Tento rok sa zaregistrovalo viac ako 48.000 úplne nových kupujúcich (áno, je to 131 nových registrácií každý deň), čo je mimochodom rekordné číslo, sme teda radi, že záujem nových ľudí o SAShE vôbec neklesá. Počet nových zaregistrovaných predajcov za rok 2015 je 5400, z nich 1600 aj reálne vložilo na web (a teda majú aktuálne v ponuke) nejaké vecičky.
Celkový počet aktívnych predajcov má vďaka mnoho úrovňovej expirácii a aj našemu aktívnemu prečisťovaniu webu mierne klesajúcu tendenciu, momentálne sme na čísle 7200, uvidíme kde sa počet predajcov ustáli. Táto očista, ktorá začala v lete 2014 má viditeľne priaznivý vplyv na celé SAShE, pri náhodnom prezeraní stránky tak už nenarazíte na vyslovené prvopokusy a nepodarky. Po dobrých skúsenostiach s expiráciou sme toto leto podmienky ešte jemne sprísnili.
Tak ako každý rok, aj tento bol rekordný čo sa týka počtu objednávok i celkového obratu. Medziročný nárast sa už niekoľko rokov drží na úrovni okolo 25%, tento rok bol ešte o niečo vyšší ako minulý. Priemerná cena objednávky tiež narástla, z 19 na 22 Eur.
TOP predajci 2015
Zo všetkých novoregistrovaných predajcov, by sme chceli predstaviť tých najlepších, ktorí dokazujú, že aj za menej ako rok sa to dá dotiahnuť na úroveň SAShE top predajcov:
bySue
Kreatívny samouk, ako o sebe Zuzka tvrdí, priniesla na SAShE vešiakovú mániu! Vešiaky, tie praktické a skoro neviditeľné veci na našich stenách, dostávajú v jej dielni veselé farebné maľovky. Zuzka zahviezdila aj v súťaži Letné Parádenie, kde vyhrala prvú cenu.
DULCIA natural
Dve šikovné Lucie stoja za najnovším kozmetickým hitom na SAShE. Ich krémy sa predávajú ako teplé rožky, tak sme neodolali ani my a spravili riadnu objednávku. Po mesiaci používania môžeme len odporučiť! Najlepšie na nich je to, že ich výrobky robia presne to, čo sľúbia.
TOJEKUS
Veselá dvojka, on a ona, ktorá vyrába jedinečné a priateľské kusy nábytku, ktrorý chcete mať doma. Lebo ten nábytok sa na vás usmieva a žiari pohodou. Ak neveríte, klikajte do ich galérie.
Mylo
Nádherné prírodné mydlá, šikovná kozmetika pre psíkov a sérum Loktibrada lákali SAShE kupujúcich. Každý jeden výrobok je detailne premyslený, aby vašej pokožke pomohol bez zbytočných dráždivých prísad a ešte aj obaly sú tvorené s ohľadom na životné prostredie.
Layerica
Tím mladých ľudí, ktorý sa pustil do výroby technikou 3D tlače - vynález, ktorý priniesol ďalší spôsob, ako vyrábať unikátne predmety. Od Layerca si môžete kúpiť rôzne drobnosti, ktoré vám vytlačia podľa vášho želania, napríklad USB kľúč v tvare vášho mena.
Freesiaatelier
Šikovná aranžérka, ktorá viaže vence, svadobné pierka, hrebienky a čelenky v nezvyčajne pekných farebných kombináciách. Ak máte chuť na neokukané kvietie, tak vám táto mladá značka má čo ponúknuť.
50arches
Ručne zhotovené drevené lopáre a ľanové prestierania, či utierky vyrába Adriana spolu so svojou rodinou. Jej lopáre z tvrdého dreva sú ručne “kartáčované” a ošetrené včelím voskom. Do každého mestského príbytku vnesú kúsok vône a pokoja.
Majolika-R
Tradičná aj netradičná majolika z tejto dielne si našla cestu do mnohých kuchýň a obývačiek. Ponúkajú veľmi milé sympatické riady a nádoby zdobené bodkami, či habánskymi motívmi. Spájajú nové tvary a dekóry a overené techniky s inovatívnym prístupom.
TRNKAsvet
Mária šije pre malých aj veľkých, farebne aj elegantne, hravo aj minimalisticky. Na SAShE predáva rôzne šité, či maľované výrobky tvorené s jej milým rukopisom.
