Zviditeľnenie výrobkov

Okrem toho, že sa vaše výrobky hneď po vložení zobrazujú v kategórii kam ste ich vložili a tiež vo vašom obchode, je možné, že sa zobrazia niekde, kde ich ľudia objavia predsa len o niečo ľahšie.

Ako prvú vec pred propagovaním vašich výrobkov sa ustitite, že máte správne pomenované výrobky vo vašom obchode. Prečítajte si náš článok, ako zvýšiť svoj predaj správnym pomenovaním výrobkov a spravte úpravy. 

O toto zviditeľňovanie sa buď stará redakcia, to sú tematické výbery redakcie na hlavnej stránke, alebo automatický výpočet, to sú odporúčané výrobkyhitparáda TOP 20 a zoradenie podľa popularity. Samotní užívatelia, teda napr. aj vy, sa môžu zviditeľniť cez kolekcie, výklady a trendy.

Tematické výbery redakcie

Tematické výbery redakcie sú výbery vecičiek do tematických celkov od rôznych autorov, alebo jedného autora, napr. s novou kolekciou, umiestnené na titulnej stránke SAShE. Tieto vecičky predstavujú to najkúpiteľnejšie a najlákavejšie zo SAShE, vybrané tak, aby im uľahčili vyhľadávanie v množstve kategórií.

Denne pribudne na titulku jeden tematický výber úplne hore. Históriu výberov redakcie nájdete na ich podstránke. Jedenkrát týždenne sa zmení tematický výber na celej hlavnej stránke, ktorý je rozdelený podľa tém, kategórií a podkategórií.

Novinkou je zaradenie na titulku výber priamo od vás - prečítajte si ako na to!

Vecička, ktorá sa umiestnila v tematickom výbere redakcie, dostane označenie "Výber redakcie", jej autorovi tiež príde notifikácia o tom, že ho redakcia na titulku vybrala.

Redakcia SAShE.sk vyberá vecičky podľa niekoľkých kritérií: 

  • kvalitný a zaujímavý produkt
  • kvalitná a zaujímavá fotografia
  • základné info o značke v profilovom texte obchodu
  • základné info o materiáli, veľkosti a výrobe v popisoch produktov
  • sezónnosť

 

Produktová fotografia je pri tematických výberoch redakcie veľmi dôležitá, keďže fotka vo výbere je pomerne veľká. Ak by ste sa so svojimi produktmi radi dostali do výberu redakcie, tak sa uistite, že vaše fotografie sú na vysokej technickej a umeleckej úrovni a váš produkt spĺňa podmienky, čo na SAShE patrí a nie je jednou z vecí, alebo na pomedzí vecí, čo sem nepatrí :). Viac informácií o tom, ako sa prepracovať ku kvalitnej fotografii nájdete napríklad v našej Fotoškole alebo v Žurnále.

V tematickom výbere redakcie sa môže umiestniť vec aj od čerstvo registrovaného predajcu a jedna vec sa môže umiestniť v rôznych tematických výberoch viackrát. 

Úvodné stránky kategórií

Každá kategória a tiež niektoré podkategórie majú na úvodnej stránke koláž výrobkov reprezentujúcu ďalší rozcestník danej kategórie. Tieto koláže aktualizuje raz za pár mesiacov redakcia SAShE.sk. Vec z koláže má tiež zaručené miesto na prvej pozícii v Odporúčaných veciach.

Odporúčané výrobky

V jednotlivých kategóriách sú veci zoradené podľa prednastavenej voľby zoradenia podľa dátumu aktualizácie. Úplne navrchu sa ale na prvých pár stranách zobrazujú odporúčané výrobky nezávisle na spôsobe zoradenia. Na každej stránke sú 4 odporúčané výrobky. Celkový počet odporúčaných výrobkov (teda strán, na ktorých sa odporúčané výrobky zobrazujú) závisí od počtu vecí v danej kategórii.

Odporúčané výrobky sa menia raz denne o 5:00, počas celého dňa sú potom zobrazované nemenne. Odporúčané veci vyberá algoritmus, samotné poradie týchto vecí je potom zamiešané náhodne.

