Domov » Žurnál+ » Autor: Viktor Petko

Žurnál+

Každý zákazník Nás učí alebo moja malá spoveď

Viktor P. » Rady a info / 2024-04-27 09:34:41 /  2 komentáre / 9 lajkov

Určite sa každý predajca stretne s viac, či menej náročnými zákazníkmi. Väčšina z Vás mi dá určite za pravdu, že predaj považujeme za úspešný až keď odznie niekoľko dní od doručenia tovaru zákazníkovi a následnej dobrej recenzii.

Nie vždy, to však dopadne takto pozitívne aj keď do výroby vecičky dávate všetku svoju lásku a energiu. Nie vždy sa stretnete s dobrou reakciou, niekedy s úplnou aroganciou zo strany zákazníka, ba dokonca s neprevzatím zásielky. Viete, že k neprevzatiu zásielky si zákazník nachádza akúkoľvek chybu ktorá je len chabou výhovorkou len aby otočil na Vás, že ste nesplnil ako predajca jeho požiadavku, poprípade sa úplne odmlčí a tá húževnatá konverzácia ktorá prebehla medzi oboma stranami pri objednávaní je náhle fuč, prázdno.

Zamrzí to, nahnevá, sklame a vtedy musíme ako tvorcovia zozbierať všetky kúsky svojej pozitivity a naskočiť späť na "vlak" Ostáva v nás mnoho otázok, kde sme spravili chybu, či sme nemohli spraviť tak, či onak a dlho nám ešte v hlave prebieha konverzácia so zákazníkom ktorá by nebola síce príliš profesionálna ale úprimnejšia a možno by niekomu viac otvrilo oči ... možno. A možno by sme schytali zlú recenziu ktorej sa snažíme v dnešnom svete tak zabrániť, pretože niekoľko závistlivcov, či zle nastavených jednotlivcov Vám jednou hlúpou recenziou dokáže zruinovať krvopotne rokmi budované meno v tomto neskutočne obrovskom online trhu plnom konkurencie.

Samozrejme si chybu vieme priznať a keď výde najavo, že pochybila Naša strana, samozrejme to s pokorou prímeme a následne riešime. Sme ľudia a ľudia robia chyby.

Tento žurnál je len taká malá spoveď, malé vyjadrenie sklamania z niektorých ľudí, z toľkej arogancie ktorá prebýva v niektorých charakteroch, že až človek nechápe ako je to možné.

No iróniou je, že práve takýto ľudia nás mnohému naučia, posúvajú nás v pred (aj keď možno neradi) a obrňujú nás voči ďalším situáciám ktoré prídu v budúcnosti.

Konkrétne stalo sa nám, že sme na mieru, podľa požiadaviek zákazníčky vyrobili záhony, cestovali celým Slovenskom aby sme ich doručili a zákazníčka nebola ochotná ani ukázať sa nám na oči a poslala svoju polovičku ktorý už očividne mal výhovorku nachystanú, aby zásielku neprevzal. Nechal nás obe tažké záhony z dodávky vyložiť, prijal dokonca aj darček ktorý k väčším objednávkam dávame a už pri prvom kuse začal vykrúcať. S pokojom angličana sme záhony naložili späť a cestovali na ďalší odvoz. Ani sme sa už nerozčulovali ale v hlave toľko otáznikov. Našťastie sa po následnej rýchlej inzercii po rôznych FB skupinách záhony na ceste späť domov predali úplne úžasným ľuďom a ďalší traja boli ochotný ihneď záhony kúpiť. Takže našťastie sme takú cestu nemerali zbytočne a prvotné sklamanie vystriedala radosť z toho, že Náš výrobok bude niekoho skvelého tešiť viac ako toho kto si ho pôvodne navrhol.

Ono ľuďia si neuvedomujú tie hodiny ktoré ako tvorca strávite nad výrobkom, tie roky ktoré ste strávili nad zdokonaľovaním sa aby ste dospeli k takémuto výsledku, tie nepodarky do ktorých ste investovali a nemali ste to srdce ich predať. Ten boj pri obhajovaní kvality Vášho výrobku pretože cena sa im zdá vysoká. A v neposlednom rade, koľko času a materiálu dávate do zabalenia výrobku aj keď viete, že všetko to pozlátko skončí v koši a často krát to robíte na vlastné náklady.

Napriek tomuto všetkému, milujeme našu prácu a neskutočne radi máme ľuďí a krásne hreje pri srdci keď prídete na miesto doručenia a čaká Vás teplá káva a obložený tanier k raňajkám pretože ste vstávali o tretej ráno aby ste niekde na druhej strane krajiny boli ešte pred tím neź zákazník pôjde do práce.

Proste sú ľudia, čo Vás prekvapia a dojmú až k slzám a sú ľudia, čo Vás prekvapia a dojmú až k slzám :D (táto veta nie je preklep :D )

Chcem Vás tímto milí kolegovia povzbudiť, robte naďalej svojú nádhernú prácu ako jú robíte, s plným nasadením a láskou a nech Vás čo najmenej zákazníkov dokáže znechutiť od toho čo robíte. A keď sa s takými predsa len stretnete, berte to len ako novú skúsenosť.

A Vy, milí zákazníci, ďakujeme, že mnoho z Vás je úžasných a skvelých a že Nás podporujete kúpou Našich produktov, že sa z nich tešíte a že venujete svoj čas aby ste o Nás napísali pár krásnych slov či už vo verejných recenziách alebo v súkromných správach.

Aj vy ktorý si nevážite prácu nás výrobcov, ktorý nechápete tú námahu a nedokážete sa vžiť do našej kože, ktorý si neprevezmete zásielky alebo si hľadáte chybu aby ste získali späť nejakú časť zaplatenej ceny poprípade tý ktorý sa vyhrážate alebo priam bez upozornenia a zákerne rovno roznášate po sociálnych síeťach pošpinenie mena výrobcu. Aj Vám ďakujeme lebo Nás učíte a posúvate, obrňujete Nás aj keď často krát Nám to berie spánok. Prajeme Vám však aby ste čo i len kúsok precitli a nestalo sa to Vašim životným poslaním.

Končím svoju spoveď a prajem Vám, Nám všetkým mnoho úspechov veľa nádherných zážitkov pri Našich prácach či s Našimi výrobkami.

S pozdravom a láskou

Ivana a Viktor

VIP wooden planters 

Komentáre

imageB Juj :(, veruže smutná spoveď. Asi každý z nás sa s niečím podobným stretol. Veď sa hovorí, že najťažšie sa robí obchod. Mňa hlavne mrzí totálny nezáujem, ignorácia, absencia akéhokoľvek povzbudenia či nebodaj pochvaly. S tým sa vyrovnávam dosť ťažko. A často si kladiem otázku, pre koho a načo to vlastne robím. Ale našťastie pár dobrých a milých ľudí sa nájde, a opäť, ako píšete, rozbehneme ten vlak plný nápadov a radosti z tvorby. Nech má každý z Vás taký vlak na každej koľaji :). Všetko dobré prajem.

2024-04-27 12:06:491x

danculienka Joj moji zlatí keby ste vedeli kolko je tzv.chronických objednávačov...sú schopní objednať čokolvek a zásadne nepreberajú-nič!A des to je hlavne pred vianocami..balíky a balíčky prehadzujeme celú uložnú dobu a potom idú späť kde odosielatel musi zaplatiť určitý poplatok za vrátenie-takže mu vznikájú dalšie náklady..

2024-05-01 18:13:07

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »