SEO - optimalizácia pre vyhľadávače

Optimalizácia stránok tak, aby sa zobrazovali na popredných pozíciach výsledkov vyhľadávania určitých fráz, je pomerne komplexná samostatná disciplína a nie je možné ju obsiahnuť v tejto nápovede. Firmy majú celé oddelenia pracujúce na tom, aby sa ich stránka zobrazovala na prvej pozícii na Googli.

Vytvorenie webstránky nijako nezaručuje, že napríklad Google sa o nej dozvie a začne ju ponúkať vo svojich výsledkoch. Vyhľadávače fungujú tak, že celé dni prechádzajú po stránkach, ktoré už poznajú a hľadajú na nich nový obsah a odkazy na nové stránky. To môže trvať dlhé mesiace.

Existuje tiež možnosť upozorniť google na svoju novú webstránku, nájdete ju po prihlásení do Search Console https://search.google.com/search-console
Svoju novú stránku môžete pridať aj do viacerých katalógov stránok, napriklad na zoznam.sk, azet.sk alebo naj.sk

To, či a na ktorých pozíciách, ju potom začne ponúkať vo výsledkoch vyhľadávania určitých frázi, záleží potom na viacerých faktoroch. Daju sa rozdeliť na dva druhy:

On-page faktory

On-page faktory sú tie, ktoré viete zmeniť priamo na stránke. Jedná sa o systémové veci, správne tagy, správna štruktúra stránky, to sme nastavili za vás najlepšie ako sa dalo. Hlavne sa ale jedná o správne používanie kľúčových slov.

Kľúčové slová sú tie, ktoré majú najvyšší súvis s vašou stránkou a zároveň majú aj vysokú hľadanosť. Tieto slová by ste mali používať vo svojich nadpisoch a popisoch. Názov produktu “Zasnená víla” je super, ale ak je to kvetová čelenka, lepšie bude nazvať ho “Kvetová čelenka”. V popise treba spomenúť napr. kľúčové slovo “kvietková” alebo “kvetinová” , lebo aj tak ho užívatelia môžu na googli hľadať.

Off-page faktory

Druhou, nemenej dôležitou súčasťou SEO sú faktory, ktoré sa budujú mimo vašej webstránky. Ide hlavne o tzv. backlinky, spätné odkazy na vašu stránku z iných webstránok. Čím viac ich je a z čím doležitejších stránok sú, tým lepšie pre vašu pozíciu. 

Obsahový marketing

Obsahový marketing je prienik medzi on-page a off-page faktormi. Ak na svojej stránke ponúkate obsah (blogy, články, návody), ktorý ľudia hľadajú, prináša vám to jednak priamu návštevnosť, ale tiež to zvyšuje hodnotu celej webstránky v očiach googlu. Navyše na tento zaujímavý obsah môžu vznikať prirodzené spätné odkazy z iných webov, ktoré majú veľkú silu a posunú tak váš web ešte vyššie.