Algoritmus rozlišuje predajcov na dva druhy, jeden predáva rovnaké veci opakovane, druhý predáva z každého výrobku len jeden kus. Algoritmus tak vyberá jednak najpredávanejšie výrobky a na druhej strane nové výrobky s najväčšou pravdepodobnoťou predaja = od predajcov, ktorí zaznamenali na podobnej veci najkratší čas od vloženia po predaj. Menšiu váhu má potom napr. počet ľudí, ktorým sa výrobok páči, alebo ho majú uložený v liste želaní. Každá kategória má navyše určené cenové rozpätie, do odporúčaných vecí sa teda nedostanú extrémne lacné ani extrémne drahé výrobky. Väčšina kategórií má tento interval od 8,- do 80,- EUR. V sekcii Materiál sú do Odporúčaných vecí zaraďované najpredávanejšie položky.

Prvá pozícia na prvej strane je rezervovaná pre vec z Úvodnej stránky kategórie, tá sa teda nemení.

Hitparáda

SAShE vždy raz denne aktualizuje hitparády TOP 20 vecí za rôzne časové obdobia. Je možné si prezrieť týždennú, mesačnú, trojmesačnú aj celkovú hitparádu. Mesačné hitparády je možné sledovať aj historicky, za všetky uplynulé mesiace.

Mesačnú a celkovú hitparádu je možné prezerať aj po jednotlivých kategóriách ponuky. Máme tiež samostatnú hitparádu pre drahšie veci a samostatný rebríček pre veci do 3,- EUR.

Výpočet rebríčkov závisí od viacerých faktorov. Hlavnú váhu má počet ľudí, ktorým sa vec páči, a koľko ľudí ju má na liste želaní.  Tiež to závisí od grádov predajcu. Od každého predajcu sa v každej hitparáde zobrazuje len jediná vec. V októbri 2015 sme výpočet upravili, dôkladne analyzujeme každého užívateľa, ktorý označil že sa mu vec páči, a podľa rôznych kritérií upravujeme váhu jeho označenia.

Do týchto spomínaných hitparád sa dostanú len veci, ktoré sú stále v ponuke. Okrem toho máme i hitparádu už nedostupných vecí. V sekcii hitparád je tiež možné sledovať práve predané veci.

Zoradenie podľa popularity

Výpočet popularity výrobku závisí od lajkov, toho ako dlho je výrobok v ponuke a počtu predaných kusov.

Každý lajk má určitú váhu. Váha jednotlivých lajkov závisí od toho, koľko výrobkov užívateľ lajkol za posledné obdobie a koľkým predajcom.

V menšej miere váha lajku závisí od toho, či a koľko výrobkov lajkol predajca lajkovaného výrobku užívateľovi, ktorý lajkuje. To znamená, že ak si dvaja predajcovia lajkujú výrobky navzájom, takéto lajky majú o niečo menšiu váhu, ako lajky od kupujúceho alebo lajky od predajcu, ktorému ste nikdy nič neolajkovali.

Okrem lajkov popularita zavísí od toho, ako dlho je výrobok v ponuke a koľko kusov sa predalo. Ak je výrobok v ponuke dlhšie ako tri roky a nepredal sa žiadny kus, tak popularita získaná lajkami výrobku začína výrazne klesať. 

Predajca týždňa

Redakcia SAShE sa snaží jedenkrát za týždeň vytiahnuť nového čerstvého predajcu a odpromovať ho na úvodnej stránke dole v sekcii Predajca týždňa.

V princípe sa vždy jedná o predajcu čerstvo zaregistrovaného, ktorý má minimálne 3 zaujímavé, kvalitne spracované výrobky s nápadom a spolu tvoria ucelený koncept.

Výklad

Výklad je koláž výrobkov na úvodnej stránke, ktorú vytvárajú a nominujú návštevníci. Viac o tvorbe výkladov sa dočítate v sekcii Komunita »

Kolekcie

Kolekcie sú výbery 6 výrobkov na rôzne témy. Viac o tvorbe kolekcií v sekcii Komunita »

Trendy

Trendydlhodobé výbery Vecí od jedného človeka. Viac o tvorbe trendov v sekcii Komunita »

Oživovanie

Viď Oživovanie