, ak nema nejaky ten talent, a zas ten kto nezaraba, nemoze nakupit kvalitny material.... a tak stale dokola, ako to Santove "stastne koleso" :-)

2011-02-19 09:49:48

lubacreate ja tu vidím AJ úspešné predajkyne bez talentu a fantázie, aj neúspešné s veľkým potenciálom, napríklad...

2011-02-19 10:22:07

lubacreate väčšinou to tak býva, že kreatívni ľudia predstihnú dobu - tá ich pomaly dobieha. Kým ich dobehne, oni zomrú o hlade:(

2011-02-19 10:23:18

QuiltDesign No, pravda je niekde v strede, :-))

2011-02-19 11:17:52

QuiltDesign A talent moze byt aj obchodnicky, aj to sa pocita :-)

2011-02-19 11:18:58

ZinaZita Nechcem, aby to vyznelo hrubo, ale ja si napríklad všímam aj gramatický prejav.

A niekedy je to v tých žurnáloch na zaplakanie.. aj keď, aj majster kat sa utne sem tam, nie? :))

2011-02-19 12:21:16

lubacreate no, obchodnícky talent je najdôležitejší, predať sa dá všeličo, obchodníci s dažďom vedia o tom svoje :))

2011-02-19 12:31:15

colourdoe Áno S., čerpáme zdroje zo zeme, a nič nedávame späť. To nemôže byť v poriadku.

A takých, ako bol Nikola Tesla, by najradšej ukameňovali. Kde by sme dnes môhli byť...

2011-02-19 12:54:10

uKvetinky ...fakt dobreeee!!! a s dodatkom on nikitty....je povedane vsetko!

2011-02-19 15:29:53

dreadka Článok výborný, mal by sa zobrazovať novým predajcom pri registrácií a potom by nevznikali smutné žurnály ako " prečo sa moje vecičky nikomu nepáčia" ...miesto sedenia a zúfalého čakania na palček svojej veci pri monitore, by som odporučila radšej si zväčšovať obzory vo svojom kreatívnom odbore.

A zaskočila ma KrasaKreativna so svojim názorom že je tu niekto úspešný bez talentu a fantázie. Tu medzi nami je niekto bez talentu a fantázie? Tomu neverím...

2011-02-19 18:20:17

melly Suhlasim s clankom. Je to o tom stale na sebe pracovat, zdokonalovat sa, hladat sposoby ako zaujat (a zachovat si pritom dostojnost), mat svoju viziu...

Tiez ma trosku zarazila Krasakreativna... zda sa mi to trosku ciernobiele, ze bud je to o pocite alebo o peniazoch. Mna napriklad nebavi tvorit ak z toho nema byt nejaky prakticky uzitok (nemusi byt financny). Ci som preto zapredala tvorivu podstatu? Nemyslim.

Obchodnicky talent je dolezity absolutne. A nezalezi vobec na tom, ci niekto predava dazdovu vodu. To nie su obchodnici, ale spekulanti. Robit obchod je narocne, preto aj mnoho inak talentovanych ludi zlyhava a mnoho talentovanych zasa musi mat svojho manazera, ktory ma zase schopnost predat.

2011-02-19 21:25:56

lubacreate to je môj názor, dreadka, stále rozlišujem medzi niečim a kreatívno-tvorivými, v tomto zmysle

2011-02-19 22:12:00

lubacreate melly , a nebolo to Santom myslené o peniazoch? Ak to nie je o peniazoch, tak prečo to vystavovať na predajnom portáli? A obchodník je obchodník, je to kumšt, preto symbolicky "dažďová voda". Kreatívny človek hádam pochopí, ako to myslím, či...? Ak niekto nevie predať, môže mať obchod na samom výslní sveta, a nemusí sa mu dariť. Ak vie predať, predá hocikde. ...aj hocičo.

