Rôzne cenové hladiny

Nie každý zákazník má rovnaký rozpočet na nákup, ktorý sa chystá u vás vykonať, preto je dobré mať v ponuke výrobky v rôznych cenových hladinách. Cenovo vybalansovaná ponuka výrobkov je veľkým pomocníkom pri získavaní nových zákazníkov. Čo tým máme na mysli?

Ak sa niekomu páči váš štýl, máte za sebou prvý krok na ceste za úspechom. Zaujali ste zákazníka. Jedným z problémov môže byť, ak má menší rozpočet, než je priemerná cena vašich výrobkov. Ponúknite vašim zákazníkom možnosť kúpiť si vo vašom obchode aj o niečo menej nákladný kúsok. Je to spôsob, ako výrazne rozšíriť vašu fanúšikovskú základňu. Šťastný majiteľ výrobku od vás je najlepšou reklamou. 

Výroba menších bestsellerov nemusí byť tak náročná ako vaše štandardné výrobky. Môžete ich mať v ponuke stále a môžu sa stať súčasťou vašej obchodnej stratégie. Pomôžu vám zabezpečiť pravidelný menší príjem z predaja. Je to jedna z najúspešnejších stratégií predaja, ktorú sme už spomínali vyššie. Takéto výrobky uspokoja dopyt vašich zákazníkov po drobnom darčeku alebo prekonajú váhanie a nedôveru nového zákazníka. 

Pri tvorbe takýchto kúskov naozaj nemusíte podliezať latku vašej kreativity. Aj jednoduchšie a lacnejšie výrobky môžu byť zaujímavé a autorské. Ocenia ich možno nielen zákazníci s nižším rozpočtom, ale aj tí, ktorí majú radi jednoduchosť. Pokiaľ je aj tento “jednoduchší” výrobok originálny, vzbudí pozornosť a ľudia sa budú vášho zákazníka pýtať, odkiaľ ho má. Prílev nových zákazníkov možno zabezpečí aj predaj pracnejších a drahších výrobkov vo vašej ponuke.

Táto stratégia sa dá aplikovať aj pri opačnom probléme s cenami výrobkov. Vašej značke sa výrazne darí a vaše výrobky sa predávajú ako teplé rožky. Sen každého autora. Vy však nestíhate, výroba vám neplánovane pohltila všetok voľný čas. Je to náročné a frustrujúce, máte s tým napriek záujmu zákazníkov chuť seknúť. Ako si môžete pomôcť? Okrem toho, že pravdepodobne nastal čas premýšľať nad väčšou investíciou do vašej tvorby (odchod zo zamestnania, hľadanie posily, rozšírenie priestorov…), môžete využiť stratégiu zvýšenia cenovej hladiny. Využite čas strávený tvorbou efektívnejšie a začnite vyrábať z drahších materiálov a ponúknite “luxusnejšie“ kolekcie, ktoré vám pri podobne investovanej energii prinesú väčší zisk a lepšiu motiváciu. Túto stratégiu už na SAShE úspešne využili mnohé značky.