Vytvorenie a nastavenie obchodu

Ak pri registrácii na SAShE zvolíte typ registrácie - Predajca, automaticky sa vám vytvorí obchod, priestor určený pre prezentáciu vašej značky a predaj vašich výrobkov. 

Kliknutím na ikonu "Môj obchod" v pravom hornom rohu stránky sa dostanete priamo do svojho obchodu. Do obchodu môžete pridávať výrobky na predaj cez "Môj obchod" -> "Pridať výrobok". Všetky nastavenia v rámci obchodu upravujete jednoducho cez položku "Nastavenia" pod ikonou "Môj obchod".

Registrácia

Ak máte záujem prezentovať sa a predávať na SAShE.sk svoje výrobky, zaregistrujte sa kliknutím na Registrácia. Súčasťou registračného formulára je vyplnenie základných informácií a prihlasovacieho mena a hesla, pomocou ktorých sa budete na SAShE.sk vždy prihlasovať.

Ako Typ registrácie vyberte: Predajca+Kupujúci.

Typ registrácie môžete zmeniť aj neskôr, teda môžete sa najskôr zaregistrovať ako kupjúci a keď sa rozhodnete, môžete sa zmeniť na predajcu. Jediné s čím môže byť problém, je zmena mena.

Pri registrácii je potrebné odsúhlasiť oficiálne Podmienky používania SAShE.sk

Po úspešnom vyplnení registračného formulára ste automaticky prihlásený na svojom SAShE konte. Na email, ktorý ste pri registrácii zadali, vám obratom príde potvrdzovacia správa, prostredníctvom ktorej overíme zadaný email. V prípade, že chcete pridať nový výrobok, musíte správu potvrdiť. Systém vám povolí pridať výrobok až po potvrdení emailu. 

Registrácia predajcu pre prezentáciu sa a vloženie vecí do ponuky na SAShE.sk je zadarmo.

Registrácia cez Facebook

Ak už ste zaregistrovaný na sociálnej sieti Facebook, môžete využiť zrýchlenú registráciu pomocou údajov z tejto siete - tj. meno, email, pohlavie, fotografia.

Ak chcete na SAShE predávať, po takejto registrácii vám dôrazne odporúčame v sekcii "Môj obchod" -> "Nastavenia" skontrolovať, aký email má váš účet nastavený, nakoľko väčšina ľudí nemá na facebooku svoj akutálny email a na tento email vám budú chodiť všetky dôležité správy o zákazkách.

Tiež vám odporúčame vytvoriť si heslo, aby ste sa vedeli prihlásiť aj v prípade problémov siete Facebook.

Prihlásenie

Pre prihlásenie na SAShE.sk kliknite jednoducho na Prihlásenie a zadajte svoje prihlasovacie meno a heslo, ktoré si zvolili v registračnom formulári. Po prihlásení sa na SAShE.sk nájdete vpravo hore dve ikony - "Môj obchod" a "Môj účet", cez ktoré si prezeráte a upravujete svoje aktivity na SAShE.sk.

Sekcie v tomto menu máte možnosť vidieť len ako prihlásený Predajca na SAShE.sk. Obsah týchto sekcií sa zobrazuje len vám, iní prihlásení užívatelia ich obsah nevidia.

Nastavenia

Všetky nastavenia obchodu upravujete jednoducho cez položku Nastavenia pod ikonou "Môj obchod".

Osobné informácie

Osobné informácie sú už predvyplnené podľa vášho Registračného formulára. Tu ich môžete kedykoľvek zmeniť.

V tejto časti si môžete zapnúť aj Notifikácie pošty. O novej pošte ste notifikovaní cez náš systém notifikácií. Ak nechcete dostávať notifikácie na vašu emailovú adresu, tu si toto nastavenie môžete vypnúť.

Mobilné notifikácie

Tu si môžete zapnúť zasielanie notifikácií o nových zákazkách a pošte do svojho mobilného telefónu, alebo počítača. Viac o ich nastavení sa dočítate v Nápovede.

