Analýza predajov

Ak máte pocit, že vaše predaje stagnujú, najlepšia vec, ktorú môžete urobiť je pozrieť sa na svoju ponuku výrobkov a uvažovať nad jej silnými a slabými stránkami a následne sa pokúsiť nájsť riešenia. Ako na to, pýtate sa v duchu? Tak, že budete analyzovať svoje predaje, počúvať svojich zákazníkov a to celkom seriózne a cielene. SAShE vám na to poskytuje výborný nástroj - Štatistiky. 

Neverejné štatistiky (teda vaše osobné výsledky predajov, ktoré nevidí nik iný) nájdete po prihlásení sa v záložke Moje veci a sú nesmierne užitočným nástrojom, ktorý vám pomôže pochopiť, čo funguje a čo nie.

V Štatistikách viete sledovať, odkiaľ ku vám do obchodu ľudia najčastejšie prichádzajú, o čo majú najčastejšie záujem, ale aj v akých sezónach sa u vás zvyšuje alebo naopak znižuje návštevnosť. Prehľad zákazníkov vám pomôže rýchlo identifikovať vašich verných alebo nových zákazníkov. A ak by ste chceli o vašich zákazníkoch vedieť ešte viac, SAShE pre vás zaviedlo možnosť spárovať si obchod s GoogleAnalytics.

Je nám jasné, že úspech rukodielnych výrobkov sa nerodí v tabuľkách, ale vo vašich rukách a v srdci. Vaše pracné a krásne diela si však zaslúžia trochu matematiky, najmä pokiaľ sa značke nedarí podľa vašich predstáv. Vtedy naozaj stojí za to pozrieť sa na nepopulárne čísla a možno sa o svojej tvorbe vďaka tomu dozvedieť niečo nové. Robíte ju predsa pre ľudí, ich názor a správanie by vás mali zaujímať. A vaši zákazníci si zaslúžia, aby ste ich správanie a potreby brali do úvahy.

Analýza vášho predaja vám ukáže riešenia problémov, ktoré vám pri bežnom pohľade na výrobky nenapadnú. Ak zistíte, že sa vám najlepšie predávajú jednoduché napichovacie náušnice, viete, že sa máte zamýšľať nad ich novými verziami a zamerať sa na tento typ výrobku. Ak sa u vás v ponuke črtá zrod bestselleru, teda ak sa začína nejakému kúsku výraznejšie dariť, viete, že máte objednať viac materiálu, zohnať extra ruky, ktoré vám pomôžu dopyt ustáť. Ak zistíte, že niektorý z vašich výrobkov výrazne zaostáva v obľúbenosti, nepredáva sa, možno je čas sa s ním rozlúčiť alebo popremýšľať nad tým, ako by sa dal zatraktívniť. 

Na základe analýzy vašich predajov môžete následne zvoliť niektorú z ďalších stratégií uvedených v tejto kapitole, napríklad rozšírenie či zúženie ponuky, zameranie sa na bestseller, iniciovanie spolupráce s inou značkou...