Typy fotografií

Pri predaji na SAShE sa vám zídu rôzne typy fotiek - produktové, štylizované aj atmosferické. Vieme, že fotenie je náročné, nákladné a nie vždy vám naň zostáva čas. Myslite však na všetku tú prácu, ktorú ste si dali so svojím výrobkom. Váš výrobok, aj váš zákazník si zaslúžia kvalitné fotky. Sami by ste asi pri nákupe kabelky na SAShE ocenili fotku samotnej kabelky, jej vnútra, zapínania, aj fotku kabelky na postave.

Poďme si teda vysvetliť princípy jednotlivých typov fotiek:

Produktové fotky sú základné fotky výrobku, ideálne fotené na jednofarebnom pozadí s prihliadnutím na detail, materiál a prevedenie výrobku. Toto pozadie je najčastejšie biele a musí byť nerušivé, aby neodpútavalo pozornosť od výrobku. Na fotografii sa nenachádzajú žiadne rekvizity, iba samotný výrobok. Tradičná produktová fotka dovolí vašej vecičke vyniknúť a kupujúci by mal vďaka nej spoznať základné kvality výrobku.

Štylizované produktové fotky sú veľmi populárne, pretože spájajú elementy produktovej a reklamnej fotografie. Štylizovanú produktovú fotku vytvoríte tak, že do záberu okrem výrobku naaranžujete aj vhodné rekvizity. Pozadie v tomto prípade už nemusí byť jednofarebné. Cieľom takýchto fotiek je odovzdať zákazníkovi nejakú správu o vašom štýle, o téme vašej kolekcie, o vašej značke, navodiť atmosféru a inšpirovať ku kúpe. S týmito fotkami sa dá naozaj “vyhrať”, ale platí, že menej je viac. Treba dohliadnuť na to, aby výrobok nezanikol v záplave “rekvizít” a zostalo zachované jeho posolstvo a informácia pre zákazníka, ideálne aj ústredná téma vašej tvorby alebo kolekcie. 

Fotky na modelke sú pre vašich zákazníkov veľmi dôležité. Ak chce niekto kúpiť cez internet šperky, oblečenie alebo tašku, potrebuje si vytvoriť predstavu o tom, ako bude na ňom daná vecička vyzerať. Zamyslite sa nad tým, ako by ste boli vy sami motivovaní ku kúpe náušníc, ktoré si na uchu neviete predstaviť. Takéto fotky môžu reálne eliminovať prípadné reklamácie nespokojných zákazníkov, keďže im dajú predstavu o veľkosti a pomeroch výrobku k ľudskému telu. Ide samozrejme o nákladnejšie fotenie, ktoré vyžaduje, aby ste si našli modelku, vhodné prostredie, osvetlenie, ale všetka investovaná energia sa vám v tomto prípade zaručene vráti v podobe väčšej šance na predaj výrobku, ktorému takúto fotku doprajete.

Atmosferické fotky ukazujú výrobok v širšom kontexte, väčšinou v zaujímavom prostredí. Ich cieľom je vyvolať istú náladu, emóciu a tým pádom túžbu po výrobku. Ide o nákladnejšiu produkciu, ktorá obvykle sprevádza uvedenie väčšej kolekcie výrobkov a fotenie na modeloch/modelkách. Naozaj nie je nevyhnutné, aby reklamné fotenie sprevádzalo každé jedny vaše nové náušničky v ponuke. Väčšie značky však vedia, že štýlové fotenie napríklad novej kolekcie čeleniek v rozkvitnutom čerešňovom sade využijú tak pri produktoch v galérii, ale aj pri písaní žurnálov, na sociálnych sieťach atď. Pokiaľ takéto fotenie zrealizujete, určite nezabudnite fotografie nahrať aj k jednotlivým výrobkom na SAShE, nenechajte si ich len pre sociálne siete či články. SAShE redakcia vie takéto fotografie výrobkov využiť pre rôznorodú propagáciu vašej značky a zákazníci ich určite ocenia pri rozhodovaní sa o kúpe výrobku.

 

Pre všetky typy fotenia platí, že je veľmi prínosné zachytiť výrobok z viacerých uhlov a ukázať všetky jeho vlastnosti. Zákazník si vecičku nemôže chytiť do ruky a poprezerať, preto potrebuje vaše fotografie, aby si mohol o výrobku vytvoriť reálnu predstavu. Takéto fotky vedia veľmi zavážiť pri rozhodovaní sa o kúpe výrobku a investícia do nich sa vám určite vyplatí.

Výrazne odporúčame zverejňovať farebné varianty výrobkov ako samostatné produkty (nielen ako sprievodné fotky jedného produktu. Napríklad ak ponúkate štyri farebné varianty jedného trička, dajte si tú námahu, odfoťte všetky štyri farby a zverejnite ich ako štyri samostatné produkty. V praxi tsa vám táto investícia naozaj osvedčí. Zákazníkom to pomôže pochopiť vašu ponuku a vybrať si z nej.