Spôsob distribúcie, ceny poštovného

Tejto dôležitej problematike venujeme zvlásť kapitolu v našej Nápovede.

Príjem platby vopred

Po zvolení jednej alebo viacerých možností platby vopred, prevodom na účet, je nutné vyplniť číslo účtu v tvare IBAN.

Automatické potvrdzovanie balíkov

Po zašktnutí tejto možnosti, budú všetky vaše nové balíky/zákazky okamžite, automaticky a kompletne potvrdzované. Viac sa dočítate v Nápovede.

Fakturačné údaje

Objednávkový systém SAShE ponúka možnosť vystavovať vašim kupujúcim priamo i faktúry. Tieto faktúry vám môže systém vystaviť aj automaticky po zaplatení objednávky, v prípade ak si toto políčko zaškrtnete. Na faktúru je možné tiež doplniť ľubovoľný text, napríklad "spoločnosť zapísaná v..." Tiež je možné nahrať obrázok razítka prípadne podpisu, ktoré sa automaticky doplní do faktúry vo formáte PDF.

Na faktúre za provízie sa tiež objavia tu vyplnené fakturačné údaje.

No a do tretice sa tieto fakturačné údaje objavia na faktúre, ktorú vám iný predajca (od ktorého ste nakúpili) vystaví cez náš fakturačný systém.

Iné nastavenia

Máte možnosť zvoliť si viaceré typy notifikácií a fukncionalít.

Notifikácie zákaziek

O nových zákazkách ste notifikovaní emailom, textom na hlavnej stránke vľavo hore a tiež ich nájdete pod ikonou "Môj obchod" v sekcii Zákazky. Políčko Notifikácie zákaziek je v Nastaveniach automaticky zaškrtnuté. Ak nechcete dostávať notifikácie na vašu emailovú adresu, zasielanie môžete vypnúť a zmenu potvrdiť kliknutím na Uložiť.

Notifikácie potvrdených zákaziek

Po potvrdení zákazky vám príde na email notifikácia. Políčko Notifikácie potvrdených zákaziek je v Nastaveniach automaticky zaškrtnuté. Ak nechcete dostávať notifikácie na vašu emailovú adresu, ich zasielanie môžete vypnúť.

Notifikácie Komentárov

O nových komentároch ste notifikovaní emailom a tiež notifikácou pod ikonou zvončeka (nachádza sa vpravo hore). Ak nechcete dostávať notifikácie na vašu emailovú adresu, tu si toto nastavenie môžete vypnúť.

Predané veci

Môžete si nastaviť, či sa má zobrazovať cena v galérii vašich predaných vecí. Nastavenia predajnej galérie sú popísané v Nápovede.

Reakčná doba

Môžete si zvoliť zobrazenie rýchlosti reagovania na poštu a zákazky.

Doba odosielania

Môžete si zvoliť zobrazovanie zvyčajnej doby odosielania.

Reakčná doba a doba odosielania sú podrobne popísané v Nápovede.

Nastavenie predajnej galérie

Kapitolu o nastavení galérie nájdete v tejto kapitole Nápovedy.

Upozornenia

Upozornenie pri každej vecičke

Krátke prechodné info zobrazované pri každej vecičke pod jej cenou používajte len príležitostne, ak chcete kupujúceho na niečo dôležité aktuálne upozorniť.

Upozornenie v profile

Krátke info zobrazované hore vo vašom profile. Používajte napríklad na oznámenie dovoleniek, alebo iných globálnych udalostí.

Promo - nadpis

Nadpis banneru, ktorý je zobrazovaný v galérii. V Nápovede sa mu venujeme v kapitole Promo plocha. Je potrebné tiež vyplniť promo - text a odkaz.

Dočasné zatvorenie obchodu

Možnosť dočasne zatvoriť vašu galériu na SAShE a nastaviť jej automatické otvorenie. Viac info o nastavení dovolenky nájdete v Nápovede

Superfaktúra

Správu zákaziek a faktúr na SAShE je možné prepojiť so systémom SuperFaktúra.