2011-02-19 22:14:51

dreadka Nerozumiem, ale rešpektujem :)

2011-02-19 23:11:08

melly Krasa, o peniazoch to aj je aj nie je. Zarobit si na seba nie je nic hanlive a nijak sa to nevylucuje s tvorenim. Povedzme si pravdu, vsetci sme tu len ludia. Akokolvek alternativne sa tvarime, vsetci tuzime po oceneni (nemusi byt financne). Bez toho stracame motivaciu, aj tvorenie nas menej tesi. A naopak. Takze si myslim, ze predaj, pocity a tvorenie su spolu uzko spojene. Zda sa mi kontraproduktivne oddelovat "ciste, vyssie" tvorive pohnutky a "spinave, penazne".

2011-02-19 23:26:09

LucyHudec ...myslím,že Santovi ani tak nešlo o to,poukázať v texte na prachy...iba na to ako ľudia môžu tvoriť- iba to základné pravidlo,ktorým by sa mali riadiť...a súhlasím s melly je aj nie je to o peniazoch...myslím ale,že prevažná väčšina z nás začala tvoriť lebo cítila potrebu sa realizovať...ale nie vo svete financií...kto z vás začal robiť niečo kreatívne v zmysle "tak idem robiť fimo-kurnik zbohatnem na tom"...myslím,že málo kto...preto to JE aj NIE JE o prachoch...ale text je o inom,preto nechcem viesť debatu tam kam smerovať nemá...

2011-02-19 23:38:42

SantoSfery Tento žurnál je o slovách z jeho posledného odseku.

A žeby aj o rovnosti? Pokiaľ áno, tak peniaze v ňom len przním. :)))

2011-02-20 00:00:16

lubacreate Santo, veď tom to je, nie? Tvor to, čo sa páči tebe a tak, ako by si to kúpil ty (keď už to nie je o peniazoch..., či je, a teraz mi ušiel zmysel)

Van Gogh tvoril čo sa mu páčilo a aha ho, nepredal! Až dnes sa cení.

Nájsť vyrovnávaciu laťku, konsenzus medzi tým, čo vnímam, čo sa páči mne, a tým, čo sa páči iným, to je majstrovstvo. V jednej knihe je popísaný maliar Quido, ktorý impresionistom nechával priestor pre nesmrteľnú slávu, kým jeho obrazy na Montmartri sa predávali zo stojana. Mimochodom, bol neuveriteľne zdatný obchodník. A kúzelník. Známi francúzski spisovatelia tej doby (začiatok 20 storočia) vedeli o ňom svoje. Aj H. Bergson, nobelovec za literatúru.

2011-02-20 08:01:17

SantoSfery Áno, vo svete umelcov, čo žili len zo svojich ťahov štetcom a vo svete "nenažraných" akademikov to možno tak je.

Môj žurnál bol napísaný na podnet môjho pátrania po tejto stránke, a po reakciách neúspešných predajcov. (nepredávam, nezarábam)

Samozrejme slovíčka ako "predaj" a "peniaze" .... či "finančný úspech" som v žurnále použil. Tiež ma poteší (resp. Nás), keď ku koncu mesiaca nie je na farby do tlačiarne, a zrazu sa pár vecičiek predá. To nepopieram.

Tiež som písal, že sme tu rôzne kategórie predajcov, s rozdielnymi cieľmi. Sme tu takí, ktorí budú šťastný z predaja svojho obrovského množstva dostupných šperkov, napríklad.

Ale sú tu aj ľudia napr. ako ja, ktorí budú so sebou naozaj spokojní, až keď bude skutočný záujem o ich "hlavnú" tvorbu. Ano, je pravda, že sa vecičky z mojej ponuky predávajú. Ale musím makať,premýšľať, hľadať inšpirácie, skúšať techniky k tomu, aby som mohol robiť obchod so svojimi obrazmi 70x70cm.

Chápeš, čo chcem tým povedať? :)

Vo svete peňazí sme nútení predávať. Inak nás to kapitalizmus nenaučil (okrem okrádania, samozrejme) :)))))

2011-02-20 08:29:30

lubacreate ja chápem, Santo :))) Chcela som zvrhnúť jednu pomyselnú laťku, v diskusii prehrávam. Samozrejme že keď som úžasný pekár a milujem pečenie rohlíkov, že s nimi v jednej izbe nebudem žiť, ale ich chcem predať, nie?

Idealizmus, ako predkapitalistický filozofický prúd je škodlivý v každom zmysle. Veď da Vinci tvoril za skyvu, ako i iní. Lenže nie Monu Lisu...