Dobrý Obchod
Dobrý obchod sa prebojoval do top desiatky nových predajcov! Juch! Viac o Dobrom obchode si môžete prečítať v mesiaci Október! Ale napovieme, že je to spoločný projekt SAShE a portálu Dobrá krajina a pomáha slovenským neziskovkám získavať prostriedky na svoje fungovanie. SAShE samozrejme celú províziu venuje späť neziskovkám.
Z predajcov, ktorí sú už u nás dlhšie, najvyššie tento rok poskočila značka SlovakiaGift.
Top 10 vyhľadávaných fráz
Najhľadanejšie výrazy sa na SAShE príliš nemenia, pre rok 2015 sú to tieto:
adventný veniec, svadobné oznámenia, vianočné ozdoby, svadobne pierka, anjel, vintage, svadba, veniec, tutu sukna, písmená
A čo sa v roku 2015 najviac predávalo?
Aj naďalej pokračuje trend Svadba, Vianoce, Bývanie. Tým, že sme kategórie Svadba i Vianoce úplne roztriedili, máme možnosť pozrieť si i podrobnejšiu štatistiku. Tu je teda top 10 najpredávanejších kategórií podľa obratu v roku 2015, v zátvorke je priemerná cena za kus:
Bývanie/Dekorácie (4,-€)
Bývanie/Úžitkový textil (17,-€)
Tašky/Kabelky (36,-€)
Šperky/Náušnice (7,-€)
Bývanie/Nábytok (43,-€)
Bývanie/Papiernictvo (3,-€)
Šperky/Náhrdelníky (15,-€)
Iné/Drogéria (5,-€)
Oblečenie/Šaty (76,-€)
Šperky/Prstene (28,-€)
Môžeme uviesť, že dekorácií sa predalo celkom 53tisíc kusov za skoro 219.000,-€
Čo zažilo naozajstný boom, boli vianočné dekorácie. Kým minulý rok ponúkalo napríklad látkové oriešky pár predajcov, tento rok ako by sa s nimi vrece roztrhlo. Každý výrobca pridal k tomuto nápadu niečo svoje, nové, a tak boli v ponuke naozaj oriešky od výmyslu sveta.
SAShE pracovný kalendár
Počas roka sa venujeme práci na malých a veľkých projektoch zároveň. Za rok stihneme niekoľko zásadných projektov, ktoré zmenia SAShE a posunú ho ďalej. Popri nich pracujeme aj na drobných veciach, ktoré uľahčia život predajcom a kupujúcim.
Na uplynulý rok sme si určili tieto ciele:
- Vystavať, napísať a zverejniť novú a kompletnú Nápovedu na používanie SAShE.
- Zlepšiť kategorizáciu vecí na SAShE - ku kategóriam sme pridali témy. Okrem kategórie teda môžete svojej veci priradiť aj tému a spraviť ju tak ľahšie nájditeľnou.
- Redizajnovať galériu predajcu. Po redizajne našej homepage a detailu produktu minulý rok, sme sa pustili do galérie predajcu. Proces vytvorenia, vylepšovania a postupného nasadenia novej galérie trval skoro rok aj štvrť.
- Zjednotiť všetky stránky na SAShE. Nová galéria, nová homepage a nový detail boli len tri stránky, ktoré mali nový dizajn. Aby celý web pôsobil jednotne, museli sme sa pustiť do postupného prerábania celého SAShE - čo je dokopy viac ako 120 rôznych stránok!!
- Ponúknuť SAShE poukážku platnú u všetkých predajcov. Toto sme mali na pláne už dlhšie a bola to skôr ekonomická výzva, ako programátorská. Chceli sme, aby na Vianoce 2015 boli poukážky pripravené a postupne sme na nich pracovali od leta.
Prečitajte si, ako sme v jednotlivých mesiacoch veci postupne dokončovali a dávali do ostrej prevádzky a budete mať predstavu, ako u nás tento rok prebiehal.
Január
Moje kategórie, 2. úroveň + zoraďovanie + hromadné zaraďovanie
Moje kategórie, teda vlastné kategórie vecičiek, ktoré si predajcovia vedia sami vytvoriť, sme vylepšili hneď v januári. Nadväzovali sme na rozširovanie všeobecných kategórií, ktoré sme spravili minulý rok. Počet vecí na SAShE stále rastie a preto musíme kontinuálne zlepšovať nástroje na triedenie. Triedenie SAShE je aktivita, ktorú by sme mohli robiť 24 hodín denne - na SAShE totižto nájdete aj unikátne, priam nezaraditeľné veci :)
Moje kategórie majú teraz dve úrovne a dajú sa do nich hromadne zaraďovať produkty.
