Na tému ako predávať na www.sashe.sk, ako byt úspešným predajcom na www.sashe.sk, alebo ako to robia iní sa tu toho už popísalo naozaj veľa. Takže návodov ako byť ten najlepší je tu viac než dosť. Len si ich stačí prečítať a držať sa ich. Surfovaním po žurnáloch, som žiaľ nenašla žiadny, ktorý by sa venoval zvýšeniu návštevnosti galérií predajov. Ak tu taký je, dopredu sa ospravedlňujem a rada uvítam naň link pod článkom :-).
Zo svojich skúseností a praxe som zostavila 15. tipov ako zvýšiť návštevnosť vášho obchodíka (galérie) na www.sashe.sk aj bez toho, aby ste museli byť vo výklade, alebo v teplých rožkoch. :-)
Na to, aby ste mohli začať zvyšovať návštevnosť svojej galérie, mali by ste vedieť aké čísla návštev má váš www.sashe.sk/obchodík teraz. Takže...
1. tip: Sledujte štatistiky návštevnosti svojho www.sashe.sk/obchodíka.
Predpokladám, že každý z vás vie, akú má jeho obchodík návštevnosť. Ak náhodou nie, tak šup šup túto chybu napraviť. Aby ste vedeli zvýšiť návštevnosť svojho obchodíka na sashe, musíte vedieť, akú máte návštevnosť. Mali by ste vedieť, kedy je návštevnosť vyššia a kedy nižšia. Spravidla sú víkendy a sviatky v návštevnosti slabšie. Najsilnejšie zvyknú byť zase pondelky a podobne. Iba keď poznáte návštevnosť svojho obchodíka, tak vtedy viete s ňou pracovať.
Obr. 1: Príklad návštevnosti stránky.
2. tip: Pravidelne aktualizujte svoj obchodík.
Aby sa do vášho obchodíka ľudia vracali pravidelne, musia tam vždy nájsť nové a aktuálne informácie. Informácie o vás, o vašich origináloch, novinkách, plánoch do budúcnosti a pod. Ak zabudnete na pravidelnú aktualizáciu informácií, tak vám návštevnosť nezvýši. Skôr naopak. Stačí, keď sa na to pozriete z pohľadu zákazníka. Vrátili by ste sa na nejakú web stránku, ktorú ste už navštívili dvakrát trikrát a nenašli by ste na nej nič nové? Ja určite nie.
Obr. 2.: Peknú, zladenú a aktuálnu galériu má napríklad AdikaGallery http://www.sashe.sk/AdikaGallery
3. Tip: Povedzte o svojom obchodíku na sashe.sk vášmu okoliu.
Vedia vaši známi, kamaráti, rodina čo robíte? Vedia, že pletiete úžasné originálne svetre? Že vyrábate originálne šperky, nábytok, keramiku? Vedia, že ste zaregistrovaná/ý na www.sashe.sk aj ako predávajúci? Že nechodíte na sashe.sk len ako kupujúci? Vedia pod akým menom nájdu vašu galériu? Nie? Prečo, nie? Nie ste hrdá/ý na svoju galériu? Čo vám bráni dať o nej vedieť svojim najbližším? Zoberte si príklad od úspešných predajcov. Každý o nich vie, čo robia, kde robia a kde ich môžete nájsť. Takže ak chcete, aby sa o vás vedelo, musíte dať o sebe vedieť a začnite od svojich najbližších.
4. tip: Využívajte silu Facebooku a iných sociálnych sieti.
Podľa posledných štatistík je na Facebooku zaregistrovaných viac ako 2 miliónov Slovákov, niektoré štatistiky uvádzajú dokonca aj 2,5 milióna. Keď si vezmeme, že sashe.sk je obľúbené aj medzi bratmi Čechmi a podľa zdrojov na internete až 74% Čechov má svoj profil na Facebooku, tak nám už vyjde naozaj veľmi pekné číslo. Samotné www.sashe.sk má momentálne na Facebooku viac ako 83.000 fanúšikov. Nevyužiť silu Facebooku by bol v tomto prípade hriech. Ak tu je náhodou niekto, kto facebook, ešte nemá, (Teda okrem mňa.) rýchlo si ho založte. Pochváľte sa svojím www.sashe.sk/obchodíkom, svojím známym a priateľom na facebooku. Dajte jednoducho o svojom obchodíku vedieť! Nech všetci vedia, čo robíte a kde môžu od vás nakúpiť.
Obr. 3.: www.SAShe.sk na Facebooku.
5. tip: E-mail.