2011-02-20 08:58:16

lubacreate Inaks tými fotkami máš sčasti pravdu, ja si skôr všímam iné marketingové metódy a ich úspešnosť. Priznám sa, niektoré ma neskutočne ľudsky zarážajú.

Na druhej strane, čo nie je zakázané, je povolené. Niektoré podprahové metódy čo používajú sú pre mňa neakceptovateľné.

Každý má právo použiť aké nástroje si vyberie. Práve marketingové ONONO je dôvodom, prečo by som nenakúpila u takýchto autorov.

2011-02-20 09:12:03

SantoSfery A to je práve to. Predať sa nie je ľahké. Pokiaľ by išlo o neúspešnosť iných predajcov, z obchodníckeho pohľadu by som mohol povedať, že mi to predsa vyhovuje, nie? Ale aj bodliak na lúke krásnych kvetov časom skrásnie. :)

Preto sa svojím príspevkov do tejto komunity snažím pomáhať vytvárať prostredie na určitej úrovni.

A nakoniec, ide hlavne o nakupujúcich, ktorí sa na tomto webe musia cítiť dobre. A musí ich to tu hlavne baviť, pretože to je cieľom tej vedomej koncentrácie toho úžasného tovaru. Pokiaľ aspoň po každom druhom kliknutí nakupujúci neotvorí od úžasu ústa, tak to furt nemá grády :)))

2011-02-20 09:31:20

SantoSfery A nechcem aby niekto v diskusii vyhrával alebo prehrával. Tu predsa nejde o nič konštruktívne .... a o hľadanie nejakej tej správnej cesty.

2011-02-20 09:34:58

SantoSfery (oprava) ... ale o hľadanie nejakej tej správnej cesty.

2011-02-20 09:52:34

QuiltDesign ÓOOoo, tu sa to rozbehlo, napisem, ako je to u mna.... Tvorba a sitie a láska k materiálu je na prvom mieste, mam za sebou dlheee roky tvorby vselijakej.... skoly, hodnotenia, domace prace, vyskusane techniky, ale vzdy som skoncila pri textile..... a ked som objavila sashe - WAW, velka sanca! Mohla som si vybrat - bud pojdem do firmy robit na polovicny uvazok popri detoch, a urcite budem nadavat, ako sa poznam, alebo sa postaram, aby som na sashe predavala a pojdem na zivnost a budem robit presne to co chcem robit - vyberam si druhu moznost :-) robim si ale v pohodicke, nic ma netlaci, moj medici je pre mna moj manzel :-DDDD Zrazu ale pride o pracu!!! UFFF, a ja potrebujem peniaze, takze aj na sashe idem po peniazoch, robim hroznu vec, znovu objednavam latky na kabelky, ktore mali uspech, je to zle????? Neviem, je mi to jedno, tesim sa, ak zarobim..... ALE, ako Lucy napisala, prvotny dovod preco tu som je tvorba, vsetci co sme tu milujeme tvorbu, ci uz nakupujuci, alebo predavajuci, ale kazdy ma ine momentalne pohnutky :-) Ako zivnostnik teraz musim platit dane, telefony, a vsetko mozne ine, takze uz sa neda vystupit z vlaku, uz som do toho riadne zamotana, a dava mi to teda zabrat, aj ked by som mohla vystupit, lebo manzel uz medzicasom zase robi, ale som stastna, pretoze, robim to co som si vzdy priala, dokonca to bude zniet odvazne, ale nic lepsie si neviem predstavit, keby sa ma nahodou niekto spytal, na najlepsiu pracu, aku si len vies predstavit.... tak to je tato :-), som na tom zavilsa, neviem si uz predstavit, ze nebudem kabelkovat, a to ze si "marketingove aktivity" regulujem podla momentalnej potreby je myslim normalne, kedze to mam okrem konicka aj ako pracu, za vsetkym su hodiny, tyzdne, alebo roky prace, tak preco teraz, ked mam uz nejake skusenosti, trochu aj konecne nezarobit :-)

2011-02-20 11:36:39

lubacreate to je v poriadku, ved marketing je tu od toho aby sa používal, či nie?

