Zákazníci

Vaši zákazníci. Ľudia, pre ktorých vaše výrobky vyrábate. Ľudia, ktorí vaše výrobky denne držia v ruke, nosia, používajú. Ľudia, ktorí o vás a vašej značke hovoria. Ľudia, ktorí vašu značku milujú. Ľudia, ktorí sa pravidelne brodia v záplave vecí na SAShE a vy chcete, aby si všimli, kúpili a obľúbili práve vaše výrobky. 

Zorientovať sa v obrovskej ponuke na SAShE a nakúpiť výrobky ako oblečenie či šperky cez internet vôbec nie je ľahké. Ako v tomto svete nájsť svojho zákazníka? Aké majú moji zákazníci potreby a požiadavky? Aké výrobky na SAShE radi nakupujú? Ktoré im robia radosť a ktoré naopak potrebujú z praktických dôvodov? Čo môže rozhodovať o tom, či si kúpia alebo nekúpia práve váš výrobok?

 

Pomôžte im rozhodnúť sa tak, že im ponúknete kvalitný, originálny výrobok, vyzbrojený dobrými fotkami, textami a príjemnou komunikáciou. 

 

K téme zákazníci by sme vám radi sprostredkovali našu skúsenosť zo SAShE praxe. Vnímať a rešpektovať potreby svojich zákazníkov je pre rast a dlhodobý úspech vašej značky kľúčové. Počas rokov práce na SAShE sme zaregistrovali, že je pre niektorých autorov prirodzenejšie tvoriť slobodne, len z autorskej potreby a invencie, nezávisle na požiadavkách svojich zákazníkov. Takáto potreba je v umeleckom svete úplne pochopiteľná. Ale na SAShE ste vo väčšine prípadov preto, aby ste niečo zo svojej tvorby predali. Teda niekto musí mať zase potrebu si vašu tvorbu zakúpiť. Preto je niekedy zásadné dokázať citlivo prispôsobiť svoju tvorbu požiadavkám zákazníkov. Vnímať spätnú väzbu, komunikovať so zákazníkmi o ich potrebách, sledovať ich správanie, to je cesta k vybudovaniu obľúbenej značky.

 

Úspech značky však často tkvie práve v rešpekte k svojim zákazníkom a ich potrebám. V ochote načúvať, reagovať, prispôsobovať sa pri zachovaní svojej autorskej integrity.

 

“Môj nápad sa ľuďom páči, ale materiálové prevedenie nie je pre väčšinu zákazníkov cenovo dostupné? Skúsim nájsť lacnejšiu alternatívu, ktorú si budú môcť kúpiť viacerí a stanú sa tak fanúšikmi mojej značky, neskôr si možno kúpia aj drahšie výrobky.”

“Mojej galérii sa nedarí, ľuďom sa nepáčia moje obrazy alebo ich nevedia oceniť a pritom sú tak pracné, keby len vedeli… Napíšem žurnál o tom, čo ma inšpiruje pri mojej tvorbe, o hodinách práce pri maliarskom stojane, o svojej láske k maľbe… Možno skúsim pouvažovať nad tlačenými verziami obrazov, o ktorých mi ľudia písali, že sa im páčia, ale nemôžu si ich dovoliť. Raz im potom možno niekto k sviatku dopraje môj originál.”

“Mám v ponuke produkt, ktorý je neustále vypredaný, pretože je o neho veľký záujem. Popri práci ho však nestíham vyrábať, no nechcem sklamať svojich zákazníkov. Uvažoval/a som už aj nad zatvorením galérie. Pokúsim sa ale nájsť iné riešenie. Môžem mierne navýšiť cenu výrobku a ponúkať ho v raritných limitovaných množstvách. Alebo sa naopak pokúsim zjednodušiť proces výroby, nájsť si výpomoc, zakúpiť stroje, uvažovať nad odchodom zo zamestnania. Možno nájdem kompromis. Toto je predsa ten úspech značky, o ktorom som sníval/a.”

 

Vtiahnuť zákazníkov do deja a obľúbiť si vašu značku vám môžu pomôcť aj nástroje, ktorá ponúka stránka SAShE. Prostredníctvom nich môžete dovoliť zákazníkom nahliadnuť do svojej “kuchyne”. Ukázať im zákulisie svojej tvorby, prezradiť, koľko hodín práce ste venovali jednotlivým kúskom, aká inšpirácia, láska a radosť vás viedla k práci a čo všetko sa za ňou skrýva.

 

Nie nadarmo sa na SAShE darí značkám, ktoré sú autentické, ľudské a úprimné. Takto sa naozaj autor stáva značkou a zákazník sa stáva fanúšikom. Takto sa rodia lovebrands, teda značky, ktoré milujeme.

 

SAShE vám dáva množstvo priestoru a nástrojov, prostredníctvom ktorých môžete nechať zákazníkov zamilovať sa do vašej tvorby rovnako ako veľmi ju ľúbite vy. Od samotnej galérie, ktorej zriadenie na SAShE vám poskytujeme zadarmo, aby ste mohli svetu ukázať, čo vo vás je. Cez články, vďaka ktorým môžete ľudí nechať nazrieť do svojho sveta. Až po živé akcie, kde si zákazníci môžu vašu tvorbu chytiť do ruky.

 

"Wishfish je rozprávková zlatá rybka, ktorá plní želania a to je aj podstatou značky Wishfish Jewellery. Prozákaznícky prístup je preto pre mňa samozrejmosť. Predstava zákazníčky je začiatok práce. Na konci je šperk, v ktorom je sčasti ona, sčasti ja. Neznamená to ale spraviť úplne všetko a do bodky sa podriadiť. Niečo nie je v mojich možnostiach a tiež nespravím niečo, s čím by som sama nebola ok. Spolupráca ma vždy bavila. Okrem nečakaného výsledku to prináša aj nové skúsenosti, či už pracovné alebo ľudské. Variácie potom prichádzajú samé a sú prirodzené ako konáriky stromu - či už tematické, cenové, materiálové. Nesnažím sa nasilu ponúknuť všetko, čo sa dá, ale skôr posilňovať v ponuke to, čo je životaschopné. Mám napríklad v ponuke niekoľko tisíc kameňov na výber, ale zahltiť tým obchodík by som si nevedela ani predstaviť. V čom je kúzlo úspechu pravdupovediac neviem, ale opakovane sa mi objavujú v hodnoteniach spokojnosť so šperkami, rýchle dodanie, spoľahlivá a milá komunikácia a ochota vytvoriť šperk na želanie. To je nakoniec pointa Wishfish značky. Rada tvorím šperk na želanie, na mieru, osobný, chcem porozumieť zákazníčke a najviac ma poteší, keď sa stane to vzácne kúzlo, že sa na konci spolu usmejeme a sme na jednej frekvencii."  Wishfish