V marcovej Emme si prečítate o vzniku a začiatkoch značky POPULAR.
Exkluzívne na Sashe prinášame celý rozhovor s textilnou dizajnérkou Zuzanou Kubánovou, ktorého časť je uverejnená v časopise.
Prelomový moment v tvojom živote asi nastal pred ôsmymi rokmi na festivale Pohoda. Koho si tam spoznala? Na pohode som sa zoznámila s charizmatickým grafickým dizajnérom a Djom Michalom Rafajom. Toto náhodné stretnutie sa predĺžilo z víkendového festivalu až dodnes. Osudová láska a neskôr aj prvé spoločné projekty vyústili do rozšírenia značky POPULAR, ktorú Michal založil ešte v roku 2002.
Na základnej škole si mala zlé známky z výtvarnej výchovy, lebo si ako jediná robila všetko inak ako ostatní. Stále si vraj vymýšľala. Dnes ťa vymýšľanie živí...
:))) Ešte počas vysokej školy (pod vedením profesorky Silvie Fedorovej) som pracovala na značke POPULAR, spolu s grafickým dizajnérom Michalom Rafajom. Vtedy to bolo skôr školské cvičenie, nerozmýšľala som, či sa produkty predajú. Bolo to príjemné, slobodné obdobie. O tašky a tričká však začal byť veľký záujem... Nikdy nezabudnem na moment, keď sme tesne po promócii sedeli s Michalovými rodičmi v malej obľúbenej reštaurácii a oni nám vnukli myšlienku skúsiť to s POPULARom „naozaj“.
Čo bolo v začiatkoch najťažšie?
Začiatky boli tažké... nemali sme skoro žiadne skúsenosti s výrobou, obchodom, neexistovali žiadne dizajn shopy, portály na prezentáciu a predaj hand made výrobkov. Museli sme dotovať dielňu a trpezlivo čakať, či bude záujem o naše produkty.
V čom spočívali počiatočné investície?
Už od začiatku sme sa snažili robiť veci profesionálne, preto sme sa napriek vysokým investiciam a nákladom rozhodli vybudovať „POPULARFACTORY“. Vlastný ateliér a profi dielňa nám dáva obrovskú slobodu v tvorbe, ale zároveň nás naučila aj každodennej systematickej práci a zodpovednosti za našich zamestnancov.
Dnes je POPULAR známy u odbornej i laickej verejnosti. Čomu pripisuješ váš úspech?
Prišli sme z niečim iným, netradičným... Pracujeme na značke komplexne. Sme trpezliví, posúvame sa krok za krokom a nechceme nič preskočiť.
Vždy sa snažíme robiť kvalitné a „svoje“ dizajny, nezastať na mieste, hladať nové možnosti spolupráce.
Odchod od uniformity- vyzdvihnutie jedinečnosti, aj to sú vaše ciele. Bolo na Slovensku ťažké nájsť cieľovú skupinu pre vašu tvorbu?
Nikdy sme nič nesilili... Značka si robí reklamu sama, svojou kvalitou a rozoznatelným „populárovským“ štýlom. Organizujeme aj hudobné akcie POPULAR NIGHTS, ktoré sú tiež výbornou propagáciou práve medzi našou cieľovou skupinou. Spolupracujeme aj so slovenskymi skupinami na ich kapelovych tričkách.
Kedy a ako navrhuješ? Čo ťa najviac inšpiruje?
Navrhujem troška chaoticky, iba zriedka za stolom a sústredene...Väčšinou ma nápady prenasledujú pri inej činnosti. Kopec z nich zabudnem, lebo v tom momente nemám poruke ceruzku a papier. Najviac ma však inšpiruje samotná práca s materiálom, experimentovanie s farbami, vtedy vymyslím ďalšie varianty a aj celkom nové produkty.
Prezraď plány do budúcnosti...
Neviem plánovať ďaleko do budúcnosti. Pretože ako sa poznám, aj tak by som to s mojou váhavou povahou ešte 10 krát zmenila.
Tento rok však chceme rozšíriť sortiment o ďalšie produkty... Viac ale prezradíme až v apríli:)
Kedy cítiš pocit eufórie?
V minulom roku ma potešilo, keď sme predstavili veľmi úspešnú kolekciu tenisiek, kabeliek a gumákov v spolupráci so značkou NOVESTA. Mám rada, keď sa posúvam ďalej, spolupracujem s novými luďmi a značkami.
text Tamara Heribanova
foto Branislav Šimončík
makeup Lukáš Kimlička