- ja hovorím o podprahových Šeherezádach - to nie je tvoj prípad

2011-02-20 12:13:16

lubacreate Marketingová značka je sama osebe Sashe.

Práca s médiami je ten marketing, aký by ani v snoch 2000 ľudkov s 60000 vecičkami nemohli zasnívať.

Minimarketing už vo vnútri Sashe je tvrdý oriešok, zistiť, čo je hviezdou a čo dojnou kravou je veľmi ťažké, ako i predať ako hviezdu zdochnutého psa :)))

(to nie je o vašich výrobkoch, ale z teórie marketingu, aby ste sa zase silno neurazili)

Ozaj, čo tipujete ako hviezdu v svojej ponuke a čo ako dojnú kravu? Kto chce podnikať, musí tieto veci ovládať, inak to môže zrovna zabaliť...

2011-02-20 12:17:08

QuiltDesign Vsak ja viem co myslis krasakreativna :-), aj s tebou suhlasim velakrat, len asi netreba byt taky prisny, treba im dat cas, aby pochopili, ze "tudy cesta nevede", myslim, ze ked clovek zacina, robi vselijake smiesne chyby.... poznam to dobre, viem si kludne samu seba predstavit o 10 rokov mladsiu tu na sashe, no neviem neviem, zufale by to bolo...... :-DDDD, ja som to nevztahovala na seba, ani sa neurazam, naco by to bolo.... len som sa uviedla ako priklad, na "prezentaciu neoddeliteľnej spoluprace tvorby a peňazi". Fuuuuha, to je ale veta :-DDDD

2011-02-20 12:38:29

dreadka Mne idealistickej romantičke asi ostáva len to zabaliť asi a schovať sa do svojej bubliny, lebo ja nechcem premýšlať o tom, čo v mojom obchodíku je dojná krava. Radšej na to pôjdem intuitívne a otvorené si priznám, ja som neni biznisman. Zmierila som sa s tým že musím byť tvorca, ftograf, grafik a účtovník, daňovák, ale s rolou biznismana sa asi nezmierim, ak keď robím všetko preto aby sa mi nestalo že jedného dňa mi neostane na materiál a asi na elektriku. Hlúpa.

2011-02-20 12:44:09

QuiltDesign intuicia je velka carodejka, neboj dreadka..... :-)))

2011-02-20 12:57:45

nikkita predavači dažďa by sa na SAShe podľa mňa neuchytili, pretože tu to nie je o prehováraní, balamutení a ukecávaní - tu má človek na výber tak obrovské množstvo vecí, nik mu nesedí pri pleci a nehovorí doterne: ale kúp si radšej to moje. východziu pozíciu máme všetci rovnakú.

2011-02-20 13:08:22

katarina_maluje ja neviem ci len ja som z toho taka domylena alebo co, ale nerozumiem celkom presne o com to je.. teda chapem, ze sa nepreda vsetko a clovek musi napredovat,ale nechapem vsetky tie naznaky "ved viete ako to je" a podobne.. clovek sa z toho nemoze poucit kym to nenazvete pravym menom.. ved co znamena (ak mozem citovat): "Inaks tými fotkami máš sčasti pravdu, ja si skôr všímam iné marketingové metódy a ich úspešnosť. Priznám sa, niektoré ma neskutočne ľudsky zarážajú." (????) -co znamena ludsky zarazaju.. mna zatial nic ludsky nezarazalo na sashe...

"Na druhej strane, čo nie je zakázané, je povolené. Niektoré podprahové metódy čo používajú sú pre mňa neakceptovateľné." (????)

co su podprahove metody?? nechapem a neviem,preco sa v takomto priamom zurnali pouzivaju tieto techniky zahmlievania a takeho toho "tajomna" do ktoreho su vsetci ako keby zasvateni len ja stale rozmyslam,co tym chcel autor povedat..

asi som neprispela velmi k veci ale uz ma nebavi hladat v kazdom slove skryte vyznamy.. danteho som uz raz luskala, ten v tom bol majster..

inak dobry zurnal:)

2011-02-20 13:25:29

QuiltDesign No hanula, myslim, ze je asi myslene v kocke toto : co plati pre zlepsenie predaja rozkov a mlieka, neplati pre zlepsenie predaja handmade vyrobkov, tam je nejaka hranica, ale tu musi vycitit kazdy sam.... myslim, ze handmade treba postavit na inu uroven, ako spotrebnu elektroniku a rozky, aj to Santo vlastne spominal v zurnaliku, nikto ti to nemoze presne definovat..... neviem, ci som to dobre napisala....

