Zákaznícky servis po nákupe

Súčasťou poďakovania za priazeň zákazníka môžu a samozrejme nemusia byť drobné darčeky pribalené k objednávke (ideálne, ak sú tiež vami vyrobené - malé látkové srdiečko, mydielko alebo ručne napísaný odkaz). Pridanou hodnotou výrobkov zo SAShE je aj originálne, láskyplné, ručné balenie a my vieme, že si na balení svojich vzácností dávate často veľmi záležať. A tiež vieme, že vaši zákazníci to oceňujú. Takéto drobné pozornosti môžu zákazníka inšpirovať k nafoteniu alebo natočeniu rozbaľovania výrobku a propagácie značky na niektorej zo sociálnych sietí, čo je milým ocenením vašej práce. Ďalšou, nemenej podstatnou pridanou hodnotou je ekologické balenie vašich výrobkov, čo oceňujú nielen zákazníci, SAShE redakcia, ale celá naša planéta. Na všetky tieto detaily sa oplatí myslieť.

 

Odpoveď na otázku, prečo je moja značka obľúbená sa skrýva v recenziách od zákazníkov: "Krásné dárkové balení, připadala jsem si jako popelka, která sice ví co dostane, ale neví jak nádherně se dají takové věci zabalit." Alebo: "Pricestoval ku mne voňavý, krásne zabalený balíček s nádychom luxusu... tomu sa hovorí pedantná práca od A po Z! Od výrobku cez krásne balenie s informáciami až po rýchle vybavenie. Jednoducho Veronika to robí profesionálne, viac nemám čo dodať. Jedine to, že každý, kto si objedná, skutočne uverí, že je pre Veroniku dôležitý."   Blubery

 

Zákazníka zároveň môže potešiť, ak sa niekoľko dní po odoslaní balíčka presvedčíte správou na SAShE, či úspešne dorazil a opýtate sa na spokojnosť s výrobkom. Spokojní zákazníci zanechávajú dobré hodnotenia, ktoré sú pri predaji cez internet kľúčové. Ak na váš obchod narazí niekto, kto vašu značku nepozná, je veľmi pravdepodobné, že sa rád začíta do hodnotení, aby mu pomohli rozhodnúť sa a osmeliť k nákupu.

 

Po odoslaní objednávky sa nebojte napísať kupujúcemu správu a požiadať ho o hodnotenie. Mnohí kupujúci na to zabúdajú alebo si neuvedomujú dôležitosť hodnotenia, ale ak ich o to poprosíte, radi tak urobia.

 

Nie každá objednávka sa stretne so spokojnosťou zákazníka. Každému predajcovi sa môže pritrafiť problém, konflikt alebo reklamácia. Vieme, že v našom rukodielnom svete takéto závery bolia o niečo viac, ako v tom komerčnom. V takýchto chvíľach je dôležité zachovať dôstojnosť, dokázať si obhájiť svoju tvorbu alebo priznať objektívnu chybu a možno sa niečo naučiť. Opodstatnená a prijatá kritika býva veľkým radcom a učiteľom.

Aj pokiaľ máte dojem, že reklamácia je neobjektívna, máte vždy možnosť ukázať dobrú vôľu a dať zákazníkovi možnosť nepoškodený výrobok vrátiť. Samozrejme, máte aj právo obhájiť seba a svoju tvorbu, ale snažte sa situáciu nehrotiť. Niekedy to môže byť investícia do toho, aby sa k vám zákazník vrátil alebo sa zachovalo dobré meno vašej značky.

Čo urobiť, ak ste spravili maximum a napriek tomu ste od zákazníka dostali negatívne hodnotenie alebo konflikt pokračuje? Zo skúsenosti naozaj odporúčame pokúsiť sa zachovať si chladnú hlavu, k situácii sa kultivovane vyjadriť a vykresliť svoj pohľad na vec. Vy viete, že ste spravili všetko, čo bolo vo vašich silách. Život ide ďalej.