Tak isto ako má v dnešnej dobe skoro každý Facebook, tak v dnešnej dobe má aj E-mail. A priznajte sa, koľko mailov denne pošlete? Napadlo vás, že tým, že píšete e-maily, môžete propagovať sám seba a svoju galériu? Ako? Tým, že do podpisu v e-maile pridáte aj odkaz na svoj www.sashe.sk/obchodik. Robíte si tak zadarmo reklamu sami sebe. Tak isto si link na vás www.sashe.sk/obchodík do podpisu v e-maili môže pridať manžel, deti, rodičia a podobne. Super nápad nie?
6. Tip: Nadväzujte priateľstvá na sashe.sk.
Áno, priateľstvá. Ak ste predajca, ktorý je na sashe.sk už nejaký ten čas. Či chcete, alebo nie, časom si tu priateľku, spriaznenú dušu nájdete. :-) A ako vám priateľstvo na sashe.sk môže pômocť? Môžete sa navzájom podporiť. Napríklad tak, že jedna kamarátka umiestni vo svojej galérii odkaz na galériu svojej druhej kamarátky. Môžete sa takto odporúčať navzájom vo svojich galériách. Prípadne môžete spojiť nákup vo svojich obchodoch. Ak zákazník nakúpi v oboch vašich galériách, platí len jedno poštovne. Prípadne môže získať darček. Zľavu na ďalší nákup a podobne. Fantázii sa medze nekladú. Ak máte odkaz na svoj www.sashe/obchodík v galérii vašej kamarátky, je veľmi pravdepodobné, že návštevník galérie vašej kamarátky klikne aj na odkaz vašej galérie a dostane sa až k vám.
7. Tip: Vyhláste súťaž.
Tento bod bravúrne a s ľahkosťou majstra pred časom tu na sashe.sk zvládla nikita svojim krížom-krážom po sashe. Súťaž vám prinesie nový iný tip návštevníkov na aký ste bežne zvyknutý a ktorý by vás možno inak nenašli. Ak ste šikovná/ý a napíšete niekoľko sprievodných článkov zviditeľníte sami seba a nalákate do svojej galérie množstvo ľudí. A o to nám predsa ide, nie?
Obr. 4.: Nikkita a jej krížom krážom cez sashe. http://www.sashe.sk/nikkita/journal/krizom-krazom-cez-sashe
http://www.sashe.sk/nikkita
8. tip: Vizitky.
Vizitky bývajú dosť často podceňované a hlavne predajcovia im nevenujú dostatočnú pozornosť. Ale ja som tiež nebola iná. V mojej predchádzajúcej práci som skoro za dva roky pôsobenia použila len pár desiatok vizitiek. Vizitky som klientom nikdy nedávala sama od seba. Maximálne som ich použila, až keď si ju klient vypýtal sám. Vizitky som mala hodené v spodnom šuplíku môjho pracovného stola. Z nejakého nepochopiteľného dôvodu, som ich pokladala za zbytočné a nemoderné atď. Veď to poznáte, človek si vždy nejakú výhovorku nájde. Zlom používania vizitiek nastal až v mojej novej práci. Môj nový zamestnávateľ má taký dizajn vizitiek, ktorý sa mi nenormálne páči. Svieža zelená farba. Radosť na ne pozrieť. Vizitky som začala používať len preto, že sa mi páčili a chcela sa som sa s nimi pochváliť. Vtedy som ani len netušila, aký skvelý, skoro už zabudnutý nástroj som „objavila“. Pochopila som to až potom, keď ma začali vyhľadávať klienti, ktorých som nikdy v živote nevidela a prichádzali za mnou už s „mojou“ vizitkou v ruke. Nie je nič jednoduchšie ako už k uzavretej zmluve vložiť aj Vašu vizitku. Ja mám už moje vizitky skoro všade. Mám ich položené v stojane na stole, kde sú prístupné každému a klient si ich môže zobrať aj sám. Pribaľujem ich ku každej uzavretej zmluve. Dokonca jedno puzdro s vizitkami mám stále pri sebe aj keď nie som v práci. Ak náhodou niekde som aj súkromne a padne náhodou reč na moju prácu a je vhodná situácia, tak vytiahnem vizitku so slovami, že ak budú čokoľvek potrebovať, môžu sa mi kedykoľvek ozvať. Nielen pracovne, ale aj súkromne. Tu na sashe.sk ako kupujúca som si všimla, že len od pár predajcov mi spolu s mojou objednávkou príde aj vizitka. Možno sa vm to zdá zbytočné, ale každého zákazníka poteší, keď mu predajca za nákup poďakuje a ak spolu s objednávkou pošlete peknú, pútavú a zaujímavú vizitku... Garantujem vám, že ak je vizitka alebo poďakovanie naozaj pekné a iné, ako na čo sme bežne zvyknutí, neskončí niekde v koši. A keď u vás bude zákazník chcieť znovu nakúpiť, rýchlejšie vás nájde. Tiež nezabúdajte, že vizitky sa posúvajú ďalej aj medzi ľuďmi. Ak ešte svoje vizitky nemáte a neviete ,ako si ich zaobstarať, oslovte napríklad NoiArt,
ktorá v svojej galérii ponúka kreatívnu sadu na výrobu vizitiek, prípadne oslovte niektorého iného z predajcov. Tu na sashe.sk je dosť veľa predajcov, ktorí majú vo svojej ponuke výrobu vizitiek. Stačí si len nájsť toho svojho a vybrať.