2011-02-20 13:47:09

katarina_maluje :D no stale nie.. neviem... nejako nesledujem rozky ani spotrebnu elektroniku a neviem teda co je tym myslene.. som uplny dement ze to stale nechapem?? :D

zase je to take zahalene "domysli si co to znamena" ale nejaky konkretny priklad mi tu chyba.. ja neviem.. ja som vecna optimistka a hladam vo vsetkom to dobre a neviem teda ci tu niekto pouziva nejaku neprimeranu reklamu alebo sebapredaj.. ci sa mylim?? mozno som k tomu slepa.. vazne neviem co tym chcel autor povedat..

2011-02-20 13:54:52

QuiltDesign Dobre, tak takto :-).... vezmime si tuto sedu eminenciu sashe Lucy Hudec, uzasna tvorba, velmi talentovany clovek, krasa, jeden pekny den by si sa pozrela do schranky a nasla by si tam letacik, ze Lucy Hudec ma akciu dve grafiky za cenu jednej.... fuuuuha, ja by som si pomyslela, ze hruza, co to ma znamenat, a v mojich ociach by to bol trapas ako hrom, a poriadne by s tym zdegradovala /teda dufam ze som pouzila spravne slovo/ svoju tvorbu, ale co by si si pomyslela ty......? A hlavne, Lucy by to nikdy neurobila, pretoze je tvorivy clovek, a vie sa odprezentovat inym sposobom ako akciovym predajom. Staci trochu fantazie a snahy a ludia na sashe sa o vas mozu dozvediet ak chcete.....

2011-02-20 14:09:06

QuiltDesign Lucy prepac, ale si najlepsi priklad :-)

2011-02-20 14:30:19

katarina_maluje jaaj tak v tom je ten pes zakopany! no ja som si vsimla tie "zurnaliky" ze kto ma aku akciu a to mi neprislo az take.. hodne takehoto odsudzujuceho zurnalu..aj ja mam taky jeden na svedomi ale.. nevidim na tom nic zle..kazdy sa potrebuje raz za cas pretlacit na hlavnu stranku..a toto je no.. najjednoduchsi sposob.. nehanbim sa za to:)

alebo aj vselijake akcie a zlavy.. not a big deal.. kazdy ma na to pravo..ved o nic nejde.. je fakt,ze je to najjednoduchsi sposob a da sa to spravit aj rafinovanejsie ale v podstate vazne o nic nejde.. proste su rozne cesty zviditelnenia sa a kazdy kupujuci ma pravo sa rozhodnut co a za kolko si chce kupit.. a u koho.. samozrejme ak ma niekto kazde 2 hodiny pseudo zurnal o zlave na hlavnej stranke tak to uz je take.. na povazenie.. ale neviem.. celkovo je to divne, ze niekto ma pocit, ze ma pravo kritizovat sposoby akymi sa tu predava.. ak to samozrejme nepomoze tym,co nevedia ako sa spravat,aby mali uspech.. ale nemyslim si,ze keby lucy da 2 grafiky za cenu 1 tak by zdegradovala svoju tvorbu... neviem.. som divna,ze mne to nevadi?? ved ona to vytvorila, nech si to predava ako chce.. neviem..

pokial to nevadi veducim stranky tak sa na to kazdy moze vybodnut a starat sa hlavne o to,aby bol jeho obchodik koser a neriesit ostatnych.. :)

ved kazdy nech si tvori podla svojho vedomia a svedomia..

a jasne ze lucy by to nespravila, lucy to ani robit nemusi, lebo ona je hviezda sama o sebe:)

2011-02-20 14:31:14

lubacreate QD tak to si mi vzala z úst :)))

Ale Santov kôň by sa mi páčil len ako kôň Lucy Hudec, ako kôň SantoSfery nemá u mňa porozumenie :( zdochol pes!

