Ako predávať svoje výrobky na internete

V predchádzajúcich kapitolách sme sa venovali tomu, ako vytvoriť dobrú značku, kvalitný produkt a zaujímavé fotografie. Zastávame názor, že predtým, než ponúknete svoje výrobky na SAShE, mali by ste sa pokúsiť zvládnuť všetky tieto tri kroky a to čo najlepšie. Samozrejme, že vždy je priestor rásť a zlepšovať sa a aj na to slúži SAShE komunita. Je to miesto, kde môžete dostať potrebnú spätnú väzbu pre rast vašej značky. 

 

Ak máte vo výbave originálny, poctivo prepracovaný a dobre nafotený produkt, mali by ste mať všetko potrebné pre vytvorenie úspešnej galérie na SAShE.

 

Samotné vytvorenie galérie, teda vášho obchodíku na SAShE, je jednoduchou záležitosťou, ktorej základné pravidlá, ale aj vychytávky, vám priblížime v 4.kapitole. Čo však v tejto fáze niekedy oddeľuje úspešné značky od tých, ktorým sa darí menej, je stratégia predaja svojich výrobkov. Možno sa pýtate, aký zmysel má stratégia pri predaji rukodielnych výrobkov, veď na tom nie je nič zložité. Vyrobím, odfotím, ponúknem a predávam. Práve rukodielna tvorba, náročná na kreativitu, čas aj prácu, si podľa nás zasluhuje trochu viac pozornosti pri svojom vstupe na trh.


Ak chcete predať svoje dielo, ktorému ste venovali lásku a čas, je dobré premýšľať ako by sa to dalo urobiť čo najlepšie s úctou k dielu samotnému, k vám ako autorovi, aj k vašim zákazníkom.

 

Stratégia predaja rukodielnej tvorby je v podstate systém efektívnych a zaužívaných postupov úspešne predávať svoju tvorbu. Cieľom by mal byť stav, kedy sa budete môcť tvorbou na internete dlhodobo živiť a zároveň budete schopní rozprestrieť svoje kreatívne krídla. A to je niečo, čo stojí za zamyslenie.

Ako na to? Strategicky zmýšľajúci predajca rukodielnej tvorby by mal byť schopný fungovať niekde medzi potrebou tvoriť a snahou predať. V podstate ide o aktívny, vnímavý prístup ku svojej galérii na SAShE a k svojim zákazníkom. Mnohí z vás sa pri pohľade na svoju SAShE galériu pýtajú sami seba: "mám ponúknuť viac výrobkov, menej výrobkov, mám sa zamerať na fotky, čo ak mám príliš vysoké ceny, mám pocit, že moja galéria stagnuje, čo môžem spraviť?" 

Radi by sme vám predstavili niekoľko overených strategických postupov, ktoré evidujeme počas dlhoročného sledovania vývinu rukodielnych značiek na SAShE. Skúste sa inšpirovať niektorým z týchto konkrétnych prístupov a vyskúšajte ho na svojej značke. A možno zistíte, že mnohé postupy už dávno využívate a je potrebné ich len trošku dotiahnuť. Veríme, že sa v niektorom z nich “nájdete” a pomôže vašej značke v rozlete.