Rozšírenie ponuky

Ak sa niektorý z vašich výrobkov dobre predáva, je vhodné ho začať variovať. Ak sa napríklad venujete originálnej a žiadanej technike výroby, hľadajte nové, atraktívne motívy alebo typy produktov, pri ktorých ju môžete využiť. “Moje betónové šperky sa istú dobu veľmi dobre predávali, ale po roku predaja to už nie je ono. Všimla som si, že na SAShE v poslednej dobe pribudlo veľa vecí do domácnosti. Čo keby som svoju betónovú techniku využila aj na tvorbu kvetináčov, stojanov na perá, mydelničiek, nádobiek a stojanov na šperky…?” 

Naopak, ak máte v ponuke populárny motív, môžete rozšíriť ponuku o výrobky z iného materiálu. “Moje nežné kvetinové motívy na tričkách majú úspech, ale nepredávajú sa tak dobre, ako by som si predstavovala. Chápem, že nie každý chce nosiť tričko s motívom kvetov. Skúsim svoje kvietkové variácie preniesť aj na vankúše, kuchynské prestierania, vrecúška…” 

Pre úspech značky je naozaj kľúčové poznať potenciál svojej tvorby, jej charakteristické črty, obľúbené kúsky zákazníkov, tú niekoľkokrát spomínanú ústrednú líniu. 

 

Mali by ste byť schopní pozerať sa vždy aj o kúsok ďalej, inovovať, mať otvorenú myseľ a načúvať trendom či požiadavkám zákazníkov a v neposlednom rade vlastnej tvorivosti a chuti po inovácii. 

 

Prvý krok k rozšíreniu ponuky nemusí byť radikálny, väčšinou sa vždy nájde výrobný postup, ktorý je jednoduchý a rozšíri vašu ponuku v rámci vašich aktuálnych časových a finančných možností. Treba však počítať s tým, že rozšírenie ponuky vždy znamená viac práce a na to treba byť pripravený. Často sa to deje v duchu hesla “keď nevládzeš, pridaj”, ale práve táto práca navyše obvykle definuje úspešné značky. 

Mali by ste počítať s potrebou zamestnať nového človeka, ktorý ovláda inú techniku alebo prinesie nové nápady. Môže to byť len posila, ktorej energia sa sústredí len na výrobu nového typu produktov. Variovať svoju tvorbu nebude jednoduché, vy sa ale chcete posúvať a posun vždy vyžaduje investíciu. Či už času, financií alebo energie. 

 

"Na prvú objednávku sa nezabúda. Keď som pridala na SAShE prvých pár doplnkov, do hodiny mi zablikala prvá objednávka, do hodiny ďalšia. Prvá reakcia bola wow, asi sa im moja tvorba páči. Neskutočne ma to motivovalo, napísala som prvý žurnál, ktorý sa onedlho objavil na titulke. Prvý dojem je dôležitý a vedela som, že tvorba musí napredovať v tomto duchu: kvalitné materiály + detailné vypracovanie + zaujímavé fotky + komunikácia + pridaná hodnota. Toto je a vždy bol základ každého produktu a každou novou objednávkou rástla aj odvaha kupovať ďalšie exkluzívne látky. Teraz spätne už viem, že toho materiálu a komponentov bolo až príliš, takže teraz si pri plánovaní novej kolekcie vopred spíšem materiál a komponenty, ktoré budem potrebovať, po týždni zoškrtám polovicu a pri objednávke ďalších 10%."  Blubery