2011-02-20 14:31:42

nikkita krasakreativna, a to už prečo? to, že dvaja ľudia spolu žijú, tvoria, premýšľajú, sa musí odraziť aj na ich tvorbe. najlepším príkladom je (teda boli) Jan a Sara Saudek.

2011-02-20 14:37:26

QuiltDesign no vsak hanula, ani mne to nevadi, ani to nehodnotim, nech si kto chce co chce dava na stranku, ja si vacsinou nic nemyslim....... ale s letacikmi by uz Lucy Hudec nebola seda sashe eminencia, to musis uznat..... :-DDDD a v tom je to kuzlo :-D

2011-02-20 14:58:33

lubacreate prečo? no, lebo! (mám právo na svoj názor, koňa z výkladu by som si kúpila u LH)

Myslím že v istom zmysle génia Saudka by som s týmto neporovnávala...

QD: veľmi dobrý postreh. Áno, kus kreativity je čriepkom šťastia v marketingovom kúzle. No a všetko to ešte dobre zmanažovať je základom dobrého podnikania. Podnikateľské tandemy, tímové práce - áno, sú vynikajúcim stavebným kameňom, ak sú namiešané správne.

Vznik Sashe je veľmi dobrým príkladom , ako i vznik eBay.

2011-02-20 15:17:47

LucyHudec Ľudia,ktorí majú radi pekné veci, nepremýšľajú nad tým u koho si ich kúpia...ale dobre beriem...

A nakoľko sa nevyznám v marketingu,letáčiky robiť neviem ale za to ľúbim zvieratá...Santo tiež...budeme ich robiť naďalej spolu,pretože je to pre nás krátka cesta ...LH je v skutku tvorba ženská silno intuitívna,má právo na oddych,má práve zaspať,má právo žiť inak a inde,má práve zakričať "polibte mi prdel", a tiež má právo na vlastný názor o tom,že šedou eminenciou(ak vôbec) je len vďaka tej poslednej vete zo Santovho žurnálu...

...dnes sme boli venčiť psíkov z PN útulku. Mám ich radšej.

Quilt,bol to dobrý príklad..:)....akcie robiť nemôžem,nehodí sa to ku mne ani Santo nebude,tiež sa to k nemu nehodí...

Ale keby som vyrábala tašky,šperky a stojí mi to doma,tak ich určite dám v akcii,prečo nie...ja napríklad som si kúpila zo sashe kabelku od Dogfairy a bol akcošková...tak som sa potešila :)

Na magro ostatných slov od krásykreatívnej...prosím vysvetlíš mi o čo ti ide? ja som asi nejaká mimo ale ja vážne netuším čo sú podprahové metódy?

to asi svedčí o tom,že marketing nie je moja silná stránka...čo už

2011-02-20 18:35:01

SantoSfery :)))))) Viem presne, čo sú podprahové metódy!!!! :)))))

2011-02-20 19:18:29

LucyHudec Santo dáš lekciu?...urobím ti večeru ;)

2011-02-20 19:33:18

QuiltDesign Ja som dnes cely den sila a dorabala veci, co mam zameskane kvoli chripke..... tak som tuto debatu sledovala, vzdy, ked som sa isla poprechadzat od stroja a narovnat chrbat... :-)

Ale napadla ma jedna vecicka, ktoru tu este musim napisat, vzhladom k tomu, ze tu to citaju aj kupujuci, a aj predavajuci - asi pred mesiacom bola u mna kamaratka z Noveho Zealandu aj s manzelom novozelandanom, zdrzali sa asi 4 dni, ale cely cas bol jej manzel fascinovany mojou tvorbou, ale nemyslim, ze to je len mnou, bolo to jednoducho tym, ze je zvyknuty povazovat handmade za nieco viac, co si aj handmade zasluzi, aj my predavajuci a nakupujuci by sme mali povazovat nase veci za uzasne a byt doslova namysleni a hrdi na to, ze sme tu na sashe..... a vsetci by sme mali samych seba vychovavat v tomto duchu....

no a ked sa spytal, za kolko predavam svoje vecicky, tak sa uz len zasmial s tym jeho novozelanskym flegmatickym usmevom....., ale to uz je o inom....

budme teda hrdi..... vsetci sme na jednej lodi :-)

2011-02-20 19:37:47

lubacreate hehe, Santo,vieš?