Nastavenia zobrazenia obchodu

Vzhľad obchodu v lete 2015 prešiel výrazným redizjanom. 

Hlavné znaky nového obchodu

  • Modernejší dizajn s dôrazom na značku predajcu, veľká fotografia hneď v hlavičke, väčšie fotografie výrobkov
  • Vyhľadávanie podľa textu, farby, ceny priamo v obchode predajcu
  • Prehľadnejšie údaje o predajcovi, viditeľnejšia možnosť kontaktovať predajcu a uložiť si ho medzi obľúbených
  • Možnosť vytvárať textové podstránky v záložkách hore alebo v menu vľavo
  • Výber z farebných variácií
  • Výber zo šablón zoznamu výrobkov
  • Nová možnosť zobraziť neorezané fotografie na šírku alebo na výšku
  • Promo plocha na najrôznejšie Akcie priamo v zozname výrobkov
  • Responzívny dizajn prispôsobujúci sa rozlíšeniu monitora, tabletu

 

Textové podstránky

Ak potrebujete návštevníkom poskytnúť informácie, ktoré sú stále aktuálne a nehodia sa preto do žurnálu, môžete použiť túto novú funkcionalitu.

Dobrý príklad použitia podstránok v galérii luciabarabas.




Textové podstránky fungujú podobne, ako žurnál - dá sa do nich vkladať formátovaný text, fotografie, video, ale nie sú naviazané na dátum zverejnenia a zostávajú tak stále prístupné. Pre samotné vytváranie sa dá riadiť návodom Ako napísať žurnál.

Vytvoriť a upravovať textové podstránky je možné po kliknutí na položku Podstránky, ktorú nájdete pod ikonou "Môj obchod" v pravom hornom rohu.

Textovú podstránku (odkaz na ňu) je možné umiestniť hore do záložiek, vedľa parametrov predajcu, alebo vľavo, priamo pod profilovým textom.

Dve textové podstránky sa vám vytvoria ako prvé - váš pôvodný profilový text a Všeobecné obchodné podmienky.

Ďalšie textové podstránky môžete vytvoriť podľa seba. Odporúčame umiestniť do nich užitočné, dlhodobo platné informácie, napríklad : "Vzorkovník látok" alebo "Ako si zobrať mieru na šaty" či "Ako sa meria rozmer prsteňa" a podobne.

Samozrejme, je možné vytvárať aj dočasné textové podstránky o zľavách alebo súťažiach. Promo plocha vo vašom obchode môže odkazovať práve na takúto textovú podstránku.

Textovým podstránkam sa dá upravovať poradie nastavením číselnej hodnoty poradia.

Textová podstránka nemá komentáre.

Darčekové a zľavové poukážky

Funkcionalita poukážok pre predajcov vám umožní vytvoriť darčekové a zľavové poukážky. Možete vytvoriť darčekové poukážky, percentuálne zľavové poukážky alebo zľavové poukážky v eurách.

 

POZOR! Ak ponúkate iba platbu na dobierku, poukážky sa nebudú dať uplatniť.

 

"Poukážky" nájdete pod ikonou "Môj obchod" v pravom hornom rohu. Umožnia vám: 

1. Vygenerovať kód na vlastnú darčekovú poukážku v eurách

2. Vygenerovať kód na zľavovú poukážku v eurách

3. Vygenerovať kód na zľavovú poukážku v percentách

 

Ako fungujú

Kód darčekovej/ zľavovej poukážky kupujúci vloží do políčka pri potvrdzovaní objednávky a systém ju automaticky uplatní. Pri objednávke sa dajú uplatniť dva rôzne typy kódov: kód univerzálnej darčekovej poukážky alebo kód špecifickej darčekovej/zľavovej poukážky predajcu. Kupujúci používa obe rovnako, podľa návodu na uplatenenie. 

Každá  darčeková/ zľavová poukážka sa automaticky vygeneruje aj v PDF formáte (máte možnosť ju poslať ako prílohu alebo vytlačiť a poslať Slovenskou poštou). 