Minimálna suma objednávky
Predajci si môžu do systému nastaviť minimálnu sumu objednávky, za ktorú si u nich kupujúci môžu objednať. Kupujúci vidia v objednávkach oznam, že hodnota balíka nedosahuje minimálnu sumu objednávky predajcu a vedia, že treba ešte niečo do košíka prihodiť :)
Zobraziť páčivé veci nezaradené do šuplíkov
Táto funkcionalita sprehľadňuje používanie páčivých vecí a šuplíkov - môžete si vyfiltrovať a vidieť len veci, ktoré ste si uložili do páči sa mi to, ale nevybrali ste im žiaden konkrétny šuplík. Toto ocenia najmä pokročilí používatelia šuplíkov.
Vrátiť veci do ponuky pri storne
Snažíme sa robiť predaj čo najjednoduchším - teda ponúkame možnosť vrátiť tovar do ponuky, akonáhle je potvrdené jeho stornovanie. Nech s tým predajci nemajú zbytočnú robotu.
Odporúčané články
Kvalita žurnálu sa za posledné roky výrazne zlepšila, hľadali sme možnosti ako zvýšiť aj čítanosť. Táto jednoduchá možnosť, ktorá vám odporučí ďalšie súvisiace články po dočítaní jedného, funguje parádne. Ospravedlňujeme sa všetkým, ktorým takto zhorel koláč:)
Február
Nápoveda
Veľké súborné dielo o tom, ako funguje SAShE sa konečne dočkalo svojho nového vydania. Ani sme netušili, ako veľmi SAShE za tie roky narástlo...až kým sme nezačali písať nápovedu. Písalo a opravovalo ju dokopy asi 15 ľudí. Mali by ste v nej nájsť naozaj všetky informácie o tom, ako používať SAShE a ak tam niečo nie je, tak to tam pripíšeme. Strašne nás teší, že ju máme, lebo teraz môžeme vybaviť každodenné dotazy omnoho rýchlejšie.
Vylepšené vyhľadávanie - diakritika
Od februára môžete vyhľadávať s diakritikou alebo bez - je to jedno. Ak sa vám nechce naťahovať prsty po celej klávesnici, nemusíte - hľadanú vec aj tak nájdete. Vyhľadávanie totižto ukladá slová, ktoré doňho už raz zadané boli a ukladá si ich. Čím viac sa teda na SAShE vyhľadáva, tým inteligentnejšie a šikovnejšie naše vyhľadávanie je.
Označenie top produktov
Trochu sme zmenili označenia vecí, ktoré boli v teplých rožkoch alebo vo výkladoch. Alebo na obidvoch miestach. Vecičky z teplých rožkov majú označenie “Výber redakcie”, vecičky z výkladu “Vecička z výkladu” a vec, ktorá sa objavila na obidvoch miesta je “TOP vecička”.
Responzívna šablóna žurnálu
Pri intenzívnom redizajnovaní sme nezabudli ani na Žurnál+ a Žurnál, ktoré oba dostali modernejší, vertikálny vzhľad, ktorým trochu pripomínajú Pinterest. Tomuto vizuálnemu trendu sme sa nebránili, príde nám, že návodom na tvorbu veľmi svedčí. Okrem toho, že je vizuálne atraktívny, je aj responzívny a teda sa vie prispôsobiť veľkosti vašej obrazovky.
Notifikácie teplý rožok a výklad
Keď sa vaša vecička ocitne vo výklade alebo v teplom rožku, dostanete notifikáciu do zvončeka. Môžete teda obdobie, kedy máte produkt na SAShE homepage využiť na napríklad zľavu na poštovnom alebo zoradenia galérie podľa vlastného poradia vecí.
Moje vlastné poradie vecí
Predajci si teraz môžu zoradiť produkty vo svojej galérii podľa ich vlastného gusta, pomocou jednoduchej drag-and-drop funkcionality.