Obr. 5.: Kreatívna sada na vyrobu vizitiek od NoiArt. http://www.sashe.sk/NoiArt
http://www.sashe.sk/NoiArt/detail/kreativna-sada-na-vyrobu-vizitiek
9. tip: Predávajte a vyrábajte kvalitné veci.
Tak teraz si môžete myslieť, čo vám to tu splietam o kvalitných veciach, že potrebujete, aby si práve váš sashe.sk/obchodik medzi toľkými obchodíkmi zákazník našiel. Nie konkurenčný, ale váš. Tak čo tu spomínam kvalitu. Princíp je tiež jednoduchý. Len pekný, kvalitný, originálny výrobok sa predá sám. Áno sám. Ako to? Uvediem jeden príklad z môjho života. V zimnom období to zažívam skoro dennodenne. Nech sa objavím kdekoľvek a mám na sebe pletenú súpravu od Kvetky http://www.sashe.sk/uKvetinky neprejde deň, aby sa ma niekto neopýtal odkiaľ mám takú peknú čiapku. Ja vždy s hrdosťou odpovedám, že so sashe.sk/uKvetinky. U Kvetky to dospelo túto zimu už do takého extrému, že mám v mobile uloženú sms-ku s internetovou adresou na jej obchodík, ktorú už len preposielam ďalej. Takže ak budete vyrábať a predávať kvalitné a pekné veci, zákazníci si vás nájdu sami cez odporúčania vašich spokojných zákazníkov.
Obr. 6.: Súprava od Kvetky. http://www.sashe.sk/uKvetinky
http://www.sashe.sk/uKvetinky/detail/jablcko-zelene-na-ciapke
10. tip: Noste svoje výrobky.
Ak máte to šťastie, že môžete nosiť svojej výrobky, tak to aj urobte. Prezentujte sa. Nie je nič jednoduchšie a máte reklamu zadarmo. A ak vám niekto pochváli napr. vaše náušnice, popri poďakovaní nezabudnite prehodiť, že je to vaša tvorba a strčte mu hneď do ruky vašu vizitku, ktorú máte, ako sme si napísali už vyššie vždy pre každý prípad pri sebe. Nie je lepšia reklama ako tá, ako keď nosíte sama veci, ktoré ste vyrobili. Sami uvidíte z reakcií ľudí, ako budú milo prekvapení. Tým, že nosíte sami vami vyrobené veci, dávate druhým najavo, že si stojíte za svojou prácou a ste na ňu hrdá. To isté platí aj pri rodinných príslušníkoch.
11. tip: Píšte žurnál.
O tom aký skvelý prostriedok na zviditeľnenie sa je žurnál netreba ani písať. Táto téma tu už bola otváraná nespočetnekrát, ale aj napriek tomu sa tu stále dookola objavujú žurnály, ktorých autori nechopili jeho podstatu a svojmu žurnálu očividne nevenovali viac ako 5 minút svojho času. Potom sa pýtam, keď si predajca nedá záležať na tom, ako jeho žurnál bude vyzerať, prečo by som mu ja, kupujúci , mal venovať svoj čas?
Čo sa týka dosiahnutia vyššej návštevnosti, využitie žurnálu patrí tu na www.sashe.sk k tým najrýchlejším a najprirodzenejším spôsobom, ako získať viac návštevníkov. Ale pozor, svojím čitateľom musíte poskytnúť výnimočnú hodnotu. Žurnál nie je hra kvantity, ale kvality. Ak budete uverejňovať nezáživné a nudné články, ľudia sa nebudú obťažovať s ich čítaním a už vôbec ich nebudú zdieľať.
Preto sa vždy pred písaním žurnálu, ale aj počas jeho písania, pýtajte sami seba, či by ste mu boli ochotný venovať 10 – 15 minút zo svojho času. Ak je vašou odpoveďou NIE, tak viete čo máte robiť...