Manažovanie zákaziek s poukážkami je rovnaké ako manažovanie bežných zákaziek. Jediný rozdiel je ten, že systém vám zobrazí sumu zákazky zníženú o hodnotu poukážky a zobrazí vám aj kód poukážky, ktorý kupujúci použil.

 

Ako vytvoriť darčekovú poukážku

Vlastnú darčekovú poukážku si môžete pridať do ponuky a zaradiť ju do kategórie Iné vecičky/darčekové poukážky. Môžete si ich pridať hneď niekoľko, v rôznych hodnotách, ako inšpiráciu pre zákazníka.

Keď sa vaša poukážka predá, otvoríte si Poukážky pod ikonou "Môj obchod" v pravom hornom rohu a poukážku následne vygenerujete. Každý zákazník musí dostať poukážku s unikátnym kódom, preto odporúčame generovať náhodný kód.

Po zaplatení môžete zákazníkovi poslať darčekovú poukážku s kódom pomocou SAShE pošty alebo Slovenskou poštou - závisí od vás, v akej forme ju ponúknete.

Pri darčekovej poukážke použijete nastavenie: zľava v eurách / minimálna suma objednávky: 0 EUR / počet použití: 1. Platnosť poukážky môžete limitovať, alebo nemusíte.
 

 

Typy poukážok a ako ich vytvoriť

Kód poukážky si môžete napísať ľubovoľne, alebo si nechať vygenerovať náhodný. Podmienka je, aby mal presne sedem znakov ( (čísla od 0 - 9 a písmená A - Z, bez diakritiky, malé alebo veľké - písmená sú rovnocenné).

Typ poukážky môže byť "Percentuálna zľava" alebo "Zľava v EUR".

Výšku zľavy napíšete (v eurách), alebo zvolíte zo zoznamu (v percentách).

Týmto spôsobom môžete vygenerovať tri druhy poukážok: darčekovú poukážku v eurách, zľavovú poukážku v eurách a zľavovú poukážku v percentách. 

 

Ako vytvoriť zľavovú poukážku

 

Minimálna suma objednávky vám umožní dať zľavu od istej sumy objednávky. Kód môžete zverejniť vo svojom obchode a dať kupujúcim na známosť, že všetky objednávky nad 50 EUR dostanú napr. zľavu 5%. 

Počet použití vám umožní kontrolovať, koľkokrát bude zľavový kód použitý. V prípade, že kód je zľava pre jedného zákazníka, nastavíte jednotku, pre verejnú zľavu vo vašej galérii (napr. 5% pri nákupe nad 50 EUR) zvolíte možnosť neobmedzene. V prípade súťaže, kde prvých 20 kupujúcich získa zľavu 50% na celý nákup, vpíšete číslo 20.

Platnosť poukážky sa zíde pri súťažiach, darčekových poukážkach s limitovanou platnosťou a sezónnych zľavách (napr. s kódom "OZDOBY15" pre kupujúcich plošná 15% zľava na všetky vianočné ozdoby vo vašom obchode počas predvianočných nákupov).

Vaša poznámka vám napovie prečo ste danú zľavu vytvorili, pre koho alebo čo ste ňou chceli dosiahnuť :) Limit je 100 znakov.

Keď darčekovú/ zľavovú poukážku vytvoríte, hneď sa vám zobrazí v zozname. Kód funguje ihneď, takže ho môžete poslať, vytlačiť, stiahnuť ako PDF, zdieľať na Facebooku alebo zverejniť vo vašom obchode.

Poukážku môžete vypnúť pomocou farebnej bodky na začiatku riadku. Zmena je nevratná. 

V našom Žurnáli nájdete Zľavy na rukodielnu prácu - pre a proti prípadne si prečítajte naše tipy na Zaujímavé zľavové stratégie.


 

Potraviny a drogéria

Keďže SAShE chráni svojich kupujúcich a tiež samé seba, na kategórie Potraviny a Drogéria (kozmetika) platí špeciálna regulácia.