Marec
Témy
Že mohla vecička patriť len do jedinej kategórie, bolo niekedy veľmi obmedzujúce.Týkalo sa to napríklad kategórie “Svadba”. Do tej kategórie sa dalo zaradiť všetko svadobné, a ak by sme to chceli ďalej roztriediť, potrebovali by sme pod svadbou skoro všetky obyčajné kategórie, teda oblečenie, doplnky, byvanie, muži atď.. Vymysleli sme teda témy, ako úplne nový spôsob označovania. Témy sú nezávislé od kategórií. Vecička môže patriť iba do jednej kategórie, ale môže mať viacero tém. Napríklad zápich do kvetináča patrí do kategórie dekorácia a má dve témy: kuchyňa, záhrada a prípadne aj svadba, ak je to svadobná dekorácia.
Celé preraďovanie bolo rozdelené do viacerých fáz. Zo začiatku bol v preraďovaní mierny chaos, aj preto, lebo preradenie sa nedalo spraviť okamžite, robili sme to za plnej prevádzky. Na kategórie Svadba, Vianoce, Veľká noc sme zobrali na výpomoc novú posilu Terezu. Všetky takéto výrazné zmeny si vyžadujú určitý zvyk, aj od predajcov, aj od kupujúcich. Predajci museli zmeniť svoj zabehnutý spôsob vkladania vecí, museli sa naučiť kam veci zaraďovať a to môže byť niekedy ťažké. Veríme však, že to bolo pre dobro veci, kategórie Svadba i Vianoce majú za sebou prvú sezónu ako témy, veľmi sa tento rok rozrástli čo sa týka počtu ponúkaných vecí a toto nové roztriedenie im neuveriteľne pomohlo. Nevieme si už ani predstaviť, ako by sme to zvládli, tak ako to bolo predtým.
Tereza
Nová posila SAShE tímu! Pomáha nám s adminovaním webu, pravidelným triedením tisícov vecičiek, fotením produktov do Dobrého obchodu a vybavovaniu kancelárskej agendy. Vďaka nej SAShE zas o kúsok lepšie funguje.
Zrušenie účtu
Pridali sme možnosť zrušiť si svoj SAShE účet na totálku. Je to vec, ktorá bola komplikovanejšia, ako sa zdá - najmä ak sa ruší účet predajcu a kupujúci má právo u ňho veci reklamovať - nemôžeme ho teda predsa zrušiť. Túto dilemu sa nám podarilo vyriešiť pomocou niekoľkých podmienok, ktoré tento proces ošetrujú. Holt, predaj je predaj a zákony sú zákony a nedá sa to brať na ľahkú váhu.
Apríl
Notifikácia rezervácie
Malá, no superská novinka - keď vám niekto vyrobí vecičku na mieru a nahodí vám ju ako rezervovanú, môže zaškrtnúť malý štvorček a vám príde automatiš správa, že vecička je live a pripravená na kúpu. Šikovné. Aby sa náš programátor Adam nezbláznil, tak medzi programovaním databáz a rezponzívneho dizajnu robí takéto užívateľské švandy.
Nápoveda
Nápoveda bola veľký rest. 5 rokov neaktualizované texty, ktoré boli často na kilometre vzdialené od skutočnosti. Musíme povedať, že nová nápoveda je veľdielo. Písalo ho 5 ľudí niekoľko mesiacov, stále dokola prechádzalo doplňovaním, opravovaním, prepisovaním, niektoré sekcie sme prepisovali niekoľkokrát. Momentálne obsahuje 163 článkov o tom, ako to na SAShE funguje. Dávame si tiež záležať na aktualizácii, vždy pri zmene na stránke upravíme časť nápovedy, ktorej sa zmena týka. Nápovedu si naozaj odporúčame prečítať každému, kto to s fungovaním na SAShE myslí vážne. Zobraziť Nápovedu
Máj
Výklady
Výklady sú na SAShE skoro od začiatku a postupne prešli viacerými zmenami. Momenálne sa dostali viacej do úzadia a kedže ich považujeme za veľmi dôležitú súčasť SAShE, rozhodli sme sa ich tvorbu zatraktívniť. Celkovo sme ich priblížili tvorbe kolekcií, ktorá je veľmi obľúbená. Upravili sme ich teda tak, že odteraz sa dajú prezerať, komentovať, lajkovať aj samotné nominácie. Vytvára sa tak denný aj týždenný rebríček výkladov, ktorý nám pomáha pri výbere na hlavnú stránku.
