Domov » Žurnál+ » Autor: Michal Rafaj

Žurnál+

POPULAR v marcovej Emme

Michal R. » 2012-02-17 10:21:41 /  9 komentárov / 17 lajkov / 213x zobrazený

V marcovej Emme si prečítate o vzniku a začiatkoch značky POPULAR.

Exkluzívne na Sashe prinášame celý rozhovor s textilnou dizajnérkou  Zuzanou Kubánovou, ktorého časť je uverejnená v časopise.

 

Prelomový moment v tvojom živote asi nastal pred ôsmymi rokmi na festivale Pohoda. Koho si tam spoznala?                                                              Na pohode som sa zoznámila s charizmatickým grafickým dizajnérom a Djom Michalom Rafajom. Toto náhodné stretnutie sa predĺžilo z víkendového festivalu až dodnes. Osudová láska a neskôr aj prvé spoločné projekty vyústili do rozšírenia značky POPULAR, ktorú Michal založil ešte v roku 2002. 

Na základnej škole si mala zlé známky z výtvarnej výchovy, lebo si ako jediná robila všetko inak ako ostatní. Stále si vraj vymýšľala. Dnes ťa vymýšľanie živí...
:))) Ešte počas vysokej školy (pod vedením profesorky Silvie Fedorovej) som pracovala na značke POPULAR, spolu s grafickým dizajnérom Michalom Rafajom. Vtedy to bolo skôr školské cvičenie, nerozmýšľala som, či sa produkty predajú. Bolo to príjemné, slobodné obdobie. O tašky a tričká však začal byť veľký záujem...   Nikdy nezabudnem na moment, keď sme tesne po promócii sedeli s Michalovými rodičmi v malej obľúbenej reštaurácii a oni nám vnukli myšlienku skúsiť to s POPULARom „naozaj“.


Čo bolo v začiatkoch najťažšie?
Začiatky boli tažké... nemali sme skoro žiadne skúsenosti s výrobou, obchodom, neexistovali žiadne dizajn shopy, portály na prezentáciu a predaj hand made výrobkov. Museli sme dotovať dielňu a trpezlivo čakať, či bude záujem o naše produkty.

V čom spočívali počiatočné investície?
Už od začiatku sme sa snažili robiť veci profesionálne, preto sme sa napriek vysokým investiciam a nákladom rozhodli vybudovať „POPULARFACTORY“. Vlastný ateliér a profi dielňa nám dáva obrovskú slobodu v tvorbe, ale zároveň nás naučila aj každodennej systematickej práci a zodpovednosti za našich zamestnancov.

Dnes je POPULAR známy u odbornej i laickej verejnosti. Čomu pripisuješ váš úspech?
Prišli sme z niečim iným, netradičným... Pracujeme na značke komplexne. Sme trpezliví, posúvame  sa krok za krokom a nechceme  nič preskočiť.
Vždy sa snažíme robiť kvalitné a „svoje“ dizajny, nezastať na mieste, hladať nové možnosti spolupráce.

Odchod od uniformity- vyzdvihnutie jedinečnosti, aj to sú vaše ciele. Bolo na Slovensku ťažké nájsť cieľovú skupinu pre vašu tvorbu?
Nikdy sme nič nesilili... Značka si robí reklamu sama, svojou kvalitou a rozoznatelným „populárovským“ štýlom. Organizujeme aj hudobné akcie POPULAR NIGHTS, ktoré sú tiež výbornou propagáciou práve medzi našou cieľovou skupinou. Spolupracujeme aj so slovenskymi skupinami na ich kapelovych tričkách.

Kedy a ako navrhuješ? Čo ťa najviac inšpiruje?
Navrhujem troška chaoticky, iba zriedka za stolom a sústredene...Väčšinou ma nápady prenasledujú pri inej činnosti. Kopec z nich zabudnem, lebo v tom momente nemám poruke ceruzku a papier. Najviac ma však inšpiruje samotná práca s materiálom, experimentovanie s farbami, vtedy vymyslím ďalšie varianty a aj celkom nové produkty.

Prezraď plány do budúcnosti...
Neviem plánovať ďaleko do budúcnosti. Pretože ako sa poznám, aj tak by som to s mojou váhavou povahou ešte 10 krát zmenila.
Tento rok však chceme rozšíriť sortiment o ďalšie produkty...                                   Viac ale prezradíme až v apríli:)


Kedy cítiš pocit eufórie?
V minulom roku ma potešilo, keď sme predstavili veľmi úspešnú kolekciu tenisiek, kabeliek a gumákov v spolupráci so značkou NOVESTA. Mám rada, keď sa posúvam ďalej, spolupracujem s novými luďmi a značkami. 