SAShE nemá žiadnu povinnosť predajcov takto obmedzovať, ani sa neriadime žiadnym platným zákonom, ide čisto o našu iniciatívu.

Ak chce predajca ponúkať výrobky v kategóriách Potraviny a Drogéria, musí o to požiadať redakciu. Následne sú z našej strany vyžiadané dokumenty podľa legislatívy SR, teda živnostenský list a certifikát od Úradu verejného zdravotníctva.

Zároveň tiež platí, že veci spadajúce do kategórie Potraviny alebo Drogéria, nie je možné vkladať do iných kategórií.

To, či daná vec už svojím účelom spadá pod Potraviny či Drogériu, alebo je možné jej primárny účel považovať viac za dekoráciu ako za potravinu (napr. medovníky) môže posúdiť redakcia SAShE.sk

Do kategórie Potraviny je možné vkladať aj tie výrobky, ktoré upravuje legislatíva Predaj z dvora. Pod týmto pojmom rozumieme výrobky rastlinného alebo živočíšneho pôvodu, ktoré pochádzajú z vlastnej produkcie alebo chovu, napríklad džemy a sirupy z vlastného vypestovaného ovocia. Podľa Novely zákona z roku 2016 k takémuto predaju postačuje registrácia na regionálnej veterinárnej a potravinovej správe. Na sprístupnenie kategórie Potraviny je nutné doložiť registračné číslo z RVPS, resp. kópiu dokumentu, v ktorom bolo pridelené.

Systém SAShE grádov - poradie predajcov

SAShE grády sú náš základný ukazovateľ úspechu predajcu. Prepočítavajú sa vždy raz denne a je podľa nich zoradený zoznam šikovných ľudí. Vo výpočtovom vzorci hrá hlavnú úlohu obrat (teda cena predaných výrobkov) za posledných 6 mesiacov. Ďalej v ňom zaváži: počet ľudí, ktorí vás majú ako obľúbených, počet predaných vecí, počet hodnotení, a celkový obrat od začiatku.

Od grádov sa odvíja množstvo aktivít na SAShE. Zohrávajú dôležitú úlohu v našom internom systéme na propagáciu predajcov, či už na facebooku, tematických výberoch redakcie alebo na iných propagačných plochách. Tiež od nich závisí množstvo automatických systémov, ako sú odporúčané výrobky v danej kategórii, algoritmus hitparády, systém automatického oživovania a iné.

V praxi to napríklad znamená, že je lepšie mať na SAShE jeden účet a predávať veci pod jednou značkou, v prípade viacerých účtov sa všetky ukazovatele (obrat, počty predaných vecí atď) delia medzi týchto viac účtov a môžu byť podpriemerné voči iným predajcom, ktorí majú všetok predaj na jedinom účte.

Dôležité tiež je, že existujú dva systémy grádov a to jeden pre Handmade autorské výrobky a druhý pre Materiál. Tieto dva systémy sa nijako neovplyvňujú a možete byť na popredných priečkach v handmade a úplne na chvoste v predaji materiálu.

Vaše poradie v rebríčku podľa grádov zobrazujeme pre prehľad aj vo vašom profile, máte tak možnosť sledovať svoj vývoj. Je to to číslo v rámiku: #XYZ - to číslo nie sú grády, ale pozícia na ktorej sa nachádzate, pri zoradení podľa Handmade grádov. Najúspešnejší handmade predajca (v čase písania magaela) tam má #1.

 

Exspirácia

Všeobecne platí, že ak vložíte do ponuky na SAShE vec, je vložená na neobmedzene dlhú dobu. Toto však neplatí úplne bezpodmienečne a za určitých okolností vám môže byť vec alebo celý obchod deaktivovaný, teda exspiruje. Celý systém je nastavený tak, že každú noc odstraňuje neaktívne obchody a zabudnuté veci a udržuje tak ponuku nášho portálu aktuálnu. Cieľom je zachytiť obchody a veci, ktoré na SAShE dlhodobo stoja a nič sa s nimi nedeje. Na aktívne obchody a veci nemá žiaden vplyv. Exspirácia má samozrejme svoje pravidlá, ktoré uvádzame nižšie.