Modrotlač workshop
V máji sa SAShE tím zúčastnil workshopu modrotlače v Bratislave. Všetci sme boli nadšení. Workshop viedol Peter Trnka, vnuk posledného slovenského modrotlačiara Stanislava Trnku z Púchova. Peter sa rozhodol oživiť remeslo svojho deda a v Ivanke pri Dunaji si počas univerzitných prázdnin postavil fungujúcu modrotlačiarsku dieľňu.
Workshop mal dve časti. V prvej časti nám Peter porozprával celú históriu modrotlače na Slovensku - ako si ženy objednávali vzory, aké vzory boli typické v každom regióne, aký je proces výroby. V druhej časti sme si to mohli sami vyskúšať. Peter priniesol svoje ručne vyrezávané formy a pap a dal nám možnosť vyrobiť si vlastné látky. Predostrel nám na veľké stoly biele plátno, dal nám do rúk pravítka a ceruzky, rozložil okolo nás formy a pap a išli sme na to.
Pre nás, ako tím, ktorý trávi svoje dni za počítačmi, bol tento deň nesmierne príjemný a obohacujúci. Dozvedeli sme sa viac o našom fascinujúcom kultúrnom dedičstve, ktoré možno vďaka ľudom ako je Peter (a ako sú ľudia zo SAShE) nezanikne, ale bude v budúcnosti prekvitať. Sme hrdí, že SAShE je jedným z miest, kde je jasne vidieť silný záujem o tradičné slovenské motívy a radi tento trend podporujeme a propagujeme. To, čo naše kultúrne dedičstvo ponúka je krásne, jedinečné a stále viac žiadané.
Jún
Nový dizajn galérie
Jún bol v znamení spúšťania nového dizajnu galérie. Pracovali sme na ňom naozaj niekoľko rokov, grafický návrh bol hotový v máji 2014. K jeho spusteniu bolo treba pripraviť neuveriteľne veľa vecí. Napríklad len príprava na nový väčší rozmer fotografií, ktoré nová galérie používa trval niekoľko týždňov. Tých zmien, ktoré nová galérie priniesla, je toľko že presahujú rozsah tohoto článku, môžete si o nich viac dočítať v nápovede.
Nová galéria je tak veľký posun oproti starej, že bola prijatá veľmi pozitívne, myslím, že už si málokto spomenie aká malá a čudná bola stará galéria. Viac info »
Nové logo
Spolu s novou galériou sme potichu vypustili i nové SAShE logo. To sa tiež rodilo niekoľko rokov, po neuveriteľne veľkom počte variant ktoré vznikli tento rok, sme sa vrátili k jednej z prvých verzií zo začiatku roka 2014. Logo sme na stránke zmenšili až na nenápadnú veľkosť. SAShE si nikdy nezakladalo na svojej vizuálnej identite, priebežne sa mení a vytvárajú ju hlavne výrobky našich predajcov.
Responzívny dizajn
Nová galéria i hlavička stránky sa prispôsobovala veľkosti monitora a takto bolo samozrejme nutné upraviť úplne všetky stránky. Pustili sme sa do toho, jedna po druhej, každý deň zopár. Niektoré boli jednoduchšie, niektoré boli zložitejšie, napríklad detail vecičky, tam bolo treba vyriešiť niekoľko vážnych problémov.
Júl
V júli redizajn pokračoval, cez nové zoznamy vecí, vyhľadávanie až po upravenú úvodnú stránku. Nenechali sme nič náhode a redizajn sme spúštali postupne, najskôr 5% prihlásených používateľom, zapracovali pripomienky ktoré vzišli z testovania na najrôznejších zariadeniach a tak ďalej postupne až sme nový dizajn pustili aj kupujúcim a neprihláseným používateľom. Celkovo sa spravilo veľmi veľa práce, zoznamy vecí majú väčšie fotografie a stránka sa oveľa lepšie zobrazuje na veľkých monitoroch a zároveň napríklad aj na malých tabletoch. Ešte nás toho čaká veľa, zobrazenie na mobilných telefónoch nie je vždy najoptimálnejšie, ale sme na dobrej ceste, príprava bola poctivá.
Letné folklórne parádenie príbytkov
Leto 2015 sa nieslo vo folkovom trende, ktorý prepukol na SAShE a všade naokolo. Na počesť folk trendu sme vyhlásili súťaž Letné parádenie - moderný folklór. Vyzvali sme vás, aby ste písali fotopostupy na rôzne bytové doplnky, všetky v moderne-folklórnom štýle. Vaše návody teraz nájdete všetky v jednom seriáli, kde si ich môžete prezerať a čerpať z nich.
