Jednotná ponuka

Faktom je, že najúspešnejšie galérie na SAShE sú vizuálne jednotné, ucelené. Zákazníkom sa zdajú prehľadné, ľahko si ich zapamätajú a radi sa k nim vracajú. 

Čo to znamená v praxi? Zjednodušene povedané, všetky výrobky v ponuke nesú na prvý pohľad podobný autorský rukopis a sú nafotené podobným štýlom. Tento prístup nijako neobmedzuje vašu kreativitu, vôbec netvrdíme, že vaša galéria má vyzerať ako komerčný eshop s uniformnými výrobkami a fotografiami na bielom pozadí. 

V zmysle pravidiel fotenia výrobkov, ktoré uvádzame v 2. kapitole môžete fotiť svojsky, ale ponuka galérie by mala mať ústrednú líniu tvorby, spoločnú myšlienku. Prax nám ukazuje, že takáto galéria má väčšiu šancu zaujať a motivovať zákazníka ku kúpe ako galéria, ktorá prezentuje množstvo rôznych nesúrodých typov produktov, techník a materiálov bez jasného zámeru.

Znie to ako jednoduchá rada, ale vieme, že v praxi to nemusí byť také ľahké. Vieme, že nie ste žiadna továreň a výrobky nechrlíte ako na bežiacom páse. Často tvoríte postupne, niekedy pod vplyvom rôznych inšpirácií a stáva sa, že svoje výrobky fotíte náhodne, v rôznych prostrediach a s rôznymi dekoráciami. To sa však dá cielene zmeniť a naučiť sa plánovať si ak už nie tvorbu samotnú, tak aspoň jej fotenie a prezentáciu v priestore vašej galérie na SAShE. 

 

Jednotná galéria s kvalitnými fotkami, ľahko pochopiteľnou a zapamätateľnou ponukou poskytuje vášmu zákazníkovi pocit, že nakupuje u zodpovednej, kvalitnej značky, na ktorej kvalitu tovaru sa môže spoľahnúť. 

 

Ak sami cítite, že by bolo dobré vašu galériu vizuálne “učesať”, poradíme vám ako na to. V prvom rade potrebujete začať premýšľať viac strategicky, dopredu. Už vo fáze zrodu nápadu myslite aj na to, ako budete výrobky prezentovať. Či pôjde o solitér alebo kolekciu, akú bude mať kolekcia myšlienku a či ju zákazníkom predstavíte na webe naraz. Nechajte sa viesť hlavnou myšlienku vašej tvorby, ktorej dôležitosť sme spomínali v 1. kapitole, a ktorá by mala sprevádzať a zjednocovať celú vašu ponuku. Či už jednotiacim prvkom bude vaša typická technika výroby, použitý materiál, myšlienka alebo spôsob prezentácie, fotografie.

Zákazníci by mali vaše výrobky vedieť rozpoznať a priradiť ich k vašej značke, aj keď ich uvidia mimo vašej galérie. Ide vám o ten “aha moment”. “Aha, to poznám, to je tá značka detského oblečenia s typickým grafickým motívom, ktorá sa mi minule tak páčila”, “Aha, to sú tie betónové šperky s pastelovými farebnými akcentmi, chcela som od nich náušnice”, “Aha, aké krásne fotky v prírode moja obľúbená autorka zase urobila, tú dlhú sukňu musím mať.”

Veľkým prínosom pre vizuál vašej galérie bude, ak si pri fotení svojich výrobkov dáte vždy tú prácu a dôsledne nafotíte produktové fotky (výrobky na čistom, nerušenom pozadí), aj atmosferické fotky na postave alebo v zaujímavom prostredí. Potom je potrebné rozhodnúť sa, či budete svoju tvorbu jednotne prezentovať čistými produktovými fotkami (k tomuto sa prikláňame my), alebo atmosferickými fotkami. V detaile výrobku, samozrejme, môžete mať rôzne typy fotografií.

 

Cieľom je, aby boli náhľadové fotky, ktoré vytvárajú mozaiku vašej galérie na SAShE jednotné. 

 

Keď sa v tomto momente pozriete na svoju galériu, skúste si zodpovedať tieto otázky: Je moja galéria prehľadná? Dokáže zákazník vnímať moje výrobky? Sú moje výrobky vizuálne na prvom mieste? Je pri pohľade na moju galériu cítiť za mojou tvorbou zámer, koncept, myšlienku? Pomáhajú moje fotky zákazníkom vybrať si z mojej ponuky?