 

text Tamara Heribanova

foto Branislav Šimončík

makeup Lukáš Kimlička

 

 

Komentáre

Ria-art tvoja tvorba je super, veľmi originálna

2012-02-17 10:27:04

Lila94 super:))) veľmi sa mi páčia vaše výrobky! :)

2012-02-17 10:34:11

popular ďakujeme:)

ešte dodám, že to nie je len moja zásluha , ale aj Michalova ( druhá polovička POPULARu )

2012-02-17 10:36:44

lulu.bijoux jej, konecne aj nahliadnutie za kulisy Popularu. :)

2012-02-17 13:22:53

mishulka supriš :) mňa len trochu mrzí, že tu na SAShE je len časť POPULARovského portfólia.. alebo sa mýlim? :)

2012-02-17 19:28:48

popular no ono všade je len časť vecí, ktoré reálne robíme

niekedy nestíhame, niečo vyrobíme a predstavíme na predajnej akcii a ešte to nie je v ponuke...

Sme len dvaja a snažíme sa hlavne robiť dobré produkty a na propagáciu niekedy nezostane čas ani energia, ale sľubujeme, že sa polepšíme :)))

2012-02-17 19:45:47

mishulka veď to! :) keď pozerám foto z akcií, vždy len zíram, čo máte nového a tu to vôbec nie je.. :)

2012-02-17 23:45:56

popular no asi by sme potrebovali asistenta/tku , ktorý by nám pomohol troška :)))

2012-02-22 12:18:111x

gabirusi máte nádherné kúsky :)

2012-02-25 11:57:04

Pre komentovanie musíš byť prihlásený, nejde to ináč.

P
popular
popular
1291 predaných ks, 536 hodnotení

Reaguje do 3 hodín

Značka Popular špecifická svojim jedinečným a rozpoznateľným štýlom funguje vo svete dizajnu už od roku 2002. Založil jugrafický dizajner a dj Michal Rafaj. Popular stelesňuje nielen názov značky, ale aj pojem. Ľudia pohybujúci sa v oblasti kreatívy,

Značka Popular špecifická svojim jedinečným a rozpoznateľným štýlom funguje vo svete dizajnu už od roku 2002. Založil jugrafický dizajner a dj Michal Rafaj. Popular stelesňuje nielen názov značky, ale aj pojem. Ľudia pohybujúci sa v oblasti kreatívy, dizajnu, módy alebo hudby, sa s týmto menom stretávajú často.

Popular sa apriori špecializuje na autorský grafický a produktový dizajn. So značkou sa neodmysliteľne spájajú aj aktivity na poli hudobnom.

Pri produktoch kladieme dôraz na kvalitné spracovanie, detail, materiál, funkčnosť a praktickosť. Naše trička reflektujú súčasnosť, nesú silný odkaz v charakteristickom grafickom prevedení.

Súčasná kolekcia tričiek, mikín a printov je zložená z našich najoubľúbenejších vzorov, svojimi návrhmi prispeli aj ilustrátori Marek Mráz a Daniela Olejníková. Používame metódu sieťotlače, využívame ekologicky nezávadné farby, tlačíme výhradne na prémiový textil označený Fair Trade a s eko certifikátom.

Okrem práce na našej kolekcií funguje Popular ako grafické a brandingové štúdio. Výrazne sa špecializujeme na hudobnú, kultúrnu a gastro oblasť.
Stojíme za konceptom a vizuálom nejedného bistra ci mladej značky.
Michalove plagáty možno pravidelne vidieť hned v niekoľkých europskych metropolách. Vinylove platne, pre ktore tvoríme grafiku, môzete vidiet na poličkách v record shopoch nielen v európe .

Od roku 2002 do roku 2016 Michal spolupracoval s produktovou a textilnou dizajnérkou Zuzanou Kubánovou, ktorá pre Popular navrhovala tašky a doplnky. Od januára roku 2017 sa ich cesty v dobrom rozišli, Michal ako zakladateľ značky si ponecháva Popular. Zuzana začína tvoriť pod novou značkou.

TOP Žurnál - Týždeň

Najlepšie žurnály posledného týždňa TOP žurnál mesiac »

TOP Žurnál Mesiac

Najlepšie žurnály mesiaca

Viac »
Kompletná hitparáda žurnálov »