Sťahovanie
Kancelária na Dobšinského nám bola dlhodobo maličká, preto sme celé leto pátrali po väčších priestoroch. Veľmi sa nám nedarilo, požiadavky boli protichodné, nároky vysoké ;) Po asi dvadsiatke obhliadok sme nakoniec našli parádny podkrovný priestor na Zámockej ulici a na konci júla sme sa končne presťahovali. Bol to trocha priestorový šok, z 35m2 do 135m2, ale na veľa miesta sa ľahko zvyká.
August
Výťah 2015
V auguste sme vyhlásili súťaž pre všetky handmade značky zo SAShE, ktoré by chceli posunúť svoj marketing na vyšší level. Naším cieľom do budúcnosti je začať vytvárať nástroje, pomocou ktorých pomôžeme slovenským handmade značkám dosiahnuť ich obchodný potenciál. Výťah 2015 je naším prvým, malým krokom na tejto ceste. Prvý ročník Výťahu prebiehal v dvoch kolách a vyhrala ho Henrieta Môcová, ktorú si ako víťazku zvolila SAShE verejnosť. Henrieta sa do súťaže prihlásila so svojou kolekciou folkovo-ladených šperkov a obrúčok pre novomaželov, ktoré budú zdobené motívmi ich kraja.
Výhrou Henrieta získala: nové logo od Lucie Barabas, fotenie kolekcie od profesionálneho fotografa, priestor v Teplých rožkoch, vlastný diel seriálu Na návšteve, Google AdWords kampaň a mnohé iné výhody. Viac si môžete o Výťahu 2015 prečítať v našom žurnále. V súčastnosti Henrieta pracuje na svojej kolekcii a logu a pripravuje sa na fotenie, ktoré bude začiatkom roku.
SAShE folk tašky - folk trend
Znova inšpirovaní folk trendom sme dali vyrobiť SAShE tašky, s motívom, ktorý som nakreslil. Strašne rýchlo sa predali, mali sme ich dať spraviť viac! Museli sme sa však začať už venovať príprave na Vianoce a nové tašky dáme spraviť asi až o rok...a to už asi bude aj iný trend.
Kuriér dobierka
Dlhodobo nám chýbala kombinácia spôsobu doručenia / platby Kuriér - Dobierka. Pri tejto príležitosti sme kompletne prerobili jadro systému poštovného, tak aby do budúcna rozširovanie možností nerobilo problémy. Systém je tiež pripravený na rôzne výšky poštovného do rôznych krajín, ktoré pripravujeme.
September
Nový server pre fotografie
Na SAShE máme cez 10 miliónov fotografií, ktoré zaberajú už viac ako 1TB priestoru. Aby sme ich stíhali zobrazovať, dopriali sme im zvlášť server len pre ne. Fotografie sú tak na dvoch serveroch + každú noc záloha na tretí. V každom serveri sú samozrejme 2x, na dvoch rôznych diskoch pre prípad technickej poruchy.
Odporúčané veci
V každom zozname vecí v kategórii sú hore 4 odporúčané kúsky. Tieto veci sa vyberajú automaticky podľa zložitých pravidiel. Tieto pravidlá neboli úplne optimálne, brali do úvahy hlavne počet lajkov. Momentálne systém veci rozdeľuje na dva typy. Jeden typ je vec originál, ktorá keď sa predá, predajca už rovnakú neponúka. V tomto prípade sa pre veci počíta priemerný čas od vloženia do predaja pre daného predajcu. Druhý typ je vec, z ktorej je k dispozícii veľa kusov, tam sa berie do úvahy hlavne počet predaných kusov a čas za ktorý sa tieto kusy predali.
Október
6 narodeniny
Máme šesť rokov! Oslávili sme to jednodňovou narodeninovou súťažou na našom webe. Ak ste si počas narodeninového dňa normálne objednali, mohlo sa stať, že sme vás prekvapili poukážkou na nákup na SAShE.sk. Celkovo sme rozdali poukážky na nákup v hodnote 1450 EUR. Je to naše každoročné ďakujem všetkým, ktorí nakupujú na SAShE.sk a umožňujú našim predajcom a nám tak každý rok rásť.
