Tvorba kolekcií

Väčšina autorov vkladá svoje výrobky do ponuky na SAShE jeden za druhým v takom poradí, ako im vychádzajú spod rúk. Naozaj sa však neobávajte premýšľať v súvislosti so svojou tvorbou o kolekciách výrobkov. Nie je to výsada len veľkých módnych značiek. Je to rozumný a efektívny prístup k tvorivému potenciálu, ktorý máte. Vaše výrobky si to zaslúžia a vaši zákazníci to ocenia. Cieľom je nájsť vo svojej tvorbe rytmus, pravidelnosť, ktoré vám zabezpečia už vyššie spomínaný pravidelný príjem a tým pádom aj priestor a slobodu na tvorenie.

Ako na to? Do kolekcií si môžete “upratať” svoju súčasnú galériu na SAShE alebo môžete týmto spôsobom začať uvažovať pri tvorbe nových vecí. 

 

Výrobky v rámci kolekcie by mali mať spoločnú ústrednú myšlienku, teda napríklad tému, materiál alebo techniku spracovania a všetky výrobky v kolekcii by ju mali nejakým spôsobom rozvíjať.


Dôležité je, aby bola ústredná myšlienka dostatočne zrejmá zákazníkovi. Či už to bude pre vás typická folklórna téma alebo viete, že všetky nové výrobky budú z betónu, môže ich napríklad spájať rovnaká pastelová farebnosť či jednotná technika výroby recykláciou.

Okrem toho by výrobky v kolekcii mala spájať aj rovnaká prezentácia, teda podobné fotografie a texty. V súvislosti s väčšou novou kolekciou neváhajte premýšľať nad organizáciou fotenia, ktorého výsledkom by mali byť fotky s rovnakým pozadím, rekvizitami a atmosférou. 

Výrazne odporúčame nafotiť a ponúknuť zákazníkom každú farebnú variáciu v kolekcii ako samostatný produkt (neprezentovať farebné variácie len ako doplnkové fotografie jedného výrobku). Aspoň nosné farebné varianty kolekcie by mali byť predstavené ako samostatné produkty (napríklad okrové, sivé a čierne tričko). Pomôžete zákazníkom pochopiť možnosti a vybrať si z nich tú svoju variantu.

Ak máte vytvorenú a nafotenú kolekciu, najlepšia rada, ktorú vám môžeme dať je, zverejniť ju na SAShE naraz. Chápeme, že niekedy môže byť pre vás lákavé vypúšťať “do éteru” jednotlivé výrobky priebežne. Nikdy to však nebude mať takú silu, ako keď zverejníte naraz celú kolekciu s prehľadným výberom produktov, na základe ktorej si zákazníci budú vedieť urobiť obraz o vašom aktuálnom prístupe k tvorbe.

Je dobré, ak zverejnenie kolekcie sprevádza aj žurnál na SAShE, v ktorom sa môžete so zákazníkmi podeliť o informácie, ako kolekcia vznikala, aké boli vaše inšpirácie, prečo by mali výrobky zákazníkov zaujímať, prečo ste zvolili konkrétne materiály, výrobné postupy.

 

Takto pracuje napríklad úspešná značka LULL, ktorá prináša ucelené tematické sezónne kolekcie (jar/jeseň) a ich zverejnenie ohlasuje vopred prostredníctvom newslettrov a sociálnych sietí. Pri tvorbe kolekcií reflektuje požiadavky zákazníkov, vyhodnocuje úspešné bestsellery z predchádzajúcich kolekcií, vytvára ich obmeny alebo ich opätovne prináša do ponuky. Investuje čas, energiu, aj invenciu do fotenia či účasti na živých akciách, kde si ľudia môžu výrobky prezrieť. Takto sa robí lovebrand, teda značka, ktorú ľudia milujú, lebo majú pocit, že rozumie ich potrebám. "Každý máme svoju kopu práce a snažíme sa to ladiť tak, aby to spolu fungovalo. Ľudia si to veľakrát neuvedomujú, že za tým 1 kúskom stojí celý rad ľudí, ktorí sa starajú o to, aby sme mohli nielen raz navrhnúť a vyrobiť, ale dlhodobo a udržateľne prinášať nové kolekcie." LULL