Zákaznícky servis pred nákupom

Možno budete prekvapení, ale zákaznícky servis sa začína už zverejnením informácií vo vašom obchode. Predaj cez internet má svoje úskalia a preto eliminujte všetky možné nezrovnalosti, otázky a nedorozumenia vopred. Máte v popise výrobku uvedené všetky dôležité informácie ako parametre výrobku, kvalitu produktu, priložený vzorkovník dostupných látok, tabuľku veľkostí či postup, ako sa správne odmerať, ako výrobok udržiavať? Všetky tieto informácie pomôžu zákazníkovi pochopiť, čo presne nakupuje, uľahčia mu nákupný proces, prinesú radosť z používania výrobku a vy sa vyhnete zbytočným reklamáciám. Zároveň uľahčíte zákazníkovi komunikáciu, aby vám nemusel kvôli každej maličkosti písať správu, čo ho v konečnom dôsledku môže odradiť od nákupu.

 

Zverejnením všetkých dôležitých informácií šetríte čas sebe aj svojim kupujúcim a zároveň vďaka tomu pôsobíte profesionálne a dôveryhodne.

 

Oporným pilierom zákazníckeho servisu môžu byť pre vás dobre vypracované a zrozumiteľné obchodné podmienky. Môžu vás uchrániť od viacerých nedorozumení a zbytočných sporov. Zverejnené obchodné podmienky sú signálom pre kupujúcich, že ste seriózny a profesionálny predajca a nákupu vo vašom obchode sa nemusia obávať. Kupujúci by v nich mal nájsť všetky dôležité informácie ohľadom nákupu, vrátane vašich kontaktných údajov, postupu pri reklamácii, informácií o platobných a dodacích podmienkach, odstúpení od zmluvy či ochrane osobných údajov. Pri tvorbe vašich obchodných podmienok sa môžete inšpirovať obchodnými podmienkami SAShE stránky.

Dobrý zákaznícky servis však nie je len o dôležitých informáciách a jasne stanovených pravidlách. Keď príde zákazník do vášho obchodu, mal by sa u vás cítiť dobre a nadviazať s vami vzťah. SAShE je miesto, kde majú ľudia a vecičky svoj príbeh a dušu. Nie je to anonymné, neosobné nakupovanie. 

Vzťah so zákazníkom nadväzujete celým pôsobením galérie, titulnou a profilovou fotkou, prehľadnosťou ponuky, tónom a spôsobom vašej komunikácie, zverejnením profilového textu (krátky opis značky), písaním žurnálov, popismi vašich výrobkov a v neposlednom rade hodnoteniami kupujúcich. Všetky tieto súčasti vašej galérie na SAShE zákazník veľmi citlivo vníma a pomáha mu to vybudovať si k vám dôveru.

 

Kupujúci hľadajú na SAShE unikátne, rukodielne, autorské výrobky. Popýšte sa pracnosťou, nápaditosťou, remeselným fortieľom, námahou, ktorú vás stála výroba vašich diel. Zákazník to určite ocení.

 

Táto informácia by mala byť súčasťou vášho profilového textu, aj všetkých popisov jednotlivých výrobkov. Zákazníkov často zaujíma, či je autor schopný vyrábať "na mieru", či má uvedené výrobky skladom a podobne, nezabudnite preto dôsledne uvádzať aj tieto praktické informácie. Ak si beriete na nejaký čas dovolenku, nenechajte svojich zákazníkov v prázdnej galérii bez vysvetlenia a v nastaveniach dovolenky vypíšte aj doplňujúci text. Využívajte aj možnosť "Upozornenie v profile", kde môžete kupujúcich informovať napríklad o výpredaji či limitovanej kolekcii...

Radi by sme sa pozastavili pri téme Zľavy. Rukodielna tvorba má svoju stálu hodnotu, zľavy preto v našom svete nie sú ideálnym nástrojom propagácie. Na druhej strane vieme, že zľavy vždy potešia a v niektorých situáciách môžu byť opodstatnené. Ak nie sú príliš frekventované, môžu byť úspešným nástrojom predaja. Využiť ich môžete napríklad pri výpredaji minulej kolekcie, sezónnych zľavách alebo ako poďakovanie zákazníkom. Ak máte medzi svojimi zákazníkmi verného fanúšika, ktorému sa chcete poďakovať a povzbudiť ho do ďalšieho nákupu, môžete mu zaslať zľavu prostredníctvom internej pošty na SAShE. Každý predajca má vo svojom obchode možnosť vygenerovať zľavovú poukážku, či už v percentách alebo v eurách.