Moja handmade svadba 2
V októbri sme vyhodnotili druhé kolo súťaže Moja handmade svadba, na ktoré sme sa tešili už od skočenia prvého kola :) Počas leta sa nevesty mohli prihlásiť so svojimi svadobnými albumami a zbierať hlasy a vyhrať jednu zo štedrých poukážok na nákup… detských vecičiek?
Obdivovali sa všetky ručne robené dekorácie, šaty, či pozvánky a jedinečné detaily, ktoré ste vymysleli, aby vaša svadba odrážala vás. Tu si môžete pozrieť všetky albumy.
Billboardy
Vlastné billboardy sme mali len v roku 2011, vtedy to boli 2 ks, oba v Bratislave. Cítili sme, že tento rok je čas na ďalšie, rozšírili sme sa po celom Slovensku, dokopy 25ks. Vnímame to ako potvrdenie pozície a dôvery k značke SAShE, či už pre kupujúcich, ale aj pre predajcov. Billboardy sme podporili pátracou foto súťažou o 25 modrých folkových SAShE tašiek.
November
Dobrý obchod
Dlho sme hľadali spôsob, ako do SAShE zakompovonať dobročinnosť. Radi pomôžeme zviditeľniť rôzne dobročninné projekty a sme partnerom Handmade Aukcie, ktorú organizuje darcovský portál Ďakujeme.sk na svojej facebook stránke každé Vianoce. Chceli sme ale aj vymyslieť nejaký spôsob ako pomáhať celý rok a spraviť to trvalou súčasťou nášho portálu. Nadácia Pontis a ich projekt Dobrá krajina - celoslovenský portál pre neziskovky - nás v lete oslovili s návrhom na spoluprácu, z ktorého sa po niekoľkých mesiacoch práce zrodil Dobrý obchod.
Dobrý obchod v súčastnosti funguje ako normálna predajná galéria na SAShE.sk, ktorá je ale priamo prepojená s portálom Dobrá Krajina. Neziskovky, ktoré sú registrované na Dobrej Krajine a zbierajú tam financie na svoje projekty, sa môžu prihlásiť aj do Dobrého obchodu a predávať v ňom bez provízie. Neziskovky, ktoré majú vlastnú umeleckú dielňu, predávajú svoje vlastné výrobky a neziskovky, ktoré ju nemajú predávajú výrobky, ktoré im venovali samotní SAShE predajcovia. SAShE predajci sa môžu stať donormi Dobrého obchodu a podporiť tak neziskovku, ktorá je ich srdcu blízka. SAShE kupujúci môžu nakúpiť v Doborom obchode a poskytnúť im tak financie na svoj chod - a zároveň peniaze, ktoré neziskovky cez Dobrý obchod utŕžia, putujú priamo na ich projekt na Dobrej krajine. Ak si chcete prečítať viac o tom, ako funguje Dobrý obchod, tak odporúčame preštudovať jednotlivé články v profile Dobrého obchodu alebo náš žurnál.
Poukážky
Nákupné poukážky pýtali ľudia pravidelne celých 6 rokov. Zo začiatku sme sa na to necítili, či už účtovne, ale aj celkovo, predajom poukážky dávate záväzok, že budete fungovať ešte dlho, dlho. Tento rok sme si ale povedali, že do toho ideme, a naozaj, príprava trvala celý rok. Už na jar sme doriešili a schválili účtovné veci, vymysleli princíp. Nasledoval návrh a výroba papierových poukážok, pomocnú ruku nám podal predajca Threepoint. Chceli sme niečo exkluzívne, za prijateľnú sumu. 7 Eur za parádnu poukážku s poštovným je síce značná suma, ale vypracovanie tomu plne zodpovedá.
Samozrejme systém stojaci za poukážkami je nad mieru zložitý, skladajúci sa z veľmi veľa častí, ktoré do seba musia zapadať. Samotná objednávková stránka, systémy platby, vystavovanie faktúr, párovanie platieb, generovanie PDF poukážok, prepojenie na Terezu, ktorá má na starosti tlač, balenie a zasielanie papierových poukážok, export do účtovného programu, a v neposlednom rade systém automatického hromadného preplácania uplatnených poukážok predajcom. Len jednania s bankou a implementácia platby kartou trvala skoro dva mesiace. Poukážky si ale teraz pred Vianocami našli svojich priaznivcov a potešia nielen priamo pod stromčekom, ale aj neskôr pri vyberaní, čo si za ne obdarovaný kúpi.