Lucy, veď ho neobhajuj, napísal dobrý článok tak diskutujem, či nemôžem? O čo mi má ísť? Vybrala som zo stoviek slov pár, ktoré sa mi zdajú a pridala som to, čo sa mi tiež zdá. Alebo? Nemám právo na názor? No, čo už...nie , tak nie....

no dobre teda, beriem späť, ak sa to tak páči viac, keď sa vám to nepáči. Je továš žurnál.

2011-02-21 19:59:24

SantoSfery To nie je náš žurnál, krásakreativna. Je to môj žurnál.

Podprahové metódy, tu sú .... plný web: http://www.vlada.gov.sk/

Tiež rád diskutujem, bez diskusie názor nespoznám.

Tento žurnál mal ľuďom pomôcť.

2011-02-21 21:03:16

Berry.Napoleon Hm, ja si myslim, ze toto je ale velmi individualne. Kazdy pripad je sam za seba. To mas ako s tym rozhovorom co tu bol a niekto sa divil, preco je k nemu tak malo komentarov, ked tvorkyna je sikovna a mnohonasobne ocenena.

Ono je rozdiel robit umenie za ucelom umenia a tvorit za ucelom zisku. Clovek, ktory sem prisiel hlavne predavat by mal zvladat urcite marketingove tahy a mal by sa snazit zaujat co najsirsie spektrum ludi. Ak vsak niekto svoju tvorbu robi s “vyššími “cielmi ako predaj, moze to mat hocako dobre nafotene a prezentovane, jednoducho, tazsie bude predat to. Pretoze to vystihuje hlavne umelcove rozpolozenie a vizie, nemusi sa s tym kazdy stotoznit ale neznamena to, ze ta vec umelecky hodnotna nie je. Len dlhšie trva, nez si toho umelca jeho cieľová skupina najde.

To je uz na kazdom, aby si stanovil svoje ciele. Ci chce byt tym umelcom, pripadne predajcom, ktory sa sustreduje na svoju urcitu skupinu, alebo byt obchodnikom, ktory oblbne davy ;)

Ak to chce niekto spojit, potom su urcite dolezite financie, pretoze robit umenie, u ktoreho chvilku trva, nez ho ludia docenia a este sa snazit zaujat vsetkych naokolo stale niecim novim je financne rozhodne narocne.

Samu seba radim k tym predajcom, ktori sa špecializujú na určity druh tvorby a tiez to nie je vzdy dokonale. Niekedy sa dari, niekedy menej. Napriklad teraz prave menej. Co nepredam tu, predam mimo Sashe a jednoducho musim čakať, kym sa to opat obrati. Pritom si nemyslim, ze moja prezentácia je zla, ked doteraz nikomu neprekazala… Neviem, môžeš sa pozriet a pripadne mi napisat ak si myslis opak, lebo novym podnetom sa nebranim. Ale podla mna je to casto dost prave o tej cielovej skupine. To co sa nepreda dnes, preda sa neskor az si to ta osoba proste najde ;)

2011-02-22 14:16:34

LucyHudec Berry myslím,že môžeš byť úplne spokojná s tým ako tvoríš a ako sa prezentuješ...:) úprimne a naozaj

2011-02-22 15:09:15

Berry.Napoleon Dakujem, Lucy :))) Spokojna byt nemozem, vylepsovat je urcite vzdy co. Len som chcela poukazat na to, ze na trhu to proste takto kolisavo chodi :) Raz ma korunku jeden, potom ju ma druhy. Ci uz len pomyselnu alebo tu sasheovsku.

2011-02-22 15:33:26

campanula súhlasím, nosím vlastnoručne ušité tašky a som na ne hrdá:) a aj keď som na zaciatku podlahla beznádeji, zistila som, že z každej kaše je cesta von, dobrý članok!

2011-04-04 21:33:39

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »