Zúženie ponuky

Múdra rada hovorí, že ľudia si  často nezapamätajú tie najlepšie, ale paradoxne tie najhoršie veci. Nedajte im takúto príležitosť a ukážte im to najlepšie. Galéria s príliš širokou a nesúrodou ponukou, ktorá nedáva zákazníkovi jednoznačnú informáciu o značke, môže pôsobiť chaoticky a neprofesionálne. Môže byť ťažké si v nej vybrať a v konečnom dôsledku môže naozaj odradiť zákazníka od kúpy.

Ak predávate dekupážové kvetináče, živicové šperky, zopár háčkovaných čiapok, plus maľujete na sklo a objednávok nepribúda, zvážte zúženie ponuky. Pozrite sa na svoju galériu objektívne. Pôsobí na vás prehľadne? Možno ponúkate kvalitné, no zároveň príliš rôznorodé a ťažko zapamätateľné výrobky, ktoré ako celok nevytvárajú dojem konzistentnej a dôveryhodnej značky.

 

Výnimočné a kvalitné výrobky si predsa zaslúžia dostatok vlastného priestoru, doprajte im preto prehľadnú a dôstojnú prezentáciu.

 

Niekedy to vyžaduje posun od príležitostnej výroby a jej následnej námatkovej ponuky k serióznejšiemu uvažovaniu nad svojou tvorbou. Ak ste pripravený posunúť sa vpred, popremýšľajte, ktorá technika vám ide najlepšie. Prípadne sa zamerajte na váš najpredávanejší výrobok, motív, nápad a postupne ich rozvíjajte v rámci ucelenej kolekcie. Pomôžu vám v tom aj ostatné stratégie uvedené v tejto kapitole.