Facebook remarketing
Na facebooku sme v rámci vianočnej kamapne vyskúšali aj produktový remarketing. Teda v Novinkách priamo na facebooku sa vám pripomínali priamo tie veci, ktoré ste si prezerali na SAShE.
December
Handmade Aukcia s ďakujeme.sk
Tento rok sa konal už štvrtý ročník Handmade Aukcie, ktorú organizujeme spolu s darcovským portálom ďakujeme.sk, naším dlhoročným partnerom - teda na existenciu SAShE dlhoročným. Postupne sa snažíme zlepšovať v jej organizovaní.
Tento rok sa pomocou aukcie vyzbieralo 1408,50 EUR. Nadácia Orange túto sumu znásobí v pomere 1:1, takže portál ďakujeme.sk bude môcť medzi ľudí, ktorí u nich žiadajú o pomoc, rozdeliť celkom 2817 EUR. Článok o tom, kam peniažky presne poputujú môžete očakávať v januári 2016.
Facebook Custom audiences + saved audiences
V našej vianočnej reklamnej kampani na Facebooku sme začali používať novinku, ktorú facebook ponúkol v tomto roku - Saved a Custom Audiences. Podarilo sa nám tak ukazovať SAShE reklamy len tím ľudom, ktorí majú veľmi vysoký predpoklad mať záujem o nákup na SAShE.
Celkovo sme do facebook reklám dali fotky produktov od viac ako 200 rôznych predajcov.
Instagram kampaň
V decembri sme sa pohrali aj s nastavením nášho Instagramu a spravili sme kampaň aj tam. Podarilo sa nám značne zväčšiť počet ľudí, ktorí nás na Instagrame nasleduje - angl. followers. Z pôvodných 500 nás teraz nasleduje 4500!
Hitparáda
S hitparádou TOP 20 bolo niekoľko problémov, týkali sa najmä priameho alebo i nepriameho manipulovania hlasovania, keďže hlavným kritériom umiestnenia bol počet lajkov, teda koľko používateľov (účtov) vecičku lajklo. My sme sa hitparádu pokúsili upraviť tak, tak aby odrážala REÁLNY obdiv vecičiek. V praxi to znamená to, že nezáleží len na tom, koľko ľudí vecičku lajklo, ale hlavne na tom, kto ju lajkol. Teda podrobne skúmame každého uživateľa, akú inú aktivitu okrem lajkovania vykazuje, či aj niečo nakupuje, alebo len lajkuje vecičky jediného predajcu - napríklad. Tiež veľkú váhu má to, koľko vecičiek uživateľ lajkne, nakoľko sa premnožili uživatelia, ktorí lajknú 500 a viac vecičiek denne a lajk od takého uživateľa nemá po novom takú hodnotu ako lajk od uživateľa čo lajkne denne len 5 vecí.
Automatické oživovanie
Úprav sa pred Vianocami dočkal aj systém automatického oživovania. Problematika zoradenia vecí práve podľa dátumu aktualizácie je veľmi zložitá, ale zároveň aj nanajvýš dôležitá, chystáme sa jej venovať aj v budúcom roku..
Handmade víkend so SAShE
Keď vám zavolajú z Incheby a ponúknu vám halu, tak nepoviete nie. Jedna z najväčších spoluprác na “živom” podujatí, do ktorej sme sa po dlhšej dobe pustili, sa podarila najmä preto, že Incheba ako partner poskytla SAShE autorom naozaj štedrý priestor, zázemie aj promo. Na Dňoch Vianoc sa počas SAShE Handmade víkendu zúčastnilo 50 predajcov a 13 workshopistov, ktorí naučili návštevníkov ako háčkovať snehové vločky, originálne baliť darčeky a iné nápady pre šikovné ruky.
Encyklopédia vianočných ozdôb
Naša toho-ročná vianočná sranda :) Minulý rok sme mapovali slovenské tradície a tento rok chceme pozbierať čo najviac fotiek vianočných ozdôb zo všetkých kútov a dekád a vytvoriť encyklopédiu! Takže, kto si ešte neodfotil svoju najmilšiu ozdobu, šup!
Uff, je to ešte dlhšie ako minule, už teraz sa tešíme na SAShE v roku 2016. Želáme vám všetkým šťastný nový rok, plný radosti nielen z tvorby!