Návod ako napísať žurnál nájdete tu.
http://www.sashe.sk/info/napoveda/komunita/zurnal/ako-napisat-zurnal
12. Tip: Kometujte žurnály, zápajate sa do fóra.
Komentovaním pod žurnálmi iných autorov zviditeľňujete svoje meno/obchodík, pod ktorým sa podpisujete. Takže veselo komentujete a zapájajte sa do diskusií, do fóra. Čím viac, tým lepšie pre vás. Ale pozor všetky vaše príspevky musia mať hlavu aj pätu. Vyhýbajte sa osočovaniu, ohováraniu, vulgárnostiam. Nie raz sa stalo, že ma predajca svojím nevhodným komentom, alebo útočným žurnálom od kúpy jeho výrobkov odradil, aj keď jeho galéria je plná úžasných diel. Potrebujeme, aby nás zákazník našiel a u nás nakúpil a nie pravý opak.
Obr. 6.: Príklad primeraných kometárov pod žurnálom.
13. Tip: Nebojte sa odkazovať.
Pridávaním odkazov na príbuzné témy, obsahovo príbuzné články nič nepokazíte. Práve naopak môžete len získať.
Obr. 7.: Príklad pridávania odkazov pod žurnálom.
14. Tip: Sledovať ako rastie návštevnosť.
Už vám ostáva len jediné, sledovať akú máte návštevnosť a kedy a po akom kroku vám návštevnosť vo vašom www.sashe.sk/obchodíku rastie, lebo naopak ubúda. A na základe návštevnosti zvoliť potrebnú stratégiu. A hlavne nezabudnite na to, že vaše aktivity musia byť pravidelné. Lebo bez vánku sa ani lístok na strome nepohne.
15. Tip: Vážte si www.sashe.sk
Ešte pár slov na koniec. Vážte si www.sashe.sk. Áno, vážte si tento jedinečný projekt, ktorý vznikol pre nás všetkých a že jeho tvorcom sa naozaj podarilo vytvoriť, dovolím si tvrdiť, „komunitný“ portál pre šikovných dizajnérov, remeselníkov a výrobcom venujúcim sa originálnej tvorbe. Vážte si ľudí, ktorí vytvárajú každý deň pre vás priestor s jedinečnou atmosférou na prezentáciu vašej značky, výrobkov a osoby ako takej. Vážte si, že www.sashe.sk vôbec vzniklo a stalo sa súčasťou našich každodenných životov. Vážte si, že máte priestor, kde sa môžete realizovať, prezentovať, kde môžete oddychovať, čerpať inšpiráciu. Že máte priestor, kde môžete spoznať skvelých vám podobne zmýšľajúcich ľudí. Že máte priestor, kde sa môžete poradiť, keď to potrebujete. Vážte si všetko, čo vám www.sashe.sk ponúka a snažte sa aj využiť všetky možnosti, ktoré vám dáva vo svoj prospech a na svoju prezentáciu. Skôr ako vyslovíte námietku na niečo, čo sa vám tu nepáči, čo vám dlho leží na srdci, si uvedomte, koľko práce za www.sashe.sk stojí a že my bežní užívatelia o týchto veciach nemáme ani potuchy. Nevieme, aké úsilie a koľko práce stojí za tým, aby sme si pri našej rannej káve mohli zapnúť PC a pozrieť sa, čo nové je na www.sashe.sk. Viete si predstaviť, čo by ste robili keby tu www.sashe.sk nebolo?
Obr. 8.: Sashe žurnál.
Pevne verím, že svojím dnešným žurnálom som vám dala odpoveď na otázku “ako zvýšiť návštevnosť svojho www.sashe.sk/obchodíka“. Ak sa týchto rád, alebo tipov budete držať a budete ich aj aplikovať v praxi, zvýšenú návštevnosť máte zaručenú a čím viac návštevníkov budete mať, tým je väčšia šanca, že u vás aj nakúpia, teda ak je čo nakupovať a je z čoho vyberať, ale to je už námet na iný žurnál. Možno raz...
Vaša Zuzka
PS: Páčil sa vám dnešný žurnál? Čo robíte vy preto, aby ste sa zviditeľnili na sashe.sk? Budem rada ak sa s vašimi skúsenosťami a radami podelíte aj s ostatnými v komentároch pod článkom. Prajem pekný deň.
Zdroje:
http://www.inpage.sk/images/screen/administrace-inpage-statistika-navstevnosti.png
https://www.websurf.cz/sk/images/zvyseni-navstevnosti.png