Exspirácia berie do úvahy dátum posledného prihlásenia, dátum prvej pridanej veci, dátum posledného predaja, dátum poslednej pridanej veci, obrat a návštevnosť.

dva typy exspirácie – exspirácia obchodu predajcu a exspirácia veci.

 

Exspirácia obchodu predajcu

Tento typ exspirácie je vlastne zmena statusu všetkých vecí v ponuke predajcu z „Aktívne na SAShE.sk“ na „Neaktívne“. Veci ďalej ostanú v zozname Moje veci, ale nie sú zobrazené v obchode predajcu, ani na inom mieste na portáli. O exspirácii je predajca automaticky notifikovaný. 

 

Celý obchod predajcu bude exspirovaný, ak predajca splní jednu z nasledujúcich podmienok:

  1. Predajca sa neprihlásil dlhšie ako dva mesiace.
  2. Predajca počas dvoch posledných rokov neuskutočnil ani jeden predaj a zároveň za posledný rok nepridal ani jednu novú vec a za posledný mesiac mal menej ako 100 prezretí obchodu.
  3. Predajca má v ponuke menej ako tri veci, ktoré za posledný rok nepredal a zároveň nemá v ponuke žiadny materiál.
  4. Predajca dlhšie ako dva roky nepridal novú vec a zároveň mal obrat nižší ako 100 Eur.
  5. Predajca pridal prvú vec dávnejšie ako pred jedným rokom, zároveň mal obrat nižší ako 20 Eur a zároveň mali jeho veci menej ako 50 zobrazení za posledný mesiac a menej ako 4000 zobrazení celkovo. 


Exspirácia veci

Tento typ exspirácie znamená, že vec bude exspirovaná v zozname Moje veci a teda aj z obchodu a všetkých miest na portáli. Ak si predajca želá vec znovu uviesť do ponuky, je treba ju znovu pridať ako novú vec. 

Jedna vec bude automaticky exspirovaná ak:

- Bola vec pridaná pred viac ako dvoma rokmi a je nepredaná a jej autor na SAShE ešte nič nepredal. 

Zmena mena

Meno je jednoznačný identifikátor predajcu, je súčasťou adresy jeho obchodu, ako i adresy každej jeho veci. 

Pred samotným požiadaním o zmenu mena, odporúčame dobre si premyslieť vaše nové meno. Nové meno nesmie byť už raz na SAShE použité iným autorom, ani kupujúcim. Overiť sa to dá jednoducho na adrese www.sashe.sk/novemeno.

Podmienky na nové meno:

  • Meno nesmie obsahovať číslo
  • Meno nesmie obsahovať 3 a viac rovnakých písmen po sebe
  • Meno nesmie byť dlhšie ako 16 znakov
  • Meno nesmie obsahovať pomlčku, bodku alebo podčiarkovník na začiatku alebo na konci

Zmenu mena je možné overiť na tomto odkaze.

Ako zmena mena funguje?

Vaše staré meno, ako i všetky odkazy, ktoré ho obsahujú, budú automaticky presmerované na vaše nové meno. 

Vyhľadávanie vás vyhľadá pod oboma menami, našpekávač zobrazí aj vaše pôvodné meno. Tiež v profile budete mať po obmedzenú dobu zobrazené aj svoje pôvodné meno.

Zmena je nevratná!

Zrušenie účtu

Ak predajca nechce viac ponúkať svoje výrobky na SAShE.sk, stačí ak ich všetky hromadne presunie do archívu, alebo deaktivuje. Predajca s nulovým počtom vecí v ponuke sa nezobrazuje v žiadnom prehľade.

Úplné zrušenie účtu je možné až po uplynutí doby 2 rokov po ukončení predaja, je nutné aby bol predajca dohľadateľný napr. pre svojich kupujúcich v prípade reklamácie. Požiadať o zrušenie účtu je možné